Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Pas på.....  (Læst 3054 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Pas på.....
« Dato: 12 Marts , 2012, 18:29 »
Jeg vendte hjem fra job i dag, til stærkt reduceret fjerkræhold... Nu tænker nogle nok på rovdyr med grimme tænder, skal ikke kunne sige noget om gerningsmændenes tænder, men de er helt sikkert 2-benede... IGEN!

Nu hare jeg som mange andre herinde, en ret præcis stedbetegnelse på hvis man kigger under min profil, det er nok en rigtig dårlig ide!!!
Det er ret tydeligt dem der har været her, har gået direkte efter silkehønsene, der er 3 tilbage, araucanaerne, der er 1 tilbage, brahma-damerne, dog ikke i hvid-sort columbia, de renfarvede maran´er og de 8 største ænder...
Der er ingen tegn på kamp som efter dyr, dog ligger der en del andefjer under de buske ænderne åbenbart er søgt indunder....

Folkene bage har været hele vejen bag om huset, og omme i lukket have... De har haft lukket af, så dyrene har kunnet trænges op i krog...

Den ene brahmastamme er stort set intakt tilbage, de går for sig selv nede bag i, dog mangler der en høne, der haltede , og derfor ikke kan løbe så stærkt...

Leder godt nok efter ny bolig i forvejen, ellers havde denne 3. udtømning af flokken gjort at jeg var gået i gang....
For pokker hvor er jeg ærgerlig og irriteret!!! Og ungerne tapre, men grådkvalte :(
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Pas på.....
« Svar #1 Dato: 12 Marts , 2012, 18:38 »
Syyygt, simpelthen bare for groft. Jeg er harm. Hvad pokker kan man gøre, politiet er jo nærmest ligeglade...

@ Laila *t
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Dyre-tossen

• Passiv bruger
  • Der er plads til alle og en hver
« Svar #2 Dato: 12 Marts , 2012, 18:41 »
Det er jeg ked af at høre  :'( :'( :'(

Jeg bliver gal af at høre sådan noget.... >:( >:(

Hilsen Ann
0.0.1 sussex (Varmefri)
0.0.4 Landhøns (Varmefri)
1.0 Hund som er en og hedder Laban
1. Akvarie fulde af selvskabs-fisk

ALLE KYLLINGER SÆLGES

Her har man fået 100 C. i hønsefeber og det kan ikke helbredes af nogen medicin i verden.

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #3 Dato: 12 Marts , 2012, 18:48 »
AJJ Laila  :'(
Det er bare for meget. At ræven kommer ...tjaaaa det må man prøve at klare. MEN at der kommer tobenede forbi og stjæler,,,åååhh jeg bliver så gal og ked på samme tid.
Hvorfor kan man ikke bare være i fred med sine dyr.... *t
Krammer herfra
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 12 Marts , 2012, 18:59 »
Jeg har desværre også mistet mine MEDK på den måde, man bliver bare så ked af det.
*t *t *t
« Senest Redigeret: 12 Marts , 2012, 19:11 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 12 Marts , 2012, 19:03 »
WTF.. Hvor er det bare luset.. Jeg har virkelig aldrig skænket en tanke, at nogen kunne finde på den slags, det er jeg sku ked af at høre :(
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 12 Marts , 2012, 19:05 »
nej, nej... jeg kan nu godt overleve en rævebesøg, men mennesker- føj tyveri!
 /d
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #7 Dato: 12 Marts , 2012, 19:13 »
Jeg er fuldstændig enig paf. Hvad f*biii*anden bilder folk sig ind /1. Hvor bliver jeg harm og frustreret over at læse, at dine høns og ænder er stjålet. Hvor er det skandaløst og meget, meget trist. Jeg kan godt forstå du og dine børn er grædefærdige.

*t *t *t
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 12 Marts , 2012, 19:28 »
To-benet tyveri....ØV /d

*t til hele familien
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 12 Marts , 2012, 19:29 »
Jeg vendte hjem fra job i dag, til stærkt reduceret fjerkræhold.

