Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Pris på daggamle kyllinger?  (Læst 14789 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mldj

• Passiv bruger
Sv: Pris på daggamle kyllinger?
« Svar #15 Dato: 13 Marts , 2012, 14:32 »
Jeg er nok lidt mærkelig i min prissætning.
Hvis jeg kan hjælpe en videre med avl på de racer jeg har, ville jeg tage 0kr for rugeæg og kyllinger.
hvis de skal bruges som hobbyhavehøns hos nogen der ikke vil avle videre efter standarderne 30kr for rugeæg og 70kr for daggamle kyllinger.
Min begrundelse er:
Jeg/vi har ikke tid, overskud eller lyst lige pt. til at udstille, men derfor har vi stadig tænkt os at avle ud fra standarden, og jeg ville så nødig se racerene dyr blive ødelagt og krydset til højre og venstre uden nogen overordnet ide!
Jeg håber at dette giver nogen mening  :)

Mvh. Mogens

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #16 Dato: 13 Marts , 2012, 22:33 »
Vedhæftede beregning kan bruges som vejledning

Tak for den udregning! Det er en god husker /o

Jeg er meget dårlig til at tage penge nok for kyllinger og høns, men det er dælme også for dumt ikke at få dækket udgifterne.
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #17 Dato: 14 Marts , 2012, 06:57 »
Jeg er meget dårlig til at tage penge nok for kyllinger og høns, men det er dælme også for dumt ikke at få dækket udgifterne.
Lige præcis, Tanja, jeg står også altid og træder mig selv over tæerne, og så ved jeg endda, at jeg måske endda knap og nap har udgifterne dækket. Det er især svært, når køber prutter om prisen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #18 Dato: 14 Marts , 2012, 07:11 »
Det er især svært, når køber prutter om prisen.
Så vil jeg med det samme sige nej tak ;). Jeg har heldigvis ikke prøvet det selv, men mine dyr koster det mine dyr koster.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #19 Dato: 14 Marts , 2012, 07:35 »
Rugeæg har jeg på nær en enkelt gang givet væk, til gengæld sender jeg ikke. For så kan modtageren ikke tillade sig at klage over evt. manglende klækning, som kan skyldes både transport, dårlig rugning og andre ting, jeg ikke er herre over.
Jeg har også flere gange foræret stammer især til ganske unge (børn) i håb om, at de måske får en vedvarende interesse for fjerkræ (her har der naturligvis altid været en voksen inde over).
Fra nære samarbejdsparter og venner har jeg også fået æg/dyr ligesom de har fået æg/dyr, det er aldrig noget, vi har gjort op i kroner og ører
For salg af dyr har jeg tit oplevet, at når jeg har sagt prisen, (jeg tager som regel kr 150 for mine dværgmaran, og her må indskydes, at der har været tale om voksne eller næsten voksne dyr), har jeg også oplevet nogen, der straks siger, at så meget vil de ALDRIG give for en høne, for det er alt for dyrt. Selv har jeg ofte betalt meget mere for racerene dyr, og det synes jeg er OK, for jeg ser jo også prisen på foder m.m.

Anskaffelse af æg og dyr har tit ligget væsentligt over det, som Ole (oto) har beregnet ud fra, jeg tør slet ikke tænke på hvad hver kylling har kostet alene i transport fra de æg vi hentede i Frankrig tidligere i år ::).
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #20 Dato: 14 Marts , 2012, 09:42 »
Jeg er heldigvis samboende med en sælger, så jeg har lært at være iskold, prisen er prisen, med mindre de har noget jeg gerne vil bytte med.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #21 Dato: 14 Marts , 2012, 09:48 »
Jeg vil nu også lige sige jeg har haft rigtig gode købere, der har betalt det, jeg forlangte med et stort smil /o /o /o
En enkelt gang skulle jeg på kursus en weekend og havde to høner med i en kasse, da jeg så stod der med min papkasse, ville køber kun give kr. 100, selv om vi havde aftalt kr 150 pr høne. Så enten solgte jeg mine høner til den pris, eller også skulle de stå i en lille papkasse i knap to døgn ...... og jeg holder jo af mine dyr, så der var ikke noget valg.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #22 Dato: 14 Marts , 2012, 10:01 »
@ Marianne

Det kan køber sgu da ikke være bekendt, man skal vel holde sine aftaler.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #23 Dato: 14 Marts , 2012, 10:01 »
Jeg vil nu også lige sige jeg har haft rigtig gode købere, der har betalt det, jeg forlangte med et stort smil /o /o /o
En enkelt gang skulle jeg på kursus en weekend og havde to høner med i en kasse, da jeg så stod der med min papkasse, ville køber kun give kr. 100, selv om vi havde aftalt kr 150 pr høne. Så enten solgte jeg mine høner til den pris, eller også skulle de stå i en lille papkasse i knap to døgn ...... og jeg holder jo af mine dyr, så der var ikke noget valg.

Ha ha Marianne, det var der, jeg i min hidsighed uden at blinke, havde vredet halsen om på dem og lagt dem tilbage i kassen, og sagt "så bliver det rødvinskuren" jeg havde helt sikkert ikke valgt at lade vedkommende få dem på den måde,,, du er så rar er du  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #24 Dato: 14 Marts , 2012, 10:03 »
- det var faktisk også min tanke. En aftale er en aftale og den dér fremfærd er jo ren afpresning. Men hvis man er glad for dyrene er man jo nem.....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 14 Marts , 2012, 10:08 »
Altså til de priser som fjerkræ ligger i, så ville jeg aldrig være bekendt at "prutte" om prisen.

Nu er vi godt nok helt nye i den her "verden" men det er jo en rørende billig hobby i vores øjne.
Jeg er inkarneret hestepige og har været det i mange år, og se dér koster tingene penge, så at komme til denne billige hobby er jo en sand fornøjelse  ;)

Vi har bestilt nogle daggamle kyllinger herinde fra, og da sælger kom med prisen lurede min mand og jeg lidt på hinanden, og blev enige om at der måtte vist et par flasker vin med til sælger.
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #26 Dato: 14 Marts , 2012, 10:12 »
Altså til de priser som fjerkræ ligger i, så ville jeg aldrig være bekendt at "prutte" om prisen.

Nu er vi godt nok helt nye i den her "verden" men det er jo en rørende billig hobby i vores øjne.
Jeg er inkarneret hestepige og har været det i mange år, og se dér koster tingene penge, så at komme til denne billige hobby er jo en sand fornøjelse  ;)

Vi har bestilt nogle daggamle kyllinger herinde fra, og da sælger kom med prisen lurede min mand og jeg lidt på hinanden, og blev enige om at der måtte vist et par flasker vin med til sælger.

Janni, vi må have flere medlemmer som dig /o /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk