igår aftes var der en udsendelse på DR2 som handlede om noget med høns. Jeg så kun 4 min af slutningen desværre.. skal se om jeg kan finde den udsendelse på nettet et sted.. Men det jeg vil frem til er, at der blev sagt at FN skulle have sagt at 65% af alle racer af høns var truet af udrydelse.. Kan det passe?
Der var en person til sidst som talte om at han ønskede sig en stamme Sumatra,. men at de var umulige at få fat i i England.. En anden hønseavler som de opsøgte, for at høre om han kunne hjælpe med at skaffe nogle sumatraer fortalte at han ikke havde set racen i 50 år!
Igen så så jeg kun 4 min af udsendelsen.. og skal bestemt se om jeg ikke kan finde den et sted.. Men hvis jeg forstod det rigtigt.. at så mange forskellige racer er truet! så er det da forfærdeligt!
Men det giver mig også lyst til at spørge.. om der måske er for mange racer? gør det noget hvis der bliver sorteret lidt ud i det??
og en anden ting.. så syntes jeg nu ihvertfald Danmark støtter godt op i deltagelsen på at få udryddet en god potion også.. når man ikke må have haner!! ;(
undskyld mit roede indlæg.. blev bare så overrasket og syntes det er meget spændende.. hvis nogen finder et link til udsendelsen.. så råb endelig højt!!