Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.  (Læst 65205 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #45 Dato: 22 April , 2012, 21:52 »
Hallo

Tror toget kørte lidt af sporet. Det sker jo.

Linket til foder og de første efterfølgende indlæg var ikke ment som et for eller imod foder tilsat antibiotika.

Det vigtigste budskab i de indlæg var:

Bro - er til slagtedyr. Ikke til levedyr eller æglæggere

Tradi - er til levedyr eller æglæggere

Længere tilbage i tråden kan ses at nogle fodrer med Bro. Det er ikke min opfattelse at der hos disse er tale om opdræt af slagtedyr. Altså fodres der med et forkert foder. <A <A /1
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #46 Dato: 22 April , 2012, 21:57 »
Fordelen ved at fodre med Bro til alm. kyllinger, er at de vokser godt. Jo hurtigere de får lidt vægt, jo mere modstandsdygtige er de.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #47 Dato: 22 April , 2012, 22:00 »
Og jo federe bliver de.

Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #48 Dato: 22 April , 2012, 22:14 »
Det er nu ikke mit indtryk at foder til slagtekyllinger har til formål at give fede dyr, men derimod at give god muskelsætning
Jeg har dagligt mine kyllinger i hænderne, og der er bestemt ingen af dem, der er fede.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #49 Dato: 22 April , 2012, 22:41 »
Fedme er måske også mere et problem ved industridyr. Så nok et dårligt eksempel.

Det jeg prøver at sige er - hvorfor bruge Bro produkterne, udviklet til slagtedyr, til levedyr, når Tradi produkterne er udviklet specielt til levedyr.

Det er vel lidt som at køre ind på en Shell tankstation i juni måned og bede om at få en Shine vintervask med dobbelt undervognspuling.




Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #50 Dato: 22 April , 2012, 22:41 »
De bliver vel ikke federe af at få mere protein, de bliver federe af at få mere fedt.

Protein skal der til, især til slagtedyr.

Om tråden er kørt af sporet, fordi der "diskuteres" for og imod coccidiostat, mener jeg nu ikke.
Det er vel ganske relevant.

Om der fodres med et foder til slagtedyr til levedyr er vel hverken værre eller bedre end at folk fodre med svinefoder eller giver æglægsningsfoder til kyllinger. 
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #51 Dato: 22 April , 2012, 22:59 »
Om der fodres med et foder til slagtedyr til levedyr er vel hverken værre eller bedre end at folk fodre med svinefoder eller giver æglægsningsfoder til kyllinger. 

Helt enig. Og jeg skal ikke blande mig i hvordan folk vil fodre, ej heller dømme folk ud fra deres måder at fodre på.

Alt hvad jeg ønskede at bidrage med i denne tråd var, at i linket, velmenende leveret af Anne Marie (kurup), (på min opfordring), står at læse at den optimale fodring af levedyr, foregår med Tradi produkter.

NB. Foråret er over os alle, herligt. Jeg har netop gødet mit meget smukke og frodige Rhodendendronbed. Det fik hverken plæne- eller fold-gødning. Det fik Rhodendendrongødning. ;) ;) ;) ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #52 Dato: 26 April , 2012, 10:11 »
Spørgsmål til Versala Laga´s produkter :

Hvad giver I for det ?

Og hvor køber I det ?

Er det fuldfoder, så der ikke skal tilsættes andet foder  ?
« Senest Redigeret: 26 April , 2012, 10:20 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #53 Dato: 26 April , 2012, 10:17 »
Nej jeg købte, vil tro det er 25 kg hos Hjørring dueforening. Det gav jeg 165 kr for, brostart. Jeg valgte dette fordi det er pulver og jeg håber på at få nogle meget små kyllinger snart :)

Kan allerede se en stor forskel i vægt øgning hos kyllingerne og det er godt, da de har været til den tynde side før! Jeg er meget tilfreds, men kan jo ikke bruge det til ællingerne
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Majbritt Ø. Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 281
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #54 Dato: 26 April , 2012, 10:28 »
Nu har jeg i tirsdags fået fat i mit startfoder fra V L, de havde det hjemme hos miljøfoder i Ikast, inden jeg hentede det havde de sagt jeg kunne ringe til deres Viborg afdeling, hvor den ene af de ansatte avler en del fjerkræ (høns, ænder, duer osv) og udstiller mange af dyrene. Han anbefalede stadig Bro Start selvom det var til dyr som ikke skulle være slagtedyr, den er efter hans mening bedre end tradi start. Han bruger den feks både til indiske kamphøns, kinesiske vagtler osv. - og så går han over på show I efter nogle uger. For os med serama samt sabelpoot kyllinger er det super at produktet (Bro Start) nærmest er mel, da de er for små til at spise andre start produkter. Derudover brugte han selv de forskellige mærker af vildt-serien fra mølleren til hønsene istedet for feks fuld af pep fordi det er bedre i protein mm.

Til Lene - nu glemte jeg at skrive prisen ned på Bro Start, men jo de havde større sække derude, der lå også 25 kg's sække, samt jeg mener at det også var én af de produkter hvor der hang et skilt med rabat ved flere af de større sække på én gang. Jeg købte dog kun én 5 kg's fordi vi pt. kun har 8 kyllinger, så kan jeg hente mere og evt. én større sæk når vi om 1 måned skal lave et større hold kyllinger. For 5 kg's gav jeg 49 kr.
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.

Offline Majbritt Ø. Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 281
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #55 Dato: 26 April , 2012, 10:30 »
Nå nu overlappede mit og Johanne's svar hinanden mens jeg skrev, så hun havde også svaret på at man kunne få større sække  ;). Tror dog at prisen var en anden hos miljøfoder end den hun giver ved "foreningen", selv om jeg som sagt ikke kan huske den nøjagtige pris
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #56 Dato: 26 April , 2012, 10:33 »
Nu har jeg lige været inde og læse om de forskellige produkter fra VL.

Og her deler de racerne op i æglæggere og kødhøns. Dvs. ikke som I DK, som skelner mellem leve dyr og slagtedyr.

Det betyder at de anbefaler Bro produkterne til de store kødracer :

Taget fra siden :
With regards to meat chickens, the so-called heavy chicken breeds with a lot of meat will be preferred, such as the Cuckoo of Malines, the Belgian Fighters, Jersey Giant, Orpinton, Cochin, Brahma, …
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #57 Dato: 26 April , 2012, 10:37 »
Lige præcis, Lene, det var også det jeg forsøgte at forklare Erik. Jeg har jo maran, som også hører til de svære racer.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Erling Rønnest

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 570
    • Vendsyssel fjerkræklub
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #58 Dato: 26 April , 2012, 16:04 »
Nej jeg købte, vil tro det er 25 kg hos Hjørring dueforening. Det gav jeg 165 kr for, brostart. Jeg valgte dette fordi det er pulver og jeg håber på at få nogle meget små kyllinger snart :)

Kan allerede se en stor forskel i vægt øgning hos kyllingerne og det er godt, da de har været til den tynde side før! Jeg er meget tilfreds, men kan jo ikke bruge det til ællingerne

Jeps... det kostede den også sidste gang jeg købte der oppe... men de første 2 sække jeg fik i februar kostede 150 pr. sæk... jeg mener og have hørt at de tjener lidt pr. sæk men ikke meget....
De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
http://racefjerkrae.dk/
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.kamphons.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kyllingefoder tilsat coccidiosestat.
« Svar #59 Dato: 26 April , 2012, 16:15 »
@ Erling

Køber klubben det direkte fra Versala Laga eller gennem en dansk forhandler ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub