Hej alle i hønsekloge hjælpsomme mennesker

Så klækker der kyllinger under MIN silke.

Hun har ligget på 6 gul orp. æg og desuden har jeg tolv ekstra i maskinen som gerne skulle begynde at klække i morgen.
Jeg havde en plan om at stikke nogle af de ekstra fra maskinen under hende, når de også er klækket.
Hvor mange kan hun holde varme af den str. kyllinger vil I mene?
Min ny indrettede kyllinge- gård står i en uopvarmet staldbygning og det er planen at jeg flytter skrukmor og de små til denne gård, når de sidste er klækkede. Hun har ligget i hønsehuset sammen med de andre høns og ruget og det er gået fint indtil i morges, hvor en af de andre ville ligge på reden også - måske fordi der var kommet en kylling

Jeg løftede hende forsigtigt af og heldigvis kan jeg lukke skrukreden af så mor og kyllinger får fred under klækningen. Nu er der bare to MEGET nysgerrige barnepiger, der ligger og sidder ved siden af hendes rede....ret sødt.
Jeg håber at en af dem når at blive smittet af skrukken MEGET snart, så jeg har en papmor jeg kan sætte resten af maskinkyllingerne under. Mon det lykkes? Det ihvertfald spændende at følge en klækning

Det er første gang det lykkes at få kyllinger hos os......nok ikke sidste, hvis det står til mig

Må se om jeg kan finde ud af det der med at lægge billeder ind også.
Vh Pernille