Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.  (Læst 74345 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Erling Rønnest

• Passiv bruger
    • Vendsyssel fjerkræklub
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #60 Dato: 26 April , 2012, 16:23 »
@ Erling

Køber klubben det direkte fra Versala Laga eller gennem en dansk forhandler ?

Svare i Pm.
De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
http://racefjerkrae.dk/
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.kamphons.dk

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #61 Dato: 26 April , 2012, 19:06 »
Lige præcis, Lene, det var også det jeg forsøgte at forklare Erik. Jeg har jo maran, som også hører til de svære racer.
Ja os med store racer har brug for at de vokser godt til.
Jeg synes da det er meget fair hvis dueklubben tjener lidt pr. sæk, når de nu har arbejdet med at hente det hjem til os
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #62 Dato: 26 April , 2012, 20:41 »
Er det kun bro start der er coccidiose halløj i? Eller er det også i det de skal have derefter?
Giver i alle sammen det i de grubber de skal have?
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline mommark

• Passiv bruger
« Svar #63 Dato: 26 April , 2012, 21:00 »
Hej
jeg har ikke helt forstået det . Er det nu godt hvis at det er i ?? Jeg køber mit foder i tyskland og der fås det ikke uden. Siger hende fra landbutikken. Men jeg skal så passe på at  de store ikke får fat på det. Det skal ikke lande i æggene fik jeg besked på. Mvh Laila

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #64 Dato: 26 April , 2012, 21:28 »
Det betyder at de anbefaler Bro produkterne til de store kødracer :

Taget fra siden :
With regards to meat chickens, the so-called heavy chicken breeds with a lot of meat will be preferred, such as the Cuckoo of Malines, the Belgian Fighters, Jersey Giant, Orpinton, Cochin, Brahma, …

Ja og NEJ. Ja, er under forudsætning af at disse dyr er tiltænkt som slagtedyr. Hvor mange af Jer har dyrene primært med henblik på opdræt til slagt. Nej vel. I har dem primært for æggenes skyld, og for at kunne avle på dem.

Man kan ikke bare pille 2-3 linier ud af en større sammenhæng og sige at 'det er rigtigt' med mindre man er politiker.

Hvis man nu læser alle siderne om høns/hønsefoder og ikke springer ned til det der passer ens argumentation bedst så kan man på toppen af side 7 læse:

Do you want your chicks to grow into healthy laying hens? Then a well balanced
growth is of the utmost importance. A growth process that goes too
fast can lead to various problems, such as an exorbitant development of fat or
even malformation. As future egg laying hens, chicks need a specific nutrition
that does not contain a lot of energy or proteins.
In the Tradi range you will
find perfectly balanced feed, both in meal and in pellet form, thanks to which
your chicks will without doubt turn into healthy laying hens

Der er sat lidt rød farve på for at understrege humlen i vejledningen.

Og for de som er bange for om foderet er for stort for kyllinger af de små racer så fås det også i pulverform (med blåt i teksten ovenfor).

Kald mig bare stædig, men jeg synes altså at det er at vildlede andre medlemmer, når man hiver citater ud af en sammenhæng og bruger dem som det er gjort i denne tråd.
Mvh
Erik Andersen

Offline Niels Kongsbak

• Passiv bruger
« Svar #65 Dato: 26 April , 2012, 21:38 »
Jeg er enig med Pilegaarden. Jeg synes dog også der burde en debat om det er nødvenigt at bruge medicin forebyggende til hobby høns (og dyr iøvrigt). Iøvrigt bør man skele til forumets egen side om coccidiose, og behandlingen heraf.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #66 Dato: 26 April , 2012, 21:45 »
Måske vi kan få admin til at dele tråden, så for/imod brug af medicin i foderet får sin egen tråd.
Jeg er enig i det også er et emne der kan skabe en del debat.
« Senest Redigeret: 26 April , 2012, 21:48 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #67 Dato: 26 April , 2012, 22:05 »
Jeg er enig med Erik og Niels. Det  er vigtigt at få debat om brugen af medikament i hobby dyr.
Jeg er meget  reserveret for tanken at bruge medikament høns som producerer  æg og kød til mit eget brug. For mig er det vigtigt grunde at  overhoved at  holde høns er at  få æg og kød som fri fra kemikalie rester, ja, ja, jeg ved det  godt at  medicinindustri siger at  det  helt  trygt at bruge deres produkter hvis man holder de regel som stå på pakken.
det er  helt fint for mig at andre gør det bare de ved hvad de gør.
det er  klart at man mister kyller og  voksne høns af og til men  det  vejer mindre i min vurdering end unødigt brug af  medikament.
Jeg har  en  lille  tillægs sprøgmål: er det ikke lovpligt at  producenten fremlægger produktbladen hvor det fremgår hvad produktet indeholder?
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #68 Dato: 26 April , 2012, 22:09 »
Måske vi kan få admin til at dele tråden, så for/imod brug af medicin i foderet får sin egen tråd.
Jeg er enig i det også er et emne der kan skabe en del debat.

Som trådstarter, kan jeg også kun tilslutte mig Erik´s ønske om vi evt. kunne få tråden delt.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #69 Dato: 26 April , 2012, 23:10 »
Hej
jeg har ikke helt forstået det . Er det nu godt hvis at det er i ??

Det er der vist ikke helt enighed om endnu her på Forum (og det bliver der næppe heller  ;)).

Men vi har opfordret Admin om at dele tråden i to så netop den debat kan køre i en separat tråd (eller debatten om Bro >< Tradi kan køre i en separat tråd, hvilket måske var mere passende, da denne tråd netop startede med spørgsmålet om for/imod brug af foder indeholdende medicin).
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #70 Dato: 27 April , 2012, 07:11 »
Jeg deler gerne tråden, og hører gerne fra Rudy, hvilke indlæg, der skal i den nye tråd og hvad overskriften skal være. Jeg synes umiddelbart det kan være lidt tricky, for tråden kan let blive ødelagt, hvis man fisker enkelte indlæg ud. Det er nemmest at dele tråde, hvis man kan "skære den midt over".
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #71 Dato: 27 April , 2012, 07:53 »
Jeg synes nu ikke at den behøver at bliver delt.

Desuden laver jeg en del haner til slagt hvert år. Og de må gerne kunne fedes/fodres op uden det tager "100 år".
« Senest Redigeret: 27 April , 2012, 08:27 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #72 Dato: 27 April , 2012, 10:57 »
Jeg deler gerne tråden, og hører gerne fra Rudy, hvilke indlæg, der skal i den nye tråd og hvad overskriften skal være. Jeg synes umiddelbart det kan være lidt tricky, for tråden kan let blive ødelagt, hvis man fisker enkelte indlæg ud. Det er nemmest at dele tråde, hvis man kan "skære den midt over".

Efter rigtig megen overvejelse for og imod en deling af denne tråd, er jeg kommet frem til at jeg i lighed med Marianne Vedel, kunne være nervøs for at en opdeling, alt for let giver kludder i trådens sammenhæng.
Når jeg ruller igennem, ser jeg nemlig en del indlæg som indeholder ting/meninger som burde includeres i begge de evt. 2 nye tråde.

Så min anbefaling vil være, at den kører videre som den er.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #73 Dato: 27 April , 2012, 11:04 »
Rudy enig  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Høns i haven

• Gæst
« Svar #74 Dato: 27 April , 2012, 11:25 »
Har lige skrevet til dem her. Det er vist ved at være en udbredt misforståelse at Møllerens Fjerkræstarter indeholder det.

http://www.stengaarden.dk/shop/fjerkrae-starter-15kg-183p.html