Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kong Carlo af Overdrevet  (Læst 938 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Kong Carlo af Overdrevet
« Dato: 06 April , 2012, 17:15 »
Min araucanahane Carlo har det største ego jeg nogensinde har set 8). Han er ikke engang et år gammel, men er en stolt og egenrådig herre. Flere gange har han været oppe at toppes med min maranhane Jokke, som er dobbelt så stor som Carlo. Ofte har jeg måttet skille dem ad, men nu har Carlo fået taget overhånd! :o Når Jokke kommer for tæt på skruer Carlo bissen på, og jagter Jokke, som bliver helt, helt lille bitte og tynd, og spæner alt hvad han kan i den modsatte retning *f!!!

I dag har det regnet hele dagen, men maraner og araucanaer har været ude alligevel med fri adgang til hønsehusene, hvis de vil det. Carlo og hans 5 fruer bor i en skurvogn og Jokke, Frede og de andre maraner m.fl. bor i et hønsehus ved siden af. Da jeg skulle se til kyllingerne ved 14 tiden kunne jeg høre Carlo gale, men jeg kunne ikke se ham. Jokke og Frede stod ude i regnen, og hønerne var krøbet i læ under redskabsskuret, som står på pæle. Jeg åbnede døren til maranhuset.... Og næææææ hvor frækt!!! Det står Carlo strunk og stolt og galer fra den øverste siddepind, mens hans damer står rundt om ham. En af dem har tilmed lagt sig mageligt til rette i en redekasse ::). Inde i huset går små kyllinger (små Carlo-børn faktisk ;D), men de var ikke i fare. De høns der bor i maranhuset, og som var derinde, havde det også fint med Carlo. Den ene satte sig oven i købet op på pinden ved siden af ham, og tog en lur.

Hold op hvor han fører sig frem, ham Carlo! Han er en god dreng. Galer ikke meget, er sød og rar, passer sine høns så fint og laver fine kylle-ryllere. *p

Nu må vi så se om Jokke og Frede får lov til at komme ind i tørvejr til aften ::).

« Senest Redigeret: 06 April , 2012, 18:05 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Kong Carlo af Overdrevet
« Svar #1 Dato: 06 April , 2012, 17:22 »
Du skal da nok ikke regne med at husherren får lov at komme på egen pind når det bliver nat uha stakkels dreng at blive udvist af sit eget hjem  :o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #2 Dato: 06 April , 2012, 17:26 »
Du skal da nok ikke regne med at husherren får lov at komme på egen pind når det bliver nat uha stakkels dreng at blive udvist af sit eget hjem  :o
Jeg gik ind for at tage regntøj på, så jeg kunne gå tilbage og få Carlo og harem ud. Det er trods alt ikke hans domæne, selv om han synes det, men da var han hoppet af pinden, og var på vej ud i hønsegården. Ellers var han blevet båret ud (med værdighed naturligvis) ;).
Venlig hilsen Tanja

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 06 April , 2012, 17:30 »
Jeg gik ind for at tage regntøj på, så jeg kunne gå tilbage og få Carlo og harem ud. Det er trods alt ikke hans domæne, selv om han synes det, men da var han hoppet af pinden, og var på vej ud i hønsegården. Ellers var han blevet båret ud (med værdighed naturligvis) ;).

Ha ha skøre hane.
Jeg har tre slagtehaner gående sammen, og min gule orpington, der råder over alle høner på matriklen ved ikke noget bedre end hvis jeg glemmer lågen så hn kan gå ind i den yderste gård, og forsøge at banke en af de tre i den inderste gård.... jeg mener jo han har rigeligt at se til uden også at tæve de tre uheldige uden høner.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #4 Dato: 06 April , 2012, 18:37 »
Vores to Araucana-haner er ude med hvert sit harem på skift. Deres største fornøjelse er at træde egne damer LIGE FORAN den anden hane, der er spærret inde i sin hønsegård ::). De kan ikke gå ude sammen selv om de hver for sig er søde, rare og omsorgsfulde. Kunne de finde ud af det, ville de få dobbelt så meget frihed og her er jo plads nok. Men NEJ >:(.
Så Carlo har det ikke fra fremmede.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 06 April , 2012, 19:39 »
Er det Carlo ham den flotte grå med øretufter (eller hvad det hedder..)?? Jeg har da sjældent set så flot en hane..wau  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Sydsjælland

• Passiv bruger
    • http://www.stutteriedelweiss.dk/
« Svar #6 Dato: 06 April , 2012, 19:47 »
Det er da lidt af en "dræberhane" jeg fik solgt dig *e .. Men flot er han /o
Store silkehøns i sorte, perlegrå og dalmatiner alle med skæg.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 07 April , 2012, 06:12 »
Sikke en historie.
Jeg tror dog, du skal holde meget øje med dem, for jeg er virkelig bange for, at det kan ende i et blodbad, det har jeg oplevet her for nogle år siden, hvor haner, der havde gået sammen pludselig IKKE kunne tåle hinanden, og der var blod. Heldigvis var jeg i nærheden, og jeg fik dem skilt ad inden nogen kom alvorligt til skade, men jeg er overhovedet ikke i tvivl om, at vi jeg ikke havde skilt dem ad, var en af dem blevet hakket sønder og sammen.
Mine havde over 7000 m2 at gå på.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #8 Dato: 07 April , 2012, 18:51 »
Er det Carlo ham den flotte grå med øretufter (eller hvad det hedder..)?? Jeg har da sjældent set så flot en hane..wau  /o
Jo, det er Carlo på billederne ;).

Det er da lidt af en "dræberhane" jeg fik solgt dig *e .. Men flot er han /o
;D Han har da bare et stort ego, og så længe det kun er fjerede rivaler han går efter og ikke menneskeben, så er alt fint med mig :D.

Sikke en historie.
Jeg tror dog, du skal holde meget øje med dem, for jeg er virkelig bange for, at det kan ende i et blodbad, det har jeg oplevet her for nogle år siden, hvor haner, der havde gået sammen pludselig IKKE kunne tåle hinanden, og der var blod. Heldigvis var jeg i nærheden, og jeg fik dem skilt ad inden nogen kom alvorligt til skade, men jeg er overhovedet ikke i tvivl om, at vi jeg ikke havde skilt dem ad, var en af dem blevet hakket sønder og sammen.
Mine havde over 7000 m2 at gå på.
Jeg har godt tænkt over det et stykke tid, det med at lade dem være ude på skift. Jeg har ikke en hønsegård til araucanaerne endnu (den skulle være bygget i påsken, men dårligt vejr m.m. har gjort, at jeg ikke når det), så de er altid på friland når vi er hjemme, og så har jeg bare lukket maranerne ud også. De plejer at holde sig på hver sin side af vejen, men ind imellem er der sammenstød, og Carlo bliver mere og mere modig jo ældre han bliver.

Jeg har nu købt noget hønsenet i 90 cm i højden og nogle tentorpæle. Hegnet har jeg knaldet op ude foran hønsegården, og maranerne respekterer det, så det er faktisk en ok midlertidig løsning. Jeg tror jeg vil invistere i noget længere tråd, evt. et flytbart elektrisk hegn, så de kan få udvalgte områder at græsse på.

Er der nogen der har erfaringer med elektrisk flybart hegn til fjerkræ?
Venlig hilsen Tanja