...som er fuldstændig ny i faget. Hun er en maraucana fra i sommers som ikke er håndtam men en rolig dame.
Hun lagde sig skruk for en lille uge siden og jeg rev mig i håret for jeg vidste ikke helt hvilke æg jeg skulle lægge under hende. Jeg havde ikke rigtig nogle der skulle ruges på, og jeg vidste jo ikke hvor nemme de ville blive de kyllinger når nu hun ikke er "tam".
Hmm...så havde jeg jo nogle 4 dage gamle marankyller under lampe oppe på 1. salen som ikke var bange for mig...
Hmm... under en uge skruk... Vi gir det sgu et forsøg!
Så hun fik 5 kyller igår eftermiddags under vingen at sunde sig på, som hun tog imod og begyndte at brumme for. Henad aftenen blev hun løftet i klargjort skrukboks og fik 6 kyller mere. Det var et sats, men eftersom hun var sød og omsorgsfuld i løbet af eftermiddagen, var jeg ikke så bange for det skulle gå galt. Når de puslede under hende lettede hun 5 cm og lagde sig forsigtigt igen.
Her til morgen fik hun og kyllerne så en skål med æggeguf, og skrukmor lader mig kalde kyllerne ud (de er jo sultne når de er 4 dage gamle og ikke bare nyklækkede

) og hun hjælper dem med at finde godter...
PYYHAAA! det gik... og hun er så rolig selvom vi ikke er så bekendt med hinanden. Tak til mutter skruk og til Lene Lestat for de dejlige æg som gav mig sådan en skøn høne

Åh hvilken dejlig tid vi går i møde