Jah, efter en måned med bioklippet græs var dagen så kommet, hvor diverse visne toppe fra forårsløgene (TAK, Peter Agger

) skulle klippes sammen med plænen. Min personlige handyman fjernede bioklip-dimsen fra havetraktoren (kvinder

- men det virker

) og jeg kørte traktoren ud fra garagen. Jeg tror, der gik 8 sekunder, fra jeg satte kniven til, til den første høne opdagede det og gjaldede ud over landsbyen : DER ER GRÆÆÆÆÆSBAD

. Omgående kom næsten hele flokken susende og strøg lige ind i strålen af afklippet græs. Sådan tog vi turen rundt ad vores klippede græsstier med små pauser for skraben i myretuer og undren over at NOGEN kan lægge majskort NED I JORDEN når det da er meget nemmere at spise dem fra overfladen

...
Da vi passerede huset kom de sidste to høner med på turen (man skal jo passe sin æglægning

) og de var meget tørstige allesammen da vi var færdige. Så var det hen til vandspandene og så ind og puste ud i skyggen.
Om fire-fem dage skal jeg slå græs igen. Det bliver altså med bioklip! Ih, hvor bliver jeg upopulær