Rugeæg har jeg på nær en enkelt gang givet væk, til gengæld sender jeg ikke. For så kan modtageren ikke tillade sig at klage over evt. manglende klækning, som kan skyldes både transport, dårlig rugning og andre ting, jeg ikke er herre over.
Jeg har også flere gange foræret stammer især til ganske unge (børn) i håb om, at de måske får en vedvarende interesse for fjerkræ (her har der naturligvis altid været en voksen inde over).
Fra nære samarbejdsparter og venner har jeg også fået æg/dyr ligesom de har fået æg/dyr, det er aldrig noget, vi har gjort op i kroner og ører
For salg af dyr har jeg tit oplevet, at når jeg har sagt prisen, (jeg tager som regel kr 150 for mine dværgmaran, og her må indskydes, at der har været tale om voksne eller næsten voksne dyr), har jeg også oplevet nogen, der straks siger, at så meget vil de ALDRIG give for en høne, for det er alt for dyrt. Selv har jeg ofte betalt meget mere for racerene dyr, og det synes jeg er OK, for jeg ser jo også prisen på foder m.m.
Anskaffelse af æg og dyr har tit ligget væsentligt over det, som Ole (oto) har beregnet ud fra, jeg tør slet ikke tænke på hvad hver kylling har kostet alene i transport fra de æg vi hentede i Frankrig tidligere i år

.