@Lene
Du blev da helt forbigået. Det må være pga tidspunktet du har skrevet på, for ellers plejer der da at være svar med det samme.
Tillykke med 11 kyllinger af 15 æg. Det er et ok resultat.
Jeg giver ikke mine grønt i den tidlige alder. Om de har behov for det: næppe. Om de tager skade af det: næppe. Græsset er så småt begyndt at vokse, men det er jo primært det gamle seje græs der har stået vinteren over, som er tilgængeligt endnu. Så hvis du vil give grønt er det måske bedst at finde lidt mælkebøtter (de er friske allerede nu) og så findele bladene.
Mht afføringsklumper i enden. Dem skal du fjerne inden de bliver for store, og evt lukker for afgang af afføring. Det undrer mig egentlig lidt at du får det problem når du fodrer med undulatblanding, da hirsen i denne skulle regulere afføringen, så 'propper' undgås.
Fjernelse af afføringsklumper foregår manuelt. En lille skål med håndlunkent vand og så dypper du fingrene i vandet og nulrer kyllingen bagi til klumpen begynder at løsne sig. Tålmodighed, så du ikke skader kyllingen. Det skal nok slippe, til sidst.