tja. alle ænder har det stadig fint

ingen tegn på syge eller svage. der har kun været de to der er døde. de havde hverken skum ved øjnene, hoste eller noget som helst andet. ihvertfald ikke så jeg bemærkede det.
har afskærmet vandhullet og overdækket den resterende del de går på. de er stadig på samme areal, men ikke lige der hvor de døde har været, men lige ved siden af. der var to hunner i den indhegning hvor de døde også gik. hende der lå på æg og en mere og de er begge kommet ind til de andre.
det var godt nok et stort arbejde at overdække næsten 100 kvadratmeter, men hvad gør man dog ikke for dyrene

de har fået flere baljer med vand, som de må nøjes med. de vil ellers gerne ned til vandhullet, går indimellem frem og tilbage ved hegnet mod vandet.
de er jo vant til at svømme meget og bade godt igennem mange gange dagligt og det er jo ikke det samme i en balje

den ene and har lige lagt sig på æg, og har en der forhåbentlig kommer med ællinger her nu (dag 34 men kan ikke høre hverken pippen eller prikken som jeg plejer, æggene ser dog fine ud og blev lyst med indhold for nogle uger siden, de vil nok bare ikke ud i den kulde

)
indhegningen og overdækningen vil jeg lade blive noget tid endnu. hvor lang tid går der mon hvis det har været en virus/bakterier før det hele er væk fra jord/vand igen?