Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Og nu til noget helt andet!!!!!  (Læst 3370 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
Og nu til noget helt andet!!!!!
« Dato: 31 Oktober , 2008, 09:44 »
Med alt mulig respekt for jer der har syge dyr - det er så synd for jer - så trænger vi altså til at snakke om noget andet også ;D.

Denne tråd er ikke til 'jeg har ret' diskuskussioner' - men ene og alene - SJOV!!!!! ;D ;D ;D

Så folkens frem med alle de vandede, tynde, fæle, sjove, dumme osv jokes om fjerkræ!

Jeg lægger ud:

En and kom ind i en butik, og spurgte: har I majs? Manden sagde: nej. Anden gik og kom tilbage næste dag, og sagde: har I majs? Nej sagde manden igen. Anden gik. Og kom tilbage næste dag og spurgte: har I majs? Manden sagde: Nej, det havde jeg ikke i går, og det har jeg aldrig haft. Hvis du kommer og spørger mere, sømmer jeg dine fødder fast til gulvet! Men anden kom igen næste dag. Den spurgte: har I søm? Nej! Godt, har I majs?

Hvad får man hvis man krydser en høne og en løve?
Kun en løve.

Hvad gør hønen, når det bliver for koldt?
Den lægger sig ind under den varme hane!

Opskrift der bare skal afprøves:

Frugtkage:
5 dl mel
4 æg
2 dl frugt
1 dl nødder
2 l whisky

1) tag en skål.
2) smag på whisky om den er go'
3) gentag nr 2.
4) tænd elpisker.
5) pisk 1 dl smør og 1 tsk sukker.
6) tjek whisky om den stadig er ok.
7) schluk elpisker.
8) pluk 2 høns og schmid i skåhlen sammen med frugt, suk...
9) thhænd f... for piskeren igen.
10) smag lige på whisky igen om den stadig er våd.
11) såå schkal du bruhhe schalt eller sådan nåed.
12) tzjeck whiskyen... hik.
13) hak nødder eller hva der li i nnærheden.
14) schmør ovnen.
15) vrid kageformen 220 grader. Og glem ikk at (hik) slukke pisker... puhh.
16) schmid skåålen ud af vinduet og tjek whisky igen.
17) gå ihhh zæng. for hvem ka alligehveller li frugtkahher!!

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Nu er det jeres tur!! <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L

« Senest Redigeret: 31 Oktober , 2008, 09:46 Fra Hanne Lottrup »

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Og nu til noget helt andet!!!!!
« Svar #1 Dato: 31 Oktober , 2008, 10:26 »
Okay, jeg giver Hanne ret, det er trist med al den sygdom og jeg føler virkelig med dem, som oplever det, men når man har med dyr at gøre, så følger der desværre også sygdom og død med i pakken.
Dette kan nogen gange bare ikke undgås.

Avlere der har haft fjerkræ i en menneskealder har også prøvet det, men de er nok bedre til at luge de syge ud med det samme og tage det i opløbet og forebygge.

Men nu til lidt sjov :

To mænd står og snakker og pludselig siger den ene " jeg tror jeg vil være hønseavler"
"Nå" siger den anden "har du da forstand på det"
"Nej" svarer manden " det har hanen vel !!"

Så var der hønen der løb fra hanen og tænker :
Hvis jeg stopper, tror han bare, at jeg er billig !!
Hvis jeg bliver ved med at løbe, tror han bare, at jeg er snerpet !!
Jeg tror bare, jeg snubler ......

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Jake

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 31 Oktober , 2008, 10:48 »
- En københavner er flyttet på landet, og beslutter sig for at drive landbrug... Han tager op til rugeriet og køber 50 daggamle kyllinger. Ugen efter kommer han igen og køber 100 kyllinger. Næste uge er han der igen, og denne gang køber han 200 kyllinger. "Nå da," siger ejeren, "du har rigtig fået gang i landbruget?.." "Narj..." Siger københavneren; "...Det vil ik' rigtig lykkes... Enten er der for stor afstand, eller også planter jeg dem for dybt..."  ;D
Life is NOT like a box of chocolates!

Life is like a jar of Jalopenos...

What you do today, might burn your ass tomorrow!..  /s  <C <S

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #3 Dato: 31 Oktober , 2008, 11:26 »
- Et ældre ægtepar havde købt en ny bil. Sidste nye skrig der køre på biobrændsel.
"det er genialt" fortalte manden sin bedste ven, som de mødte under en søndags tur.
"Biobrændsel er faktisk alt, hvd der er tilovers fra landbruget, jeg kører sådan set på gamle køer!
Kammeraten skævede til konen på passagersædet.

