Det kan jeg da kun give dig ret i, Hanne, men når man er i knibe tyr man til det sted, hvor man mener man kan få bedst hjælp, og det er jo her.
Når man er medlem på diverse internet fora/lister, kan man nemt få det indtryk, at alt er ulyksaligheder og problemer, men det er jo nok fordi, de fleste giver lyd fra sig, når de har brug for hjælp.
Lene, du har helt sikkert ret set ud fra det rationelle synspunkt, men når vi får vores følelser indblandet (hvilket man nemt får med det lille hønsehold), ja, så vil man jo bare sætte himmel og jord i bevægelse for de små skravl. Absolut ikke i Darwin's ånd! Og vel nok heller ikke den bedste fremgangsmåde

, men vi er nu kun mennesker.
Jeg kunne en gang en ret fræk vits om en alt for viril hane, men jeg kan desværre ikke huske den mere, det var noget med at bonden flyttede hanen fra et scenarie til et andet, for at dæmpe ham ned, og den endte hos en hel flok dame-kalkuner, som den også ville klare. Måske er der andre, der kan huske den?
Anyway, selvfølgelig skal forum ikke drukne i trist historier, men vi har da heldigvis også alt det andet, bl.a. vidunderlige billeder af ællinger m.m.