Lige en indskudt tanke...
Såfremt du ikke vil have hønsefeber skal du/i ligge nogle HELT klare linier for hvad i vil med det. Eventuelt også tænke over HVIS i ville mere, hvornår det så skulle være..
En ting er at producere og spise sine egne æg, en anden ting er når gæster kommer forbi og spørger om hvor pokker man har købt de der lækre æg henne.. Så begynder det hurtigt at kunne udvikle sig..
Og når man så har spist æg et halvt års tid, så begynder den indre skruk at klukke.. Kyllinger... booooork.. Bare lige...... booooork...
Og så tænker man .. nøøjjjj den race der, den er godt nok flot! - eller den race jeg valgte først, den er måske lige lovlig flyvsk. Eller kedelig, eller for lille, eller for stor

Man bliver hele tiden klogere på sin opsætning og kan hele tiden forbedre den... Personligt går jeg efter minimalt arbejde, således at det kan passe sig selv så meget som muligt - Og der er jeg godt nok blevet klogere på de 2 år jeg har haft høns

Svar:
- Ja, de skaller man køber er knuste musling- og østersskaller.
- Hønsehus kan du helt selv bestemme. Jeg startede med et købehus, fordi jeg så var "sikker" på der var styr på det. Men det rakte ikke helt til mine behov

- Så jeg beklædte et gammelt brændeskur med brædder og lavede det om til at hønseskur mere end hus.