Ja, der BLEV virkelig pisket en stemning op til hysteriske højder, mange var også lige pludselig bange for at have høns og mange havde ikke mulighed for at holde sit fjerkræ under de forhold, som der var dengang (fast tag og næsten hermetisk lukket) her valgte så mange fryseren.
Jeg blev spurgt hvergang, når jeg mødte på arbejde af mine kollegarer " Hvordan går det med dine høns ??" " Joh, det går skam helt fint, skulle det ikke det ".

Jeg selv måtte desværre slagte mine 2,4 meget store og lovende unge Bronzekalkuner. For at kunne havde plads til mine racer høns under de påkrævede lovlige forhold.

Jeg prøvede ellers på at sælge dem, men der var ingen som turde binde an med dem.
Så der forsvandt RIGTIG mange racer i 2005 og 2006 og især af de store racer høns, og så svømmefuglene. Og det tager tid at opbygge bestandende igen. Og desuden har mange ældre avlere ikke den samme lyst og gejst til at starte forfra igen.
Men der blev solgt rigtigt meget Tamiflu vaccine og sikkert også rigtigt mange aviser, så der var der nogen som havde glæde af det.
Og hvor mange er nu lige som er døde af fugleinfluenza, var det 300-400 på VERDENSBASIS. Hvor mange dør der ikke af "alm." influenza bare alene i Danmark om året ??
Men det er selvfølge mest ældre mennesker og de bliver jo DESVÆRRE ikke regnet for meget her i DK.