Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hane skal væk  (Læst 4721 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hane skal væk
« Svar #15 Dato: 18 April , 2012, 07:06 »
Et godt råd kunne også være at lukke hønsene ud lidt senere, specielt i weekenderne. Jeg bor midt i et villakvarter i Skjern, ganske vist med en meget stor grund og altså pæn afstand til nabohuse. Jeg har fået et isoleret hønsehus netop for at dæmpe hanegal, når de er lukket inde, og i weekenderne lukker jeg som regel først mine høns ud ved 8.30-9.00 tiden og i hvert fald aldrig før kl. 8.
Det er godt at dine forældre står bag dig, det betyder alverden.
Jeg synes, det er sølle at klageren ikke engang tør lægge navn til sin klage /d
Jeg håber, du får ro på omkring det hele, og du skal endelig skrive her og fortælle, hvordan det går. *t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Adamjomaa

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 18 April , 2012, 07:32 »
Jeg vil beholde hanen og så først lukke ham ud når jeg går i skole (7:50) i hverdagene og så senere i weekenden.
Mvh Adam
0.2 gule dværg wyandotter.
0.3 lohmann tror jeg.
0.1 blanding mellem dværg wyandotte og dværg australorps.
0.5 dværg australorps i blandede farver.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #17 Dato: 18 April , 2012, 08:09 »
Kære Adam,

Jeg synes, at det er ganske usmageligt, at en voksen nabo sender et sådan brev til en ung fyr som dig. Brevet skal helt sikkert gøre dig bange for autoriteters indblanding og bringe dig i en situation, hvor du ikke tør andet, end at skille dig af med Ludvig. Naboen lider af konfrontationsangst, når han kun kan diske op med et anonym skræmmebrev.

Jeg forstår rigtig godt, hvorfor du bliver ked af det og usikker, og det er rigtig godt, at du indvier os i problemstillingen.

Brevet har for mig at se ingen værdi eller vægt, og jeg er ikke sikker på, at jeg ville bruge tid på at gå rundt og opsøge naboerne pga Ludvig. Har du et isoleret hønsehus og venter med at lukke hønsene ud til f. eks de tidspunkter, som Marianne Vedel har nævnt tidligere i din tråd, så synes jeg, at det skulle være nok for nu.

Vent og se - højst sansynlig sker der ikke mere... for naboen ved sikkert godt, at han ikke kan få medhold fra kommunen til at du opgiver Ludvig...og det selvom han garanteret ikke har henvendt sig til dem, selvom han skriver det.

Men jeg kunne da godt lide at vide, hvordan naboeskabet er i den lille by, du bor i?

Jeg håber, at du og Ludvig snart kan føle jer trygge i egen hønsegård igen ;) og du skal endelig blive ved med at holde os orienteret, hvis der mod forventing skulle ske mere, vi vil rigtig gerne vejlede. Du er langt fra den første, som har haft dette problem.

Ha`en god dag Adam.
« Senest Redigeret: 18 April , 2012, 08:13 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14