Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Pas på.....  (Læst 3090 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bettina

• Bruger
Sv: Pas på.....
« Svar #15 Dato: 12 Marts , 2012, 20:08 »
Det eneste som ikke-medlemmer kan se er at du hedder Laila og bor på Lolland. For at kunne se mere, så skal man være medlem og  logget ind.

Det er jo desværre også nemt at blive medlem herinde selv om man er tyv....
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 12 Marts , 2012, 20:23 »
Det er jo desværre også nemt at blive medlem herinde selv om man er tyv....

Lige præcis også min tanke Betina. Der er temmelig mange medlemmer og man ved jo ikke hvem de er alle sammen.....

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
« Svar #17 Dato: 12 Marts , 2012, 20:33 »
Tak skal I have ....
Og jojo, har da min industri-æglægger bande ;) Og mine Brahma haner...Er SÅ alt for tydeligt der er sorteret i hvad der er taget, er glad for de ikke ved hvor fredelige Frode og Kalle er, Brahma-hanerne...
Må indrømme jeg også lige har mistet gejsten her og nu, men jojo skal vel nok finde den igen, jeg var samme sted som du Bjørn, lige ved at være hvor jeg ville være med stammerne...
Rugemaskinen klar...
Hmm, ikke rigtigt noget der er værd at ruge på tilbage....

Og Finn, ved godt man skal være medlem, men dem er vi jo mange af... Der har jo også lige rullet en bølge i efteråret så vidt jeg husker....
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #18 Dato: 12 Marts , 2012, 22:01 »
Bjørn, det er dog det værste, jeg har hørt om *t *l
Var der slet ingen naboer eller noget, der havde set noget, der må da have været en større bil på færde.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #19 Dato: 12 Marts , 2012, 22:12 »
Det lyder fuldstændig vanvittigt det her...Bjørn! 173 dyr  :o WTF!!!

Det er uden for min fatteevne alt det her... og stakkels jer begge 2  *b

Øv for en dag Laila, du har min dybeste medfølelse!

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #20 Dato: 12 Marts , 2012, 22:31 »
De er nok på vej til Tyskland for at blive solgt. Priserne er bedre og de er svære at spore. Måske man skulle ligge eftersøgninger ud på nogle fjerkræ sites
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #21 Dato: 12 Marts , 2012, 22:55 »
Hva med ringen ? havde de ring på og I så fald må man da kunne efterlyse dem på den.
De er jo ikke så meget værd eller rettere intet i ustillingsøjemed uden ring på.
Har I skrevet nr. ned på de ringe jeres høns har på ? Jeg har......

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #22 Dato: 12 Marts , 2012, 23:23 »
En ring kan snilt klippes af, desværre.

Men hvis ikke den er det, så har opdrætteren altid ringlisten.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #23 Dato: 12 Marts , 2012, 23:24 »
 *t *b    Øv Laila, og Bjørn selvfølgelig, hvor er det gement.
Ræven kan man da holde ude med strøm, men de tobenede er jo nærmest umulige at holde ude.
Jeg vil da lige sige at det ikke koster  meget at have sin indkørsel overvåget med et enkelt kamera, så ved man hvem der har været der, og kan give politiet en kopi, og så skal de tage sig af det. kinapriser.dk har faktisk nogle kameraer der er udmærket til formålet.
Jeg ved godt at det er en ringe trøst lige nu, men det er måske værd at overveje, så man ikke bliver ruineret af at købe dyr, man alligevel ikke selv får glæde af.....  op på hesten igen
« Senest Redigeret: 12 Marts , 2012, 23:42 Fra Ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lone Knap

• Bruger
« Svar #24 Dato: 12 Marts , 2012, 23:42 »
Hvor er det da bare de cideret ulækkert, at folk stjæler dyr!!!!!! I har al min medfølelse

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #25 Dato: 13 Marts , 2012, 07:13 »
Kan man ikke opfinde noget tus eller stempel eller lign. der ikke kan gå af og skrive sit medlems nr fra dffr på hønsenes ben? bare med småt Så er den jo lidt sikret.

Ina@ Hvad koster sådan noget mon? Kunne da være man skulle overveje det meget nøje.....
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #26 Dato: 13 Marts , 2012, 09:19 »
http://www.kinapriser.dk/temberg-digital-trdls-optager-trdls-kamera-p-190.html?osCsid=4j3tlpe2lk05sqhe3k7vd7ja26

Min mand der handler med den slags ting, siger at dette kan opfylde behovet, i en udmærket kvalitet billeder, så man kan se hvad der foregår, der skal sættes et SD kort i så kører det....
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 13 Marts , 2012, 09:30 »
puha jeg bliver bare så sur når folk ikke kan kende forskel på dit og mit! øv alså....

er der ikke nogen der kan hjælpe med nogle ruge æg billigt så du kan komme igang igen... jeg har desværre ingen hane og har heller ikke dine racer  :) ellers ville jeg gerne have sendt dig nogle æg, så du kunne komme igang igen efter denne grimme oplevelse  :-\ /d

jeg synes godt nok man skal være ekstrem fræk for at gå ind og stjæle høns.,.,. er der slet ingen der har set noget?
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline alma

• Bruger
« Svar #28 Dato: 13 Marts , 2012, 09:50 »
Ej hvor kan man bare blive harm over sådan noget >:(
Hvad er det for et land vi lever i, stjæle fra hinanden. Det kan da ikke passe at vores dyr skal gå bag lås og overvåges som nogle andre filmstjerner. Det næste bliver måske at de skal have vagthunde til at patruljere rundt om gården.

Noget jeg gør for ikke ligefrem at friste svage sjæle som der jo desværre er alt for mange af er:
1/ Ikke korrekt adresse på kortet
2/ Skriver ikke når jeg tager hjemmefra på dagstur, weekendtur og ligende
3/ GPS'en har heller ikke korrekt hjemmeadresse.

Det jeg også tænker er, hvor vil det være træls at købe noget af jeres stjålne fjerkræ også selv om det er i god tro  :(
Malene

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #29 Dato: 13 Marts , 2012, 12:04 »
Ja, Malene det er jo en af mine kæpheste, jeg står på kortet, helt præcist, og jeg står også med mit fulde navn og bynavn, så det kræver ikke meget hjerneaktivitet at finde mig, hvis det er, hvad man ønsker.
Jeg er STENSIKKER på at ingen tyveknægte bruger forum som opslagsværk. Jeg tror, at når vi mister dyr, er det til nogen, der ved de er der, de er måske kommet forbi eller de har hørt os fortælle om dem.
Jeg bryder mig ikke om skæg og blå briller og har da også fornylig slettet en bekendt på facebook, fordi vedkommende optrådte under falsk navn, det gider jeg bare ikke være med til.
Nu skal vi altså passe på, at vi ikke får pisket en stemning op.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk