Idag opdagede min mand at naboens hund jagtede de 3 orpington i haven, og afsted han røg råbte og kastede noget efter den og så luntede den hjem igen. Men der er fjer over hele haven, nogen nærmest med kød på. Vi fik fundet alle 3 som gik meget skræmte og rystede. Vi blev enige om at det var bedst at jeg gik ned og snakkede med nabokonen, da nabomanden er en megaprovokerende AA som mener at hele verden er til for at genere ham! Men hun var der desværre ikke så jeg sagde til ham på en pæn måde at hans hund havde bidt vores høns, og hvis de blev syge skulle hundeforsikringen erstatte dem. Tænkte at han nok selv kunne regne ud at hunde var uønsket.
Og hvad svarer han så: Jeg troede man havde hønsegårde til høns.
Så svarer jeg, så har man vel også hundegårde til hunde!
Nabo: Hvis man skal spære sine dyr inde, så kan man jo lige så godt skyde dem.
(Så tænker man lidt, ja, det er jo derfor mine høns går frit

)
Mig: Din hund kan jo lade være med at løbe hjem til mig og bide høns i min have(der er ca 200 meter mellem os)
Så ævlede han noget mere, men egentlig havde jeg intet nævnt om at han skulle holde sin hund spæret inde. Så jeg sluttede med at sige igen, at hvis hønsene bliver inficeret af hundebid så skulle han erstatte det.
Så hjemme igen tog jeg billeder af fjerene i haven, for hvis der bliver en erstatningssag, kan jeg så overhovedet bevise noget hvis han benægter det?
Når de sover må jeg prøve at se om der er sår på dem.
Og så var humøret ødelagt den dag!