Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Uhyggesnak!  (Læst 4338 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
Uhyggesnak!
« Dato: 06 April , 2012, 15:10 »
Idag opdagede min mand at naboens hund jagtede de 3 orpington i haven, og afsted han røg råbte og kastede noget efter den og så luntede den hjem igen. Men der er fjer over hele haven, nogen nærmest med kød på. Vi fik fundet alle 3 som gik meget skræmte og rystede. Vi blev enige om at det var bedst at jeg gik ned og snakkede med nabokonen, da nabomanden er en megaprovokerende AA som mener at hele verden er til for at genere ham! Men hun var der desværre ikke så jeg sagde til ham på en pæn måde at hans hund havde bidt vores høns, og hvis de blev syge skulle hundeforsikringen erstatte dem. Tænkte at han nok selv kunne regne ud at hunde var uønsket.
Og hvad svarer han så: Jeg troede man havde hønsegårde til høns.
 Så svarer jeg, så har man vel også hundegårde til hunde!
 Nabo: Hvis man skal spære sine dyr inde, så kan man jo lige så godt skyde dem.
(Så tænker man lidt, ja, det er jo derfor mine høns går frit <A)
Mig: Din hund kan jo lade være med at løbe hjem til mig og bide høns i min have(der er ca 200 meter mellem os)
Så ævlede han noget mere, men egentlig havde jeg intet nævnt om at han skulle holde sin hund spæret inde. Så jeg sluttede med at sige igen, at hvis hønsene bliver inficeret af hundebid så skulle han erstatte det.
Så hjemme igen tog jeg billeder af fjerene i haven, for hvis der bliver en erstatningssag, kan jeg så overhovedet bevise noget hvis han benægter det?
Når de sover må jeg prøve at se om der er sår på dem.
Og så var humøret ødelagt den dag!
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Uhyggesnak!
« Svar #1 Dato: 06 April , 2012, 15:44 »
Sikke dog en tåbelig nabo!!! :o Jeg er nærmest målløs. Jeg var blevet helt rød i kammen hvis det var mig, og råbt og skreget af den tosse /1. Næste gang jeg kommer forbi laver jeg hjulspind foran hans indkørsel <B.

Mht. erstatning ved jeg ikke hvordan du beviser noget, men det burde dælme heller ikke være nødvendig. Manden burde sige pænt undskyld når hans hund render ind i DIN have og tager DINE høns, og stikke dig en 500rede las til nye høns.

Jeg håber på de kommer sig - stakkels høns *t.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 06 April , 2012, 16:03 »
Ikke så mærkeligt at folk begynder at skyde fremmede hunde på sin egen grund..

Jeg var blevet stiktosset hvis det var mig, men det kommer man nok ikke langt med..

Pas nu på, hunden kommer nok igen for at lege "sjove" lege med hønsene  :(
Sørg for at ta billeder næste gang du ser hunden i haven..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #3 Dato: 06 April , 2012, 16:34 »
Normalen er at der skal advares, om at man skyder hunde der færdes på en område.
Der er dog en undtagelse, nemlig hvis en hund angriber ens husdyr (på ens eget område selvfølgelig), så må man skyde hunden straks uden advarsel

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 06 April , 2012, 16:48 »
Normalen er at der skal advares, om at man skyder hunde der færdes på en område.
Der er dog en undtagelse, nemlig hvis en hund angriber ens husdyr (på ens eget område selvfølgelig), så må man skyde hunden straks uden advarsel

Ja hvis man er i landzone og har et jagttegn, jeg tror ikke det er betimeligt at skyde naboens hund på en villavej i rødovre, uanset hvad den foretager sig.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lund

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 06 April , 2012, 17:05 »
Ja hvis man er i landzone og har et jagttegn, jeg tror ikke det er betimeligt at skyde naboens hund på en villavej i rødovre, uanset hvad den foretager sig.

En villahave må kunne indhegnes for et rimeligt beløb.
Venlig hilsen , Lund.
1,5 Danske Landhøns.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #6 Dato: 06 April , 2012, 17:19 »
En villahave må kunne indhegnes for et rimeligt beløb.
Ja og det er vel hvad man kan forvente af naboen med hunden
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #7 Dato: 06 April , 2012, 17:52 »

Nååå  ja selvfølgelig Ina....   Jeg bor så langt ude på landet, og glemmer helt at nogen har høns i byen :)  :)    og der må der selvfølgelig IKKE skydes efter hunde selvom de angriber ens husdyr. Men der er så heller ikke så mange får mv. i villahaverne :)  :)

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #8 Dato: 06 April , 2012, 18:11 »
Naboen skal da væe meget glade for at I er så flinke... Han står da til en pænt stor bøde for overtrædelse af hundeloven..
Der er iøvrigt en forsikring der dækker for skader af ukendte eller uforsikrede hunde.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #9 Dato: 06 April , 2012, 18:27 »
Der er iøvrigt en forsikring der dækker for skader af ukendte eller uforsikrede hunde.

Netop Finn, jeg har i min tid som Kredsformand i DFfR før i tiden, hjulpet 2-3 gange med netop denne forsikring, så folk kunne få erstatning.
Jeg kan ikke finde adressen længere, har du den eller hvor kan den findes? Der er måske nogen der kunne have glæde af denne viden :)

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 06 April , 2012, 18:46 »
Fang hunden næste gang, ring til politiet, så kan de aflevere hunden tilbage....
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #11 Dato: 06 April , 2012, 19:00 »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #12 Dato: 06 April , 2012, 19:13 »
 /o  Der var den

Tak Finn

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 06 April , 2012, 19:16 »
Frygteligt med den hund...eller stakkels hund, det er jo naboen, den er galt med..idiot! Næhh fang den, kør et par kilometer eller 5 væk, ring til politiet og sig, at du har fundet en herreløs hund.. Så tager politiet sig af det, de ringer nemlig (efter x antal timer) til Dyrenes Beskyttelse, som har internater hist og pist, de henter den så, og så kan manden melde den savnet, når kræet ikke er hjemkommet efter løbetur på naboejendommen, og så skal han betale penge for at få den igen! Og hvis han ikke vil det, bliver den bortadopteret til en ny familie!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #14 Dato: 06 April , 2012, 19:54 »
sådan et menneske er vist skolebogs eksemplet på nabo stridigheder. Hvis konen er lidt mere fornuftug skulle du måske prøve og snakke med hende når lejlighed byder sig. Mage til usympatisk, mærkelig og ufornuftigt medborger skal man da vist lede længe efter /d sikke en kal
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk