Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: SKAL man være kendt herinde for at folk gider svare.?  (Læst 1714 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline michellep

• Passiv bruger
  • Lille Magda
SKAL man være kendt herinde for at folk gider svare.?
« Dato: 29 April , 2012, 19:51 »
Ja som overskriften siger så er jeg simpelthen nød til at spørge om det er sådan man kun svare og kommentere på det folk skriver, hvis man kender dem, eller de har været aktive herinde længe nok til at man ved hvem de er.?

Jeg har flere gange oplevet at jeg spørger om et relevant spørgsmål ang. mine høns osv. Men hvis jeg er heldig kommer der 1 måske 2 svar. Og andre indlæg der kommer på samme tid er der 10-20 ja op til 30-40 svar.. Synes det er lidt underligt. Men måske jeg bare er uheldig at jeg spørger om noget der ikke er ret mange der ved noget om/ gider kommentere på
Med silkehønen Magda :)

Offline Niels Kongsbak

• Passiv bruger
Sv: SKAL man være kendt herinde for at folk gider svare.?
« Svar #1 Dato: 29 April , 2012, 19:53 »
Nej det tror jeg ikke man skal være

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 29 April , 2012, 20:23 »
Nej da.

Det er vist tilfældigt.

Jeg har også nogle indlæg, som der heller ikke er svaret på, eller der er meget få svar på.

Du må  da også kommentere på alle dem du lyster.  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 29 April , 2012, 20:44 »
Michelle, det er helt sikkert tilfældigt, og helt sikkert ikke noget med kendt/ikke-kendt at gøre.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #4 Dato: 29 April , 2012, 20:51 »
Nej det tror jeg da bestemt ikke. ;)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Susanne

• Gæst
« Svar #5 Dato: 29 April , 2012, 20:51 »
Nej, man skal bestemt ikke være kendt eller andet. Jeg tror egentlig bare, som Lene skriver, at det er fuldstændig tilfældigt.

Jeg har også skrevet spørgsmål eller en lille beretning, som ingen har reageret på. Indtil en af moderatorerne opdager det  (oftest Marianne Vedel - hun er nemlig så betænksom  :))  Så forbarmer hun sig med en lille venlighed - og så er man jo glad igen - hehe!

Jeg tror ikke, vi skal tage det spor personligt! Jeg ved ihvertfald selv, at der er masser af indlæg, jeg egentlig godt kunne svare på, men enten har jeg ikke lige tid - eller også "gider" jeg ikke. Og så må jeg jo forstå, at det også vender den anden vej.

At der er tråde med rigtig mange indlæg er for mig at se også naturligt. Enten er det et emne, man kan være lidt uenig om - og så bliver der diskuteret for og imod. Og selvfølgelig vil der opstå bekendtskaber med en lidt mere hjemlig tone og lidt flere kommentarer. det er naturligt, når nogen har været her så længe og altid er aktive.

Men altså mit bedste råd: Lad være med at tage de får svar som noget personligt, for det er det overhovedet ikke. Ligeså lidt som hvis du ikke svarer på nogle af de andres indlæg .

Jeg håber, du bliver helt tryg ved Forum igen - det er det værd  /o

Offline michellep

• Passiv bruger
  • Lille Magda
« Svar #6 Dato: 29 April , 2012, 20:54 »
Nogle forums er det bare ofte de "kendte" der er inde i varmen, og som folk gider svare på og kommentere..

Jeg spørge normalt kun fordi jeg ikke kan finde det på nettet og har brug for et råd for en som har stået i samme situaion. Men jeg må prøve mig frem. Af skade bliver man klog.. Jeg vil helst bare gøre det bedste for mine høns ;)
Med silkehønen Magda :)

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 29 April , 2012, 20:55 »
Kære Michelle.

Du er velkommen til at kommentere, som du lyster, og at der er få svar på dine indlæg, er jeg også sikker på skyldes en tilfældighed. Nogle gange er der så meget gang i Forum, at ens indlæg hurtigt kommer laaaangt ned på listen og så forsvinder det måske lidt  :)

Kom frisk - kom glad og vær med alt det du lyster *b
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #8 Dato: 29 April , 2012, 21:06 »
Jeg kommer tit med *dumme* eller fjollede kommentarer til dem jeg kender privat herinde. Og jo mere man er på forum, og deltager i aktiviteter som forumdag og mødet på LU, ja jo flere lærer man at kende herinde. Men det er ikke fordi jeg ikke vil hjælpe folk jeg ikke kender :) nej absolut ikke, men jeg er som mange herinde ikke på hele tiden og læser de emner hvis overskrifter lige fanger mig. Og jeg læser heller ikke alle foraer mere, som jeg gjorde i starten.

Hvis du har akut brug for hjælp, så skriv i shouten og gør opmærksom på dit indlæg :D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #9 Dato: 29 April , 2012, 21:16 »
Jeg tror også det er en tilfædighed. Jeg svarer mange (synes jeg ;)) nye på forum der fx spørger om hvordan man skal indrette hønsehuset osv.

Ind imellem undlader jeg det, og det skyldes måske nok, at jeg en del gange har brugt rigtig lang tid på at svare, og så har den nye bruger aldrig logget sig på siden for at læse svaret.

Men som andre skriver: Skriv, spørg, brug shouten. Der er mange der gerne vil hjælpe /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #10 Dato: 29 April , 2012, 21:24 »
@ Michelle

Du skal endelig ikke holde dig tilbage.  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Cartouche

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 29 April , 2012, 21:32 »
Jeg er også rimelig ny herinde. Jeg har netop glædet mig over de mange, søde og varierende kommentarer der kommer herinde, selvom folk spørger vidt og bredt om alt muligt (og umuligt). Jeg tror simpelthen at få indlæg skyldes at folk enten ikke har en mening om emnet, eller ikke har svar eller råd at give.
Og det er absolut ikke mit indtryk at der er nogle primadonnaer herinde. Synes folk er utrolig tålmodige og venlige med svar.
Du kan hive din tråd op i toppen igen, ved selv lige at skrive en kommentar på dit indlæg, f.eks. at du stadig savner svar. Jeg har megen glæde over at surfe rundt herinde. Rigtig god fornøjelse.
MVH Annette

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #12 Dato: 29 April , 2012, 21:41 »
Svarfrekvensen hænger i nogen grad også sammen med hvilken tid på dagen spørgsmål stilles.

Jeg svarer gerne på næsten hvad som helst hvis jeg selv mener jeg kan bidrage med et eller andet positivt, eller hvis jeg er uenig i et svar/indlæg - alternativt med en sjov bemærkning. Men jeg er sjældent på Forum før ved 20-21 tiden.

Tilføjelse - man skal ikke være kendt men må gerne 'bekende kulør', som det hedder. Jeg tror ikke på at du bor der hvor du har markeret på kortet, at du bor. *f *f
« Senest Redigeret: 29 April , 2012, 21:52 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #13 Dato: 29 April , 2012, 22:32 »
Jeg svare hvis jeg mener jeg kan bidrage med noget, Men hvis jeg ikke har været på et par dage og der er flere sider med nye indlæg, så tjekker jeg desværre kun dem der pga. overskriften fænger mig. da jeg ellers skal bruge for meget tid.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Michael Flinker

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 29 April , 2012, 22:47 »
Tråden her taler vist sit eget tydelige sprog - hvis emnet er interessant får man masser af respons, ellers skal man bare rykke for det alle herinde er meget flinke /o /o
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown