Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Er så stolt af min skruk...  (Læst 811 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Er så stolt af min skruk...
« Dato: 21 Marts , 2012, 11:25 »
...som er fuldstændig ny i faget. Hun er en maraucana fra i sommers som ikke er håndtam men en rolig dame.

Hun lagde sig skruk for en lille uge siden og jeg rev mig i håret for jeg vidste ikke helt hvilke æg jeg skulle lægge under hende. Jeg havde ikke rigtig nogle der skulle ruges på, og jeg vidste jo ikke hvor nemme de ville blive de kyllinger når nu hun ikke er "tam".

Hmm...så havde jeg jo nogle 4 dage gamle marankyller under lampe oppe på 1. salen som ikke var bange for mig...

Hmm... under en uge skruk... Vi gir det sgu et forsøg!

Så hun fik 5 kyller igår eftermiddags under vingen at sunde sig på, som hun tog imod og begyndte at brumme for. Henad aftenen blev hun løftet i klargjort skrukboks og fik 6 kyller mere. Det var et sats, men eftersom hun var sød og omsorgsfuld i løbet af eftermiddagen, var jeg ikke så bange for det skulle gå galt. Når de puslede under hende lettede hun 5 cm og lagde sig forsigtigt igen.

Her til morgen fik hun og kyllerne så en skål med æggeguf, og skrukmor lader mig kalde kyllerne ud (de er jo sultne når de er 4 dage gamle og ikke bare nyklækkede  ;D) og hun hjælper dem med at finde godter...

PYYHAAA! det gik... og hun er så rolig selvom vi ikke er så bekendt med hinanden. Tak til mutter skruk og til Lene Lestat for de dejlige æg som gav mig sådan en skøn høne  <L

Åh hvilken dejlig tid vi går i møde *p
« Senest Redigeret: 21 Marts , 2012, 11:28 Fra karina dj »

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Er så stolt af min skruk...
« Svar #1 Dato: 21 Marts , 2012, 11:34 »
Ja, det er jo så dejligt, at det kunne fungere, en win-win-win situation, for dig, for skrukken og især for kyllingerne *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 21 Marts , 2012, 11:55 »
Årgh Karina, hvor bliver billederne af??  ;D
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 21 Marts , 2012, 13:06 »
Ja jeg sidder jo også her og venter på dokumentation, come on Karina
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

karina dj

• Gæst
« Svar #4 Dato: 21 Marts , 2012, 13:09 »
Jamen hun gemmer dem jo  ::)

Kommer kommer  ;D

karina dj

• Gæst
« Svar #5 Dato: 28 Marts , 2012, 11:00 »
Så fik jeg endelig kameraet med ud i stalden... hun er jo ikke tam skrukmor, så jeg var bekymret for om hun påvirkede kyllerne for meget. Der er klart en forskel på de hun går med, og så de 3 fra samme kuld som noget mere tamme skrukmor kochin ta'r sig af. Men jeg fedter for dem 2 gange om dagen med æggesnuller, og det går fremad. Hun har hele tiden taget af hånden, men den mindste forkerte bevægelse og så advarer hun jo kyllerne. Så de er lidt bange for mig, til trods for de var 4 dage vant til mig under varmelampen  ;)

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #6 Dato: 28 Marts , 2012, 11:26 »
NÅÅÅ  ;D De er da bare nusser  /o
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 28 Marts , 2012, 11:35 »
Hvor har du dog dejlige forhold og masser af plads, ser det ud til /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #8 Dato: 28 Marts , 2012, 15:03 »
Jeg har jo haft hele stalden igang med kaninavl, men orker det ikke mere. Nu er alle de store båse der jo til skrukmadammer og varmelampekyller der er blevet for store til vuggestuer  ;) Jeg er SÅ glad for jeg ikke har nogen andre end mig selv at slås om pladsen med  ;D

Offline nygaard

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 28 Marts , 2012, 16:16 »
sikke skønne de er ;) Godt det gik godt /o
1.1 store gule orpingtoner
1.3. guldvildfarvede dværg silkehøns
0.2 sorte dværg silkehøns
2.0 hunde
1.0 kaniner
3 dejlige børn: teenagepige på 13 år, og to drenge på 7 og 9 år

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #10 Dato: 28 Marts , 2012, 16:21 »
Jeg kan godt forstå du er stolt over din dygtige maraucana skruk, og tak for billederne /o. Min unge maraucana fra september ligger også på æg, og får kylle-ryllere 8. april. *p
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 28 Marts , 2012, 17:59 »
Det ser giga hyggeligt ud ;) . Dejligt med en solstråle historie :). Og skønne kyller  /o
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk