Først en lang forklaring, så kommer mit spørgsmål.
Jeg har bestilt en anden bil, som jeg får i slutningen af maj, det bliver en super bil til transport af høns m.m., men måske ikke den mest sexede bil.
Den kommer med sådan en integreret radio, som desværre er uden bluetooth, det har jeg ellers haft de sidste mange år, så jeg har kunnet bruge min mobiltelefon håndfrit.
Forhandleren har foreslået et blutoothsystem, som hedder Parrot, Det koster kr 2700 med installation.
Jeg vil også gerne have en ny GPS. Jeg har tidligere haft TomTom installeret på min PDA og det var jeg rigtig glad for, så jeg har været i gang med at tjekke markedet. Der findes en TomTom go 1005, som ser rigtig lækker ud, jeg kan få´en tilsvarende i USA, der hedder den bare Go 2535 TM WTE, Hvis jeg køber den i USA er den med livsvarig opdatering af kort både til Europa og USA, mens jeg skal betale over kr 500 for opdatering pr år, hvis jeg køber i DK.
Det smarte ved lige netop denne TomTom er, at den har Bluetooth, og kan bruges som håndfri til min telefon, her bruger den så ikke bilens højtalere og en ekstern mikrofon, men noget der er indbygget i TomTom'en.
Er der nogen her, der kender til den type TomTom, som har Bluetooth og som kan bruges som håndfri til telefonen? Og hvor godt er det?
Under alle omstændigheder har jeg bedt forhandleren om at vente lidt med den "Parrot", for så kan jeg da afprøve om TomTom'en dur, ellers må jeg jo få "Parrot'en" efterinstalleret. Men det ville jo være fedt med en dims mindre i bilen.