Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hun er da tosset !  (Læst 2276 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
Hun er da tosset !
« Dato: 27 Februar , 2012, 08:15 »
Der har jo været mange indlæg om hvordan vi går og snakker med vores dyr hjemme på martriklen og hvis nogen hørte mig ville de tro at jeg var tosset med alle de lyde der kommer ud af munden  ::) Jeg går ofte og smiler af mig selv...
Meeen nu var jeg på aftenarbejde i lørdags i København og derinde kom den sødeste lille solsort og vimsede over mine fødder, jeg gik straks i gang med at pludre med den og den til mig, jeg havde da helt glemt hvor jeg var........ kikkede mig forsigtigt op, for at konstantere at der heldigvis IKKE var nogen i nærheden  ;D Senere på aften gik det ud over 2 katte, som der lige skulle snakkes med.
Det må være en miljøskade, for det kommer bare helt spontant ud af min mund at man lige snakker med de dyr man møder  på sin vej :-\  Om ikke andet får man da lige et lille smil fra folk, gad vide hvad de tænker ?? 

Offline anita hansen

• Bruger
  • Ælsker mine høns.
Sv: Hun er da tosset !
« Svar #1 Dato: 27 Februar , 2012, 08:25 »
Tjaa, jeg er også blevet stemplet som tosset. Hver morgen når jeg lukker op for hønsene, skal jeg da lige have ordnet verdenssituationen med en af mine dværg wyandotter, hun bliver siddende inde efter de andre er gået ud. Så det ender ofte med at jeg sætter mig i bunden af hønsehuset og snakker med hende. Så ja, det kan da godt være at jeg også er tosset, men jeg lider bestemt ikke under det. Så lad bare andre tro hvad de vil, det er jo deres sag.

Hilsen Anita.
Ejer af : 1-2 stor kockin i gul. En kylling udruget på mit arbejde på en friskole. 2 pony vallakker.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 27 Februar , 2012, 08:55 »
Er det ikke meget normalt???  ??? Jeg snakker også med alle mine dyr, det  kommer bare helt automatisk, tit også noget vrøvl at stå og fortælle hesten om, men jeg tror, at man udtrykker noget, når man snakker, og dét kan dyrene mærke...og hvis man er god til det, kan de også lide det  /o /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 27 Februar , 2012, 09:16 »
Jeg har det nøjagtigt lige sådan, Malena, som Anita skriver, lad andre om at tænke, hvad de vil.
VI fejler IKKE noget :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 27 Februar , 2012, 11:54 »
Uhh jeg er da landsbytossen her, man kan både se mig danse med hønsene, og klukke og fortælle dem hele sandheden, så tosset ? ja selvfølgelig
Det giver energi til at overkomme alt det andet vrøvl  ;D
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #5 Dato: 27 Februar , 2012, 12:02 »
Ja, jeg tror nu også, i er rigtig godt tossede...

Her hos mig er det hanen og undertegnede, der lige snakker sammen om morgenen, langt vigtigere ting end al det hønsepludren...
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

karina dj

• Gæst
« Svar #6 Dato: 27 Februar , 2012, 12:46 »
Det er for mig den eneste måde at holde liv i mit franske sprog  :D så det lyder sikkert endnu mere tosset  ;D

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #7 Dato: 27 Februar , 2012, 13:10 »
Ja det gør vi fleste nok. Du er absolut ikke alene  /o
Min familie spørger engang imellem hovedrystende om jeg forventer svar... Forventer siger jeg ? De svarer jo mig... Så er hovedrysten udskiftet med rullende øjne.

Meeen jeg har nu hørt hvordan mine børn taler til vores lille meget elskede kat Ayla (fra mercedes) og så er det altså MIG der smiler.

Mine gamle, nu hengangne islænder, var fuld med lyde, han brummede, hummede, vrinskede og prustede til mig så alle virkelig bemærkede det. Det var ren kærlighed  <. <. <F
Suuuk... Savner ham vildt !

Det er for mig den eneste måde at holde liv i mit franske sprog  :D så det lyder sikkert endnu mere tosset  ;D

Så er det da mere end passende at du har en fransk race  /o

Uhh jeg er da landsbytossen her, man kan både se mig danse med hønsene, og klukke og fortælle dem hele sandheden, så tosset ? ja selvfølgelig
Det giver energi til at overkomme alt det andet vrøvl  ;D

Sådan en opførsel forventer jeg faktisk af sådan en kunstner der kan ryste så smukke eventyr af sig som du kan Ina :-*

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #8 Dato: 27 Februar , 2012, 14:13 »
At sludre med mine dyr er en nødvendig og stor del af mit liv. Har jeg ikke muligheden bliver jeg da først tosset.Kan simpelthen ikke undværre de kræ, hverken de store eller små.

Når nu man går ud til dyrene og man bliver modtaget med både vrinsk, prust,gok,kykkelikyy ,væs,piv og miaw...så er man en kold starut hvis man ikke svarer .Har heldigvis en mand som også snakker med dyrene så han kan lige vove på at drille mig med det  ;D
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 27 Februar , 2012, 14:40 »
Karina, tu peut parler avec moi ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #10 Dato: 27 Februar , 2012, 14:44 »
Si si, mais vien alors!  ;D

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 27 Februar , 2012, 15:26 »
At sludre med mine dyr er en nødvendig og stor del af mit liv. Har jeg ikke muligheden bliver jeg da først tosset.Kan simpelthen ikke undværre de kræ, hverken de store eller små.

Når nu man går ud til dyrene og man bliver modtaget med både vrinsk, prust,gok,kykkelikyy ,væs,piv og miaw...så er man en kold starut hvis man ikke svarer .

Det kan jeg kun tilslutte mig.  /o
Jeg har også sommetider spekuleret på hvad naboen tænker hvis de hører jeg går og taler med dyrene, men hvad pokker.
Det er måske ikke samtale på noget højt niveau, men det ser også ud til at dyrene hygger sig med det. ;)
Er vi allesammen tossede eller er det dem der ikke kan se det sjove i at have dyr der er tossede? ;)
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
« Svar #12 Dato: 27 Februar , 2012, 15:49 »
Det er jo lige netop derfor vi har alle disse vidunderlige dyr, mange spørger om det ikke er hårdt og tidkrævende at have dyr i mit omfang  (ponyer, høns, katte hund og får og lam ) Der er da også tider man bare ikke orker at bære mere vand ud eller trække i flyverdragten for 5. gang på en dag, men vupti når man så er derude og snakker med sine dyr og ponyerne brummer, hingsten kalder, hønsene gogger, ja så har man bare energi igen  <P  Jeg kunne aldrig se mig i en lejlighed  :o

Men som jeg skrev var det inde i midtbyen jeg tog mig selv i at pludre med de dyr jeg mødte  ::) Gør det også når jeg er på ferie, de folk ved jo ikke man har en farm derhjemme og at man er lidt miljøskadet  ::)

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 27 Februar , 2012, 16:12 »
jeg har det lige som jer, nogle gange laver jeg ande og hane lyde for at kalde på dem alle :D synes selv det bliver bedre og bedre med at efterligne...
og så får de skæld ud  hvis de ikke gør som jeg vil have  eller spørger jeg dem hvis de hænger med nabbet(lige som om jeg skulle forvente svar) tossede mig ;D  men sådan gør jeg det her, min mand snakker med hunden- det er vist lige så tosset
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 27 Februar , 2012, 16:21 »
Jeg er da også ret sikker på, at naboerne indimellem får sig et billigt grin  :D Både når det angår højlydt snakken med dyrene, men også når jeg tænker på, hvad jeg har bidraget med af pudsige episoder, især når hønsene har forvildet sig igennem hegnet og ind til naboerne og derefter har skullet indfanges ::)

Men lad dem bare grine  :D
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat