NU er så spørgsmålet, i dette tilfælde om man vil have hanen til at hele, eller hive hovedet af den eller flokken.
Kanibalisme, stopper ikke så længe der er noget at gå efter, og jeg har, inspireret af brugsanvisningen, sprøjtet hjotetaksolie på et sår på min hånd, og det svier ligesom hvis man smører flydende plaster på, og det gør det i 10 sekunder, og så er det væk, jeg fik ikke noget ar, og det har ikke misfarvet min hud, og mine dun er groet ud igen.
Jeg har været plaget af kanibalisme hos store kyllinger for en del år siden, og de blev sprøjtet en gang om ugen til de var fuldfjerede og alle var hele, de opførte sig som kyllinger nu gør, og blev normale høns.
Jeg har også brugt det til høner med slid på ryggen, hvis nogen skulle pille i det, eller tilskadekomne, og ingen ser ud til at have taget skade.
hjortetaksolie og spray mod kanibalisme er samme sag, og kan også anvendes som spray rundt om hønsegården, ræven kan nemlig heller ikke lide det, men kan overvinde det. Hønsene kan nok heller ikke lide det, men så skal de da i det mindste ikke af med hovedet, for at opføre sig naturligt.
Hvis du mener du vil spraye på kammen, så hold ham for øjnene, for det skal bestemt ikke i øjnene, måske er det nemmere at smøre på, når nu det er kammen, og så kan hjortetaksolien købes i en lille flaske hos Matas, og så kan du jo bruge en vat pind og så vidt som muligt undgå såret, men der skal altså smøres tæt på, så de andre ikke går det igen...