Jeg kan se at du også har reservedunken med :D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 31 Oktober , 2008, 11:33 »
Det kan jeg da kun give dig ret i, Hanne, men når man er i knibe tyr man til det sted, hvor man mener man kan få bedst hjælp, og det er jo her.
Når man er medlem på diverse internet fora/lister, kan man nemt få det indtryk, at alt er ulyksaligheder og problemer, men det er jo nok fordi, de fleste giver lyd fra sig, når de har brug for hjælp.
Lene, du har helt sikkert ret set ud fra det rationelle synspunkt, men når vi får vores følelser indblandet (hvilket man nemt får med det lille hønsehold), ja, så vil man jo bare sætte himmel og jord i bevægelse for de små skravl. Absolut ikke i Darwin's ånd! Og vel nok heller ikke den bedste fremgangsmåde  :( , men vi er nu kun mennesker.
Jeg kunne en gang en ret fræk vits om en alt for viril hane, men jeg kan desværre ikke huske den mere, det var noget med at bonden flyttede hanen fra et scenarie til et andet, for at dæmpe ham ned, og den endte hos en hel flok dame-kalkuner, som den også ville klare. Måske er der andre, der kan huske den?
Anyway, selvfølgelig skal forum ikke drukne i trist historier, men vi har da heldigvis også alt det andet, bl.a. vidunderlige billeder af ællinger m.m.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Bitten

• Gæst
« Svar #5 Dato: 31 Oktober , 2008, 11:43 »
Jeg vil også være med for jeg har da ikke helt tabt min humor!!

Der var kommet en ny og yngre hane til hønsegården...

Den gamle hane sagde lige ud:
Denne hønsegård er for lille til os begge, lad os afgøre det ved et kapløb - den der hurtigst løber ti gange rundt om bondegården, har vundet!

Den yngre hane var vild med ideen, det er da ikke noget problem, at løbe hurtigere end det gamle skrog, tænkte den.

Løbet startede, og den gamle hane lagde ud med et fuldstændig vanvittigt tempo.

Den yngre hane lagde sig i - baghjulet - for der var jo mange runder endnu!

Pludselig ved den tredje runde kom bondemanden løbende ud, tog resolut fat om halsen på den unge hane, og halshuggede den...

Det var satans! Udbrød han.
Det her er den tredje homoseksuelle hane i denne måned..."

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #6 Dato: 31 Oktober , 2008, 12:36 »
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL er helt kcæstet af grin over Lars Eriks og Bittens vittigheder, fik sq helt min æggemad galt i halsen.  ;D ;D ;D

Selv er jeg desværre total blottet for humor, så kender ikke nogen ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 31 Oktober , 2008, 13:22 »
Haha !! De var gode :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 31 Oktober , 2008, 15:10 »
Det kan jeg da kun give dig ret i, Hanne, men når man er i knibe tyr man til det sted, hvor man mener man kan få bedst hjælp, og det er jo her.
Når man er medlem på diverse internet fora/lister, kan man nemt få det indtryk, at alt er ulyksaligheder og problemer, men det er jo nok fordi, de fleste giver lyd fra sig, når de har brug for hjælp.
Lene, du har helt sikkert ret set ud fra det rationelle synspunkt, men når vi får vores følelser indblandet (hvilket man nemt får med det lille hønsehold), ja, så vil man jo bare sætte himmel og jord i bevægelse for de små skravl. Absolut ikke i Darwin's ånd! Og vel nok heller ikke den bedste fremgangsmåde  :( , men vi er nu kun mennesker.
Jeg kunne en gang en ret fræk vits om en alt for viril hane, men jeg kan desværre ikke huske den mere, det var noget med at bonden flyttede hanen fra et scenarie til et andet, for at dæmpe ham ned, og den endte hos en hel flok dame-kalkuner, som den også ville klare. Måske er der andre, der kan huske den?
Anyway, selvfølgelig skal forum ikke drukne i trist historier, men vi har da heldigvis også alt det andet, bl.a. vidunderlige billeder af ællinger m.m.

Marianne, jeg skriver netop med 'al mulig respekt for dem med syge dyr' - 'og plads til sjovt - også' ikke i stedet...

Jeg da utrolig ked af, hvis du mener jeg negligerer jeres behov for at lufte problemer med denne tråd. Min hensigt er såmænd blot at skabe glæde og godt humør midt i en lidt trist hønsetid......

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 31 Oktober , 2008, 15:16 »
Du skaber også glæde Hanne, jeg grinte da helt vildt over alle jeres gode vitser og historier :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #10 Dato: 31 Oktober , 2008, 16:18 »
ADVARSEL nu har jeg gået med det lyserøde bånd STØT BRYSTERNE i 3 uger...... og de hænger stadig. S¨båndene virker ikke.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline jesper

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 31 Oktober , 2008, 16:29 »
berit har du husket at bære de der bånd rigtigt  de skal om brysterne og ikke håndleddet
jesper
en hønsehunds kryds

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #12 Dato: 31 Oktober , 2008, 16:31 »
 :D :D :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 31 Oktober , 2008, 16:54 »
Haha :D.. Den var god d:
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #14 Dato: 31 Oktober , 2008, 16:56 »
Hvordan man slår et æg i stykker
http://www.liveleak.com/view?i=e7f_1223939103
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi