Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Folk over 25 burde være døde.  (Læst 1500 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vibeke

• Passiv bruger
Folk over 25 burde være døde.
« Dato: 31 Oktober , 2008, 18:28 »
 Fik den her mail i dag, og synes den er tankevækkende,  :D

VIbeke
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Folk over 25 burde være døde.
« Svar #1 Dato: 31 Oktober , 2008, 18:35 »
Det viser bare vor sarte vi er blevet i Danmark, gad godt nogle gange at have levet længere tilbage i tiden det må have været spændene :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #2 Dato: 31 Oktober , 2008, 18:41 »
@Mikkel ;D ;D ;D
Den gang slog man også dem på 15 år  <W <W <W Særligt i skolen <B <B <: <: <: <: <: SÅÅÅÅÅÅÅÅ
Jeg er glad for at det er nu jeg lever  DET ER S.. DA SKØNT
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 31 Oktober , 2008, 19:36 »
Jeg mener på min fars tid :D.. der slog man dem ihvertfald ikke :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 31 Oktober , 2008, 19:49 »

Jeg blev lærer i 1966 og underviste i nogle år.  Vi måtte IKKE slå eleverne - det kunne være fyringsårsag.  :)

Jeg gik i folkeskolen fra 1950 til 1959.  Vi havde en geografilærer, der slog drengene - lussinger, så de havde en rød hånd på kinden bagefter.  Jeg ved faktisk ikke, om han måtte, men fyret blev han ikke.  >:(

Men iøvrigt var det fedt at være barn og ung dengang, Mikkel.  Og også fedt at være voksen (MEGET voksen  <: ) nu.
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 31 Oktober , 2008, 19:56 »
Hah :D.. Min mor og far er begge født i 67 og de siger at de havde det så sjovt da de var børn :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 31 Oktober , 2008, 20:03 »
Jeg tror også, at du har det sjovt.  Og når du ser tilbage på det om 30 år, bliver det endnu sjovere.  :)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 31 Oktober , 2008, 20:10 »

Jeg blev lærer i 1966 og underviste i nogle år.  Vi måtte IKKE slå eleverne - det kunne være fyringsårsag.  :)

Jeg gik i folkeskolen fra 1950 til 1959.  Vi havde en geografilærer, der slog drengene - lussinger, så de havde en rød hånd på kinden bagefter.  Jeg ved faktisk ikke, om han måtte, men fyret blev han ikke.  >:(

Men iøvrigt var det fedt at være barn og ung dengang, Mikkel.  Og også fedt at være voksen (MEGET voksen  <: ) nu.

Som kommende folkeskolelærer lærer vi jo en masse sjove ting, bl.a. at revselsesretten i folkeskolen blev afskaffet i 1967. Så i 50'erne måtte man faktisk godt slå børnene i skolen ;) Og faktisk også i 66.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 31 Oktober , 2008, 20:11 »
Det har jeg også helt klart intet at klage over her, men kunne jo også godt have tænkt mig at være barn i 70'erne for den sags skyld også i 1700- tallet, det skulle bare være ovre på prærien som indianer dreng :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 31 Oktober , 2008, 20:14 »
Det nærmsete vi kommer på at nogle har slået nogen på vores skole er vel den gang vores tysk lærer blev sur på undskyld udtrykket "geden i klassen". Hun  blev taget i armen og slæbt op til inspektøren, hvilket også var 100 % rimligt ::).. Bagefter krævede hun så at han skulle fyres, men det blev hende der måtte flytte skole i stedet :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #10 Dato: 02 November , 2008, 10:33 »
Er født i 1966 og har haft sådan en barndom  ;D Når man ville lege, gik man ud på vejen og fandt nogle unger eller var man på græsset med 1-2 andre hvor der kom den herligste fantasiverden, man legede man havde heste, var egern eller var sig selv men hvor drengene var noget mere spændende end i virkeligheden. Ellers blev man uvenner med nogle og derefter venner igen, kan huske en gang hvor jeg fik en jordklump i hovedet, den har nok vejet mere end 1 kg og jeg var ved at dejse. Naboen var pladesmed og havde 2-3 gamle bil-lig stående i haven, så vi kørte bil og sang så det gjaldede. Min mand kørte på borede knallerter som 9 årig i en nærliggende grusgrav og legede ved vandhuller, hvor de satte kommodeskuffer, som de havde fundet, ud som både. Engang måtte de efterlade nogle gummistøvler i noget kviksandsagtigt stads og vade hjem på bare fødder. Den eneste jeg kan huske der døde af noget, var en dreng der døde af leukemi.

Når jeg ser på mine egne børns barndom synes jeg de har haft for lidt frihed (hente og bringe frem for de selv tog cyklen, men det er pgra. byen INGEN cykelstier har) og for lidt tid og muligheder gennem hegn og krat. Til gengæld har de så haft nogle bedre forældre  ;D Mere forståelse og mere følgen med i hvordan de havde det, desuden en hel del mere lektiehjælp end jeg selv fik. Men vores søn har da lavet rigtig mange opfindelser af at klistre mange papkasser sammen og i en alder af 14 kan han stadig ikke lade en eneste gå fordi hans næse, så kreativiteten er der. Men jeg synes der er for meget Popstars, "bliv lykkelig bare du kommer i fjernsynet" osv. Det går livet sværere for usikre,bumsede teenagepiger.

Forleden hørte jeg så at reklamen med Joakim Boldsen og nutellaen skulle forbydes fordi "folk/børn kunne tro at man blev en lige så god håndboldstjerne som J:B: bare man spiste nutella". Der fik jeg lyst til at råbe POLITISTAT.... Det er da at undervurdere folks intelligens. Hvornår kommer et køkkenpoliti og går ind og smider alt sukker ud og tjekker datoer på pålægget? Nej jeg synes at båndene er blevet for snævre!! Eller er jeg bare ved at blive gammel??
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 03 November , 2008, 22:05 »
 :D hvis du er ved at blive gammel Jette, så er jeg det også  :D (og jeg er ældre end dig  ;D) Jeg giver dig ret!
Alt det fis med "15 min. of fame" gir kun problemer for de unge som tror det hele handler om udseende og om at komme i tv.
Så må vi jo træde til med vores (i teenageungernes verden  <J) ulidelige historier om hvor fantastisk det er, at vi overlevede uden mobil tlf. gameboy og en bærbar klistret til kroppen  <D
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #12 Dato: 04 November , 2008, 10:00 »
Those were the days! Jeg er selv 'sidst-i-'70'erne-og-først-i-'80-erne-barn' og maannnn det var herligt: vi legede på engen og nede ved åen, vi klaterede i træer og faldt ned og slog os, byggede huler, faldt i åen, røg gennem isen på mosen om vinteren osv osv.... Det farligste vi legede var ridderturneringer; vores cykler var heste og diverse haveredskaber var lanserne.
.... og jo, det gjaldt om at vælte hinanden ;D. OK, sidst nævnte leg viste ingen af forældrene noget om for det havde de jo nok stoppet - også selvom det var i de gode gamle dage (det kan dog godt være at de har undret sig lidt når de så to småtøser snige sig afsted på cykel bevæbnet med hver deres hakkejern.......)
Nu bor jeg et sted med dejligt store græsmarker og masser af skov lige ved siden af. Vi er 'nabo' til et større parcelhuskvarter med masser af børn. Jeg ser ALDRIG nogen af dem på græsmarkerne, i de levende hegn eller i skoven. Og man ser aldrig spor efter dem der i form af f.eks. huler. Børnene leger åbenbart kun inden for havernes hegn og hække :'(. Denne sommer har de fleste af dem åbnebart tilbragt i tramboliner. Det er sikkert også sjovt og sundt, men helt ærlig kun at lege det samme en hel sommer.....
Mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #13 Dato: 04 November , 2008, 10:27 »
Uh ha i får mig til at sidde og mindes min barndom, med stor glæde og med alle de lege vi kunne finde på, det var både hyggeligt og sjov, vi havde ikke fjernsyn i mange år, så var det med at bruge fantasien, og der var ikke noget med at vi kedede os, jeg tror ikke man kendte det ord dengang.  :D
« Senest Redigeret: 04 November , 2008, 10:48 Fra Berit »
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte