Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sjov annonce på www.dba.dk  (Læst 4419 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline karoline

• Passiv bruger
Sjov annonce på www.dba.dk
« Dato: 30 April , 2012, 21:20 »
Sad lige og kiggede lidt på høns/kyllinger på dba, og faldt over denne annonce:

RUGE-ÆG
Har du hønen eller rugemaskinen, har jeg de befrugtede æg,
95 % befrugtet og æggene er vendt 2 gange dagligt,
Store racer som er gode til æg og slagt.
newhampsir, grå og sort austrolops, label, høgespættet waraner.
Alle racer er blandet, flotte farver og gode gener.
bor 10 km nord for Århus (Hårup). Ring ved spørgsmål.

Hvordan er det nu lige at høgespættede waraner ser ud  <H :o <H

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
Sv: Sjov annonce på www.dba.dk
« Svar #1 Dato: 30 April , 2012, 21:28 »
 ;D ;D waraner

Kom til at tænke på den sjove tråd, med to medlemmer fra forum, hvor der blev lavet sjov med en salgsannonce.

Offline Anja Østedgaard

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 30 April , 2012, 22:09 »
 :o haha ;D
Anja Østedgaard

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 30 April , 2012, 22:29 »
jeg tror jeg havde høgespættede waraner sidste år ;D Det var ihvertfald nogle sure varaner et par af damerne ;D
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Susanne

• Gæst
« Svar #4 Dato: 30 April , 2012, 22:32 »
Ikke alle er er lige gode til ord og stavning. Det er som regel ikke selvforskyldt - og annoncøren har helt sikkert gjort sit bedste.

Eller sagt på en anden måde:

Det er nemt at gøre sig morsom på andres bekostning.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #5 Dato: 30 April , 2012, 22:54 »
Enig Susanne.

Nu hvor annoncen ligesom bliver fremhævet for en masse potentielle 'kunder' er der andre ting i annoncen end det rent sproglige jeg ville bide mærke i:

95 % befrugtning - noget af en garanti at give.

Store racer og alle racer er blandet - så vi taler ikke længere om racerene kyllinger fra disse rugeæg.

Flotte farver - må siges at være ret subjektivt.

Gode gener - ja måske i forældredyrene, men hvad nu når racerne/generne tilsyneladende er blandet på kryds og tværs.
Mvh
Erik Andersen

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
« Svar #6 Dato: 30 April , 2012, 23:28 »
Enig Erik :)

Men som sådan tror jeg nu nok de er gode til æg og slagt, men så er det vist også det... :)

Og nogen prøver jo at lave penge på alt. Jeg kender også til nogen, der sælger hvalpe som cocker spaniels, selv om moderen ikke er ren cocker... Og jeg synes nu nok prisen er "godt sat"... (Men OK, der er åbenbart gode penge i mellemstore familiehunde, og køberne er jo villige til at give en god sjat penge for papirløse hvalpe)
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Anja Østedgaard

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 01 Maj , 2012, 09:09 »
Jeg ser det som med vilje at der er så mange "stavefejl" da det som efterfølgende skrevet, er blandede racer. Derfor morer jeg mig over den gode humor sælger har..  Men beklager hvis der er mig der har helt misforstået det?
Anja Østedgaard

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 01 Maj , 2012, 09:29 »
Altså så synes jeg nu at det er okay at lave sjov med det. Der er jo ikke skrevet nogen navne eller noget-
Og jeg gider ikke at finde den på DBA for at finde ud af mere.

Jeg så også engang en annonce fra DBA avisen med en lysegrøn 3 års Belgier og en Frederiksborg som var rød med plyds.

@ Erik

Jeg giver dig helt ret.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 01 Maj , 2012, 09:53 »
Jeg synes også at det er ok og jeg kommer da pludselig i tanke om engang jeg faldt over en sofa derinde, der i følge sælger var mås-grøn....der var desværre ingen billede  ;D

Offline karoline

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 02 Maj , 2012, 09:24 »
Jeg skrev faktisk og spurgte ham om ikke han mente gøgespættede maraner. Han svarede at han ikke havde så meget styr på det der med høns! :o

Jeg prøver ikke at udlevere sælger, men bare bringe et smil på læberne af læserne herinde.... Men det er åbentbart ikke alle, der er klar til et lille uskyldigt smil i en travl hverdag ::).
Jeg ville ikke træde nogen over tæerne med mit indlæg.

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Anja Østedgaard

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 02 Maj , 2012, 11:13 »
 /o
Anja Østedgaard

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #12 Dato: 02 Maj , 2012, 11:33 »
I regler for  brugere, er der et punkt under "ikke tilladt", der hedder " Det er ikke tilladt at udhænge andre eller krænke privatlivets fred."

Og så er det i høj grad upassende, at more sig over andres annoncer, her på forum eller andre steder.
Man ved jo heller ikke på forhånd, om vedkommende faktisk er forumbruger, og jeg ville da ikke gerne vågne op til sådan en tråd, og genkende mine egen ord

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #13 Dato: 02 Maj , 2012, 12:02 »
Alt andet lige, så gør det ikke noget at en annonce er uden fejl og kan man ikke selv stave, så kender man vel en som kan hjælpe med det.

Ligeledes gør det heller ikke noget at sælger VED hvad det er han sælger.

Ikke underligt at mange "køber katten i sækken".

Og nu ved jeg ikke hvor personligt det er, for der ingen personlige oplysninger.

Og så skal det vil også være slut med de små sjove bemærkninger, som der er tonsvis af herinde. For nogen kunne jo føle sig stødt.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #14 Dato: 02 Maj , 2012, 12:40 »
Alt andet lige, så gør det ikke noget at en annonce er uden fejl og kan man ikke selv stave, så kender man vel en som kan hjælpe med det.

Ligeledes gør det heller ikke noget at sælger VED hvad det er han sælger.

Ikke underligt at mange "køber katten i sækken".

Og nu ved jeg ikke hvor personligt det er, for der ingen personlige oplysninger.

Og så skal det vil også være slut med de små sjove bemærkninger, som der er tonsvis af herinde. For nogen kunne jo føle sig stødt.

Aj Lene der er da forskel på at sende en sjov bemærkning til en du har kontakt med her på forum, end gøre grin med nogen du slet ikke ved hvem er, men som kunne være på forum. Og en sjov bemærkning er jo ikke at hænge nogen ud, det er bare en sjov bemærkning, som forøvrigt også somme tider bliver opfattet som slet ikke morsom, så man skal altså træde varsomt.
Jeg repeterede bare forums regel på det punkt, og de er vist indiskutable.

Og jeg mener faktisk også at uanset hvem der vil sælge noget til nogen, og hvor, så er det op til dem selv, at afgøre hvor perfekt det skal være, det kan jo kun blive et spørgsmål om nogen vil købe det der er til salg.

Vores evt. nye brugere, skal da helst heller ikke tro at man skal igennem stavekontrollen for at være her.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn