Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: STUM hane søges ;-)  (Læst 1572 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ege

• Passiv bruger
STUM hane søges ;-)
« Dato: 20 Marts , 2012, 12:38 »
 Er der overhovedet nogen der har haft en hane der IKKE galer

Ville så gerne have en hane til mine flok af Dværg Orp damer
Men desværre bor jeg inden midt i et Villa kvarter ( og med en emsig genbo )
Så haner har slet ikke været på tale , men jøsses hvor er de smukke og måske kunne den lære hunden at Hønsedamer er IKKE noget man napper i  /o
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: STUM hane søges ;-)
« Svar #1 Dato: 20 Marts , 2012, 13:33 »
Stumme haner findes ikke, men du kan gøre noget selv. Dels så galer store tunge racer med en dybere stemme end lettere racer, så de er knapt så irriterende at høre på. Min erfaring er også at de lette landhøns galer meget mere end de tunge barneveldere. Men det kan jo være tilfældigt at det er sådan her hos mig. Dels så kan du isolere dit hønsehus og mørklægge det, så hanen ikke kan høres midt om natten/ i den tidlige morgenstund. Så må du bare vente med at lukke op for hønsene til du finder det rimeligt at afbryde naboens morgensøvn. F.eks ved 7-8 tiden på hverdage og 9-tiden i weekenderne. Men husk lige at tjekke kommunens regler. Mange kommuner har regler for om du overhovedet må holde hane, og hvis du må, så hvornår du må lukke dem ud om morgenen.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 20 Marts , 2012, 13:55 »
Måske en der er udstoppet.

Det er vel egentligt galet der for haner betyder "her er jeg, dette er mit territorie"

Ellers kan der gøres det som Henriette skriver.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Ege

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 20 Marts , 2012, 14:46 »
Udstoppet  hane , det må være løsningen ;-)

Husker en´ havde et indlæg om at hun/han undre sig over at dennes hane ikke galede , men var usikker på at det var pgra der var en over hane i hønsegården

hvordan filan finder jeg Aalborg kommues hønse/hane  regler ????

men skulle nogen ligge inde med en STUM hane ......sååå vil jeg meget gerne høre om denne
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #4 Dato: 20 Marts , 2012, 16:03 »
Aalborg -> http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=24274.msg220605#msg220605

Der er intet regulativ i Aalborg, så de generelle regler gælder. Du må godt have hane, men skal selvfølgelig tage hensyn.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 20 Marts , 2012, 16:51 »
Ellers må det blive en vejrhane, den siger ikke meget, men flyver som vinden blæser  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Cartouche

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 20 Marts , 2012, 17:22 »
Ha ha, vejrhaner og udstoppede......I er nogle gode rådgivere :o))) Kan du ikke tale med dine naboer om at i godt kunne tænke jer en hane, og om de ville have noget imod det, hvis i tog hensyn og først lukkede dem ud som beskrevet ovenfor? Hvis de først har givet tilladelse, kan de ikke så godt brokke sig bagefter. Og hvad er det så lige der gør, at folk brokker sig over en hale der galer 2-3 gange om dagen, men ikke gør noget ved en hund der står og galper hvergang nogen går forbi?
Jeg bor heldigvis på landet, så her er haner der lykkeligt galer til hinanden på alle gårdene. En skøn hilsen til den kommende dag, og en bekræftelse på at nu er de alle stået op.....
Desværre åd Mikkel mine høns forrige fredag og slog hanen ihjel. Så nu har jeg ringet til flere opdrættere på Sjælland efter stor Gul Orphington. IKKE en god sæson at mangle høns i, da alle er optaget med at lave rugeæg. Nå, må på venteliste og ruste mig med tålmodighed. Men jeg savner godt nok livet i hønsegården, og de fantastiske æg. Købeæg er forfærdlige.....adr.
Hvis du boede i Amerika, var der sikkert en fancy dyrlæge der kunne fjerne stemmebåndene, men heldigvis gør de ikke sådan noget herhjemme.
Prøv en nabosnak over en kop kaffe, så håber jeg du kan få lov at holde en smuk Hane også.

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #7 Dato: 20 Marts , 2012, 20:45 »
Ja det med en stum hane er ikke nemt, men som beskrevet har du muligheder med isolering af hønsehus, samt hvornår du lukker dem ud. Måske vælge en stor tung race der ikke galer for meget, samt hvis han er den eneste i området vil han ikke gale så meget, som hvis han kan høre andre.

Mine små Gule Antwerpener Skæghøns galer ikke så højt og det kan knap nok høres udenfor deres Uisoleret hus. De er dog lige små nok til en Orpingtondame, men måske findes der nogle store haner, der heller ikke galer så højt og du skal være opmærksom på at det kan være meget forskelligt fra stamme til stamme af høns om hvor højt de galer. For kan sammentidig fortælle at mine Perlegrå Antwerpener Skæghaner er dem der galer højest herhjemme. Så foreskelle kan der være og også på hvor mange gange de galer om dagen.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 20 Marts , 2012, 22:05 »
min venindens hane siger ikke dyt i denne tid- han åbner næbbet men der kommer ingen lyd, ikke et pip.stakkel kan ikke styre sin flok da damerne "blæser på "hvad han har at sige ;D
han er nok forkøllet ;)
vores maran hane siger ikke meget, synes at orpington vi havde før var mere larmende(eller var det fordi de var to?) ;)
håber du finder løsning
høns, ænder, hunde, katte...

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #9 Dato: 20 Marts , 2012, 22:27 »
Jeg har indtil flere haner der er stumme. Men de sgu også lidt hjernedøde og så har de en kropstemperatur på ca -18 C.  ;D

Den med at isolere hønsehuset hjælper selvfølgelig en del. Den med at mørklægge hjælper måske nogle steder men bestemt ikke alle steder. Og heldigvis. For hvem skulle ellers vække solen hver morgen og sørge for at den kommer på arbejde til tiden?
Mvh
Erik Andersen

thorleif

• Gæst
« Svar #10 Dato: 20 Marts , 2012, 23:06 »
Jeg har 6 haner for tiden, og en nabo. Han holder keft, for han faar 6 aeg i ugen. Stakkels mand, han tror han faar Croad Langshan aeg. Men det goer han ej, for dem selger jeg for 3 pund stk, saa han faar aeg ifra mine Black Rocks. Men du skulde hoere ham naar han staar i landsbyens foretning og fortelder alle at han kun spiser aeg ifra en nesten ud-doeed race. Jeg har ikke hjerte til at fortelde ham at han spiser Black Rock aeg. Og mine 6 haner er ikke stumme.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #11 Dato: 20 Marts , 2012, 23:09 »
Det ville også næsten være for ondt at afsløre sandheden for din nabo. Og han kan jo klart ikke se forskel.
Mvh
Erik Andersen

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #12 Dato: 20 Marts , 2012, 23:13 »
Jeg har indtil flere haner der er stumme. Men de sgu også lidt hjernedøde og så har de en kropstemperatur på ca -18 C.  ;D

Den med at isolere hønsehuset hjælper selvfølgelig en del. Den med at mørklægge hjælper måske nogle steder men bestemt ikke alle steder. Og heldigvis. For hvem skulle ellers vække solen hver morgen og sørge for at den kommer på arbejde til tiden?
Se det er logok efter min smag
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ege

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 21 Marts , 2012, 17:42 »
  *g *g *g *g *g *g *g *f  den var go  /o[    quote author=pilegaarden link=topic=24313.msg221053#msg221053 date=1332278846]

[/quote]

thorleif

• Gæst
« Svar #14 Dato: 21 Marts , 2012, 17:51 »
Det ville også næsten være for ondt at afsløre sandheden for din nabo. Og han kan jo klart ikke se forskel.
Eller smage forskel. Men "feel-good-faktoren" er vigtig.