Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Uhyggesnak!  (Læst 4375 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
Sv: Uhyggesnak!
« Svar #15 Dato: 06 April , 2012, 21:02 »
Vi har hverken jagttegn eller våben.
Hvis i finder mig på kortet på min profil kan i se at vi bor langt ude på landet, sidste hus på en grusvej(fælles privat vej=nabostridigheder!!)
Laver vi vejen, laver han hjulspind. Så stiller han trailere, sten, planter træer og hvad han ellers kan finde på for det skal blive besværligt at komme forbi. Når man så begynder at køre ud i rabatten bliver der lige lagt nogle store sten igen for man skal da helt ned i de store huller at køre.
Vi har sat et skilt op med 20 km/t, og dem som kører stærkt fortæller vi pænt at jo hurtigere de kører jo større bliver hullerne, og det er os der skal lave vejen.
Der er plantet en skov, med anlagte ridestier, man har dog nu plantet stierne nær hans hus da der bliver affyret raketter når nogen rider forbi! Så han er generalt til gene for alle, vi har dog for det meste ignoreret ham, for brokker man sig, så finder han bare på endnu mere. Og så har jeg lidt besluttet mig til ikke at hidse mig op over hans påfund, for jeg vil ikke bruge min energi på ham. Men når det går ud over dyrene, så slutter venligheden snart.
En lang periode stod han og filmede alle der kom op ad vejen, og mange får en hilsen med fingeren.
Så Tanja, sødt af dig, men laver du hjulspind ved hans hus, får vi 100 igen. Det gør han en gang imellem i forvejen, på det stykke vej mellem vores huse hvor han egenlig ikke skal noget andet end pisse sit territorie af.
Men han mente selv at vi kunne jo bare give hunden en spand koldt vand! Så jeg tænker at vi bygger en rævefælde og lægger godter i, og hvis den så kommer, så får den vand! Så må vi se om det hjælper.
Og fatter slet ikke at konen som er sød, kan holde sådan en mavesur mand ud.
Han er invalidepensionist, men er lige blevet knaldet af noget familie for sort arbejde og ulovlig våbenbesidelse.

Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #16 Dato: 06 April , 2012, 21:09 »
Bødetaksten for en løsgående hund der har bidt eller forvoldt skade er minimum 4000 kr... Så han burde være langt mere ydmyg og takke jer for at spare ham de penge. Men det kunne lyde til at det er spildt på ham.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 06 April , 2012, 21:20 »
Hold d aop.. Den mand mangler da seriøst en hobby, hva?? Det kunne være, han skulle begynde at holde høns  :P
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #18 Dato: 06 April , 2012, 21:24 »
Bødetaksten for en løsgående hund der har bidt eller forvoldt skade er minimum 4000 kr... Så han burde være langt mere ydmyg og takke jer for at spare ham de penge. Men det kunne lyde til at det er spildt på ham.

Stodderen bliver næppe mindre mavesur af det, men han vil helt sikkert holde sin hund hjemme hvis en politianmeldelse resulterer i en bøde på 4.000 kr.
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #19 Dato: 06 April , 2012, 21:25 »
Så Tanja, sødt af dig, men laver du hjulspind ved hans hus, får vi 100 igen.
Jeg skal nok opføre mig ordentligt ;). Men hvor er det dog surt at bo så langt ude på landet som I gør, og så have bøvl med den eneste nabo i miles omkreds. Hvad i alverden har han dog at være så bitter over? Trist.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
« Svar #20 Dato: 06 April , 2012, 21:53 »
Så har jeg været ude og tjekke hanen, ingen bidemærker heldigvis. Men det er tydeligt at der er trukket en del fjer ud.
Hønerne lod jeg slippe med skrækken da vi kun har fundet sort/grønne fjer(hønerne er sort/brune) og det var ham Morten så blive jagtet.
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #21 Dato: 06 April , 2012, 21:56 »
nåhh den stakkels dreng, sikke en medfart han har fået
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline kærlund

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 07 April , 2012, 00:01 »
Hold op en nød til nabo. Han må have en trist tilværelse og kede sig noget så gudsjammerligt!
1,5 brun Dansk Landrace
0,2 New Hampshire/dværgblanding
0,0,15 herlige kyllinger af blandet herkomst og alder
1,1,15 moskusænder
1,0 fransk vædder kanin
0,2 marsvin
1,0 kat
1,1 hunde
1,0 shetlandspony med krudt
3,2 æsler med knap så meget krudt
3 herlige døtre
Men dog kun 1 stk ægtemand :-D

Susanne

• Gæst
« Svar #23 Dato: 07 April , 2012, 00:03 »
Ærgerligt, at man ikke selv vælger sine naboer  /d

Ham her lyder rædselsfuld  >:(

Han skal aldeles ikke blande sig i om jeres høns er i hønsegård eller på jeres græsplæne.

Ligesom I ikke skal blande jer i om hans hund er i hundgård eller på hans græsplæne.

Men når den kommer over på JERES græsplæne er der grund til alarm!

Jeg går ikke ind for, at man skyder hinandens hunde (lovligt eller ej), men ideen med at fotografere hunden på fersk gerning - og trussel om bødeforlæg på 4000 kr - vil kunne opdrage de fleste hundes ejere lidt bedre  /o

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #24 Dato: 07 April , 2012, 07:06 »
Jeg går ind for en politianmeldelse, han kan jo næsten ikke chikanere jer mere end han gør, og noget, der går ud over pengepungen har de fleste respekt for.
Sådan en klaptorsk  /f
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bennetzen

• Passiv bruger
  • //Blessed are the cheesemakers
« Svar #25 Dato: 07 April , 2012, 11:04 »
Jeg går ind for en politianmeldelse, han kan jo næsten ikke chikanere jer mere end han gør, og noget, der går ud over pengepungen har de fleste respekt for.
Sådan en klaptorsk  /f

Jeg giver Marianne ret, dem der er uden for pædagogisk rækkevidde kan som regel forstå det, når det går ud over deres økonomi.
At synke ned på det lave niveau han befinder sig på, hjælper ikke, det vil jo være at række ham en legekammerat.
Og med den opførsel han ligger for dagen, så kan en politianmeldelse ikke skade mere, tværtimod.
Og så er det en god ide, det med kamera og video, optage så meget som muligt at det "bøvl" manden går og laver.
Personligt havde jeg nok sat overvågning op på egen grund, i tilfælde at hærværk o.lign.

Håber I får en god påske trods alt..

Jesper
350 l selskabsakvarie m. guppier, sværddragere, maller, neonfisk samt 1 stk. Ildhale Labeo, 1 hustru, 0.1 Yorkshire terrier, 0.1 Schæfer og 2,1 børn

pylle pylle

• Gæst
« Svar #26 Dato: 07 April , 2012, 11:56 »
Men han mente selv at vi kunne jo bare give hunden en spand koldt vand! Så jeg tænker at vi bygger en rævefælde og lægger godter i, og hvis den så kommer, så får den vand! Så må vi se om det hjælper.

nej det må i ikke.. det er da synd for hunden!!! Der er mange andre og bedre måder og tackle det på! Uden at ty til dyremishandling!

og så vil jeg godt bevæge mig ud på meget tynd is.. og sætte mig selv i fare for at blive eksluderet af hele fjerkræforum, ved at tage tossen i forsvar, selvom jeg ikke kender hverken ham eller trådstarter!! og på trods af jeg selv er utilfreds med mine naboer og så sige: At der er 2 sider på en pandekage!

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #27 Dato: 07 April , 2012, 12:50 »
Min hund elsker nu at få en spand vand i hovedet... Eller blive sprøjtet med haveslange, så det kan jo ikke sikkert at det her har den ønskede virkning om at holde hunden væk.

Hvad med at give naboen et tilbud om at han hegner sin have ind. Man kommer jo langt for de 4000 som han så kan spare i bøde...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 07 April , 2012, 13:04 »
Det er da ikke dyremishandling at kaste en spand vand i hovedet på en hund altså....
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Enevoldsen

• Passiv bruger
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
« Svar #29 Dato: 07 April , 2012, 13:06 »
Det er da ikke dyremishandling at kaste en spand vand i hovedet på en hund altså....
Jo lidt, hvis man som foreslået vil indfange den i en fælde først og så hælde vand på den.... som det også er nævnt tidligere i tråden: det er IKKE hunden der er en idiot, men ejeren af den.
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand