Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Bioklip er KEDELIGT  (Læst 1575 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Bioklip er KEDELIGT
« Dato: 22 April , 2012, 17:40 »
I dag har jeg slået græs for fjerde gang i år. De første tre gange med sideudkast. Dette medførte en hale af jublende høner og en let bekymret hane (Elvio), der tog "græsbad" i strålen af afklippet græs. Vi har mange græsstier, der skal slås - så vi kom matriklen rundt et par gange uden at madammerne tabte gejsten. Jeg var noget nervøs for at komme til at plukke en høne med maskinen men alt gik godt og de havde da også haft sjov nok da jeg satte havetraktoren på plads. I dag satte min højtelskede husbond så bioklippet til (det er det, mænd er til for!) - og da jeg startede havetraktoren, kom Elvio og hans flok smådansende: nu skulle der igen bades i græsafklip ;D /o ;D. Men - skuffelsen var stor - der kom ingen stråle af græs, kun lidt småvådt knust fnulder bag maskinen. Skuffelsen var tydelig. Et par høner løb alligevel med og håbede vel på at det var en midlertidig fejl ved deres forlystelsesmaskine - men nej, den var ude af drift :o. Alle vendte om og stod afventende ved lågen da jeg havde fuldført første runde. Araucanaer kan blive MEGET langhalsede *f. Jeg fortsatte rundt ad andre stier og tredje gang jeg passerede lågen så jeg 12 fornærmede hønsenumser trisse ind mod hønsegården. Møgtraktor /d. Dyremishandling /d. Far er sjovere - han fræser regnorm op i køkkenhaven /o.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Tanja S.B.

• Bruger
Sv: Bioklip er KEDELIGT
« Svar #1 Dato: 22 April , 2012, 17:48 »
 *g *g *g *o *o *o *p *p *p
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

frida

• Gæst
« Svar #2 Dato: 22 April , 2012, 18:02 »
Jeg kan levende forestille mig de skuffede hoveder ;-) Skøn fortælling fra den virkelige gode verden :-)

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 22 April , 2012, 18:02 »
Jeg synes altså også, at det er så sørgeligt, at du ikke forstår dig på hønsebehov Kirsten ....stakkels høns :'( :-\ ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 22 April , 2012, 18:15 »
Ha ha ha ha.... Stakkels, stakkels høns. Hvor kan I nænne det Kirsten?!  *g *f *g *o *g *o *f
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 22 April , 2012, 21:21 »
Mon det er her, at en anmeldelse for dyremishandling er på sin plads *f
Stakkels, stakkels høns. ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #6 Dato: 22 April , 2012, 21:26 »
Mon det er her, at en anmeldelse for dyremishandling er på sin plads *f
Stakkels, stakkels høns. ;D

jah..jeg tror, det nærmer sig. Det er jo ikke første gang >:( Jeg har også noteret, at brændeflækkeren ikke altid kommer som lovet.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 22 April , 2012, 22:10 »
Arj helt ærlig, det er bare overhovedet ikke i orden.
Det svarer jo til at give et barn en slikpind, lade ungen stikke den i munden 3 gange og derefter stille den på bordet uden for rækkevidde.
Du kan godt lade dem have lys lidt længere i aften, for de skal vist have forfattet et laaaaangt brev til en eller anden instans som kan komme og give dig en reprimande  ;)

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #8 Dato: 26 Maj , 2012, 21:26 »
Jah, efter en måned med bioklippet græs var dagen så kommet, hvor diverse visne toppe fra forårsløgene (TAK, Peter Agger *b) skulle klippes sammen med plænen. Min personlige handyman fjernede bioklip-dimsen fra havetraktoren (kvinder ::) - men det virker ;)) og jeg kørte traktoren ud fra garagen. Jeg tror, der gik 8 sekunder, fra jeg satte kniven til, til den første høne opdagede det og gjaldede ud over landsbyen : DER ER GRÆÆÆÆÆSBAD *o *o *o. Omgående kom næsten hele flokken susende og strøg lige ind i strålen af afklippet græs. Sådan tog vi turen rundt ad vores klippede græsstier med små pauser for skraben i myretuer og undren over at NOGEN kan lægge majskort NED I JORDEN når det da er meget nemmere at spise dem fra overfladen ::)...
Da vi passerede huset kom de sidste to høner med på turen (man skal jo passe sin æglægning :angel:) og de var meget tørstige allesammen da vi var færdige. Så var det hen til vandspandene og så ind og puste ud i skyggen.
Om fire-fem dage skal jeg slå græs igen. Det bliver altså med bioklip! Ih, hvor bliver jeg upopulær :-[ :( *s
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline Sys Vad

• Passiv bruger
    • www.vovseriet.dk
« Svar #9 Dato: 26 Maj , 2012, 22:13 »
Du er en mester i at formidle hønsehistorier fra den virkelige verden - jeg ELSKER dine beskrivelser. Rigtig go pinse  :)

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #10 Dato: 26 Maj , 2012, 22:37 »
Tak, tak - og rigtig god pinse til alle. Angående historierne, så er det vel noget med at lægge mærke til detaljerne. Heldigvis er der efterhånden tre kolleger, der også har høns. Så går snakken ;D.
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #11 Dato: 27 Maj , 2012, 01:43 »
Så Ankerine nu må kaffebordene stilles klar så vi andre kan komme og se på. For det må da være et sjovt og herligt syn, som vi andre kunne nyde og se om de laver lidt balade samtidig.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #12 Dato: 27 Maj , 2012, 02:20 »
Du skal være velkommen, Frank. Meeeen - de har det med at være forholdsvis "artige" når der er gæster ::). Bortset fra tiggeriet, altså.
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 27 Maj , 2012, 07:45 »
Dejlig fortælling Tak for den. jeg ser altid billede for mig når jeg læser dine fortællinger.

/o
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Susanne

• Gæst
« Svar #14 Dato: 27 Maj , 2012, 07:52 »
Bioklip = omsorgssvigt.

Tak for ny og god viden - hehe  :)  :)  :)