Det er du ikke ene om Laila... Man bliver bare lidt trist til mode :(
Fredag den 6 januar kl. 6 fodrede jeg mine dyr og lukkede dem ud, kl 13 efter min madtur rundt i kommunen kiggede jeg til dem igen, men der var der ingen dyr... 173 dyr, 3 transportkasser og 125 kg foder var pist væk... ingen fjer ingen ting...
Jeg opgav faktisk at have fjerkræ, de forrige år var det enten ræven, mink, rotter eller duehøgen der rendte med mine høns og alle mine Toulouser gæs (15 stk.) Jeg har ofret formuer på indkøb af avlsdyr som er gået tabt... Men endeligt sidste år gik det godt, alle hønsene startede æglægning inden vinter og æggene sprøjtede bare ud af dem, jeg fik også solgt lidt rugeæg. Jeg ville selv starte med at ruge medio Januar men sådan gik det ikke :( SLUT MED FJERKRÆ...
Men så var det lige at Jesper (Rasmussen) lokkede med lidt Brahma ungdyr, Lene (Lestat) mente jeg skulle prøve med lidt rugeæg igen, så nu køre karrusellen igen ;)
« Senest Redigeret: 12 Marts , 2012, 19:31 Fra Bjørn Nielsen. »

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #10 Dato: 12 Marts , 2012, 19:33 »
Ja rigtig ØV. og brandærgerligt at man ikke engang kan have lidt hobbydyr uden at skulle lukke og låse overalt. *t
Men sådan er det desværre blevet i dagens Danmark
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 12 Marts , 2012, 19:50 »
de må dukke på på nettet... det er vel med fortjenste i øje, gad vide om mine moularder også  gik med de to- benede- der var flere der roste dem og mente det var gæslinger :(
jeg vil nu godt kunne genkede mine dyr hvis de kom frem...
detr kan ikke passe man skal have overvågningskamera på marken!
høns, ænder, hunde, katte...

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 12 Marts , 2012, 19:51 »
Først trøstekrammer til dig Laila, det er da forbandet at man ikke kan have sine dyr og ting i fred *t *l

Dernæst til dig Bjørn  *l *t, kan godt forstå at du tabte gejsten. Synes også du har været meget stille længe herinde og undrede mig over hvorfor, men jeg kan godt forstå dig. 173 dyr, foder og transportkasser. Føj et tab.....
Godt Lene og Jesper hjalp dig tilbage på sporet igen  /o, det er venner....

Og dig Laila, du skal nok komme tilbage igen  <L. De har dog heldigvis efterladt nogle dyr til dig, men hvor er folk frække.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #13 Dato: 12 Marts , 2012, 19:54 »
Kære Laila.

Jeg kan sagtens forstå din frustration, skuffelse og afmagt. Det er totalt uforståeligt at der er personer som ikke har respekt for andres ting, og når det så ydermere er dyr, som jo er mere end ting, så er det endnu værre

Nu hare jeg som mange andre herinde, en ret præcis stedbetegnelse på hvis man kigger under min profil, det er nok en rigtig dårlig ide!!!
Det eneste som ikke-medlemmer kan se er at du hedder Laila og bor på Lolland. For at kunne se mere, så skal man være medlem og  logget ind.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #14 Dato: 12 Marts , 2012, 20:06 »
Hvor gør det mig ondt at høre at I har været udsat for den slags. :'( :'(

Jeg kan godt forstå at det må føles som en fysisk mavepuster.
Tænk at man på egen private grund ikke kan ha DYR i fred. /1
En ting er når det er cykler og lign. men ens dyr....  /d
Al min dybeste sympati.... *t  *t *t

Som Lisbeth skrev, Bjørn så undrede jeg mig også over hvor du dog var henne.
Men klart at du har været ved at miste modet..... *l
Skriv en udførlig beskrivelse af dem og lad os alle holde øje i den blå og GogG.