Der er ingen garanti for bedre resultat med flamingo bakkerne.
Nogen gisner om de rent faktisk forværrer turen med post, da æggene ligger så fast at der ikke er noget der kan hjælpe ægget indeni med og absorbere eventuelle stød under transport. Det skulle medføre øget risiko for løs luftblære. Hvor den "gamle" metode giver dem en chance for bedre at håndtere det, da de ikke ligger helt så fast.
Jeg har fået rigtig mange rugeæg tilsendt de sidste par år, resultatet var i alt 3 kyllinger i den periode. Tør slet ikke regne på hvad jeg har ofret af penge i den tid, altid masser af æg med løs luftblære. Min tanke gik ellers på lastrum hvor de blev udsat for tryk og kulde, men det er der slet ikke i lastrum hvor posten transporteres. Det er reguleret så der ikke er frost eller tryk forskel.
For nylig fik jeg æg på gammeldags maner fra Tyskland, et æg med løs luftblære og resten fine. Befrugtningen var næsten 100% og har givet bedste resultat nogensinde, så skal jeg have æg igen vil jeg faktisk bede om de er sendt på "gammeldags maner" som er tiden inden flamingo bakkerne kom til.
Det er nemlig lige siden flamingoen kom til, at det gik helt galt med æg, inden de kom fik jeg ok resultater med æg fra udlandet.
En anden ting er nok at postbefordring håndteres mere forsigtigt hvis der er mærket på pakken, end vi ofte ser her i landet.
Det var bare lige mine oplevelser, som jeg godt ville dele