Jeg har også to maran-hane-bisser, og jeg burde nok skille mig af med dem. Sjovt nok er det KUN min mand og min far de går efter, og det hele startede da min far begyndte at komme i hans vejarbejdsbukser der er orange!

Lars' har også sådan nogle bukser, så jeg tænker at det måske er de busker der har startet det hele?
De to haner render ind imellem efter andre, men kun ind til ca. 1 meter bag ved, så trækker de sig lidt tilbage og begynder i stedet at gale som en i h... for at vise hvem der bor her

.
De er overhovedet ikke agressive over for mig. Jokke har været det éen gang hvor han troede jeg var en fremmed. Da han opdagede hvem det var, lavede han de vildeste overspringshandlinger, kiggede ned i jorden, skrabede lidt (hvis han kunne fløjte havde han nok også gjort det!). Jeg råbte af ham, jagtede ham rundt og smed ham til afkøling i hønsegården. Siden da har han aldrig taget fejl af mig og en fremmed igen

.
Derfor vil jeg også anbefale dig 1) afliv ham hvis han er aggresiv over for dig (nemt at sige når jeg har mine egne, men hvis de angreb mig, ville de ryge ret hurtigt). 2) sæt dig i respekt. Spark ham, råb af ham og put ham i "tønden" til afkøling.
Pøj pøj med det.