Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: grusomheden topper  (Læst 3624 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline regitze

• Passiv bruger
    • vampyrpingvinen galer
Sv: grusomheden topper
« Svar #15 Dato: 18 Februar , 2012, 22:30 »
genialt!!! jeg synes, vi skal gøre det samme med faglærte, hk'er etc. så bliver det så meget lettere at drive virksomhed.
som pt sygemeldt med en arbejdsrelateret langtidsstress tænker jeg mit...
og har lyst til at gå ud og give hønsene en krammer.
værtinde for 1,5,7 silkefarvelader og en isa brown der kom ud af det blå.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #16 Dato: 18 Februar , 2012, 23:49 »
Men kunstigt dyrket kød er nok mere realistisk og i Holland regner forskere med at kunne lave det indenfor 6 måneder..

Count me out.

'Dyrker' da heldigvis mit eget 'naturlige' kød. Med de sideeffekter det må medføre.  :)
Mvh
Erik Andersen

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 19 Februar , 2012, 06:21 »
Det var dog usmageligt  /3 - hvad bliver det næste?

- børn der sættes i bure eller andet for ikke at komme glat afsted, eller adfærdsregulering via indgreb hvis ikke man lige passer ind i samfundet ??? ???

Nej så hellere almindelige vilkår for høns så de lever normalt i normal levetid med de dertil plusser og minusser som der kommer (sygdom, vaccination, rotter m.m.)
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #18 Dato: 19 Februar , 2012, 07:55 »
Regitze, jeg har flettet din tråd ind her.
I øvrigt synes jeg det er fint, hvis eksperimentet hjælper med at sætte fokus på, hvordan ALLE ikke-økologiske produktionsfjerkræ har det.
Og så glæder jeg mig endnu en gang over mine egne æg, vi får simpelthen ikke æg, hvis ikke vi har vores egne!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #19 Dato: 19 Februar , 2012, 08:04 »
Jo jo men derfra og så til at få den ide at fjerne hjernebarken  <R
Det har da skabt noget debat! Hønsene bliver jo behandlet, som om de HAVDE fået fjernet hjernebarken: produktionsmaskiner uden følelser. Det samme gør andre produktionsdyr.
FØR vi fik Araucana købte vi af og til øko-æg om vinteren. Det smager ikke af noget og æggeblommen er så bleg at det måske også skræmmer forbrugeren. Man synes ikke at man får noget for de ekstra penge. Forhåbentligt har dyrevelfærden være OK.
Nå, Araucanaer synes at årstider er noget pjat - så de lægger bare æg alligevel ::). Så vi behøver heldigvis ikke at købe.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #20 Dato: 19 Februar , 2012, 09:13 »

Og så glæder jeg mig endnu en gang over mine egne æg, vi får simpelthen ikke æg, hvis ikke vi har vores egne!

Det samme gælder her.

Jeg har ikke købt æg en eneste gang i de tre år, jeg har haft mine egne dejlige høns. Det har så også betydet, at vi i perioder har gået og længtes efter en god sufflè eller æggekage...men så værdsætter vi også
de små æggevidundere meget højere /o

Alletiders skræmmende tankeeksperiment, hvis det kan få nogle køber til at tænke sig om.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

karina dj

• Gæst
« Svar #21 Dato: 19 Februar , 2012, 10:51 »
Det har da skabt noget debat! Hønsene bliver jo behandlet, som om de HAVDE fået fjernet hjernebarken: produktionsmaskiner uden følelser. Det samme gør andre produktionsdyr.

PRÆCIS Kirsten... det er derfor han skal høres!

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #22 Dato: 19 Februar , 2012, 11:26 »
Bare det billede af den hjernedøde høne i stativet burde skræmme alle fra at købe buræg <R, men godt at der er nogen der virkelig har sat fokus på menneskets syge trang til herske over alt og alle.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 19 Februar , 2012, 21:50 »
hej Tanja denne artikkel skal måske på din FB om salg af æg fra racehøns ...bare for at... jo provokere
høns, ænder, hunde, katte...

Offline regitze

• Passiv bruger
    • vampyrpingvinen galer
« Svar #24 Dato: 19 Februar , 2012, 22:37 »
Citér
Regitze, jeg har flettet din tråd ind her.
I øvrigt synes jeg det er fint, hvis eksperimentet hjælper med at sætte fokus på, hvordan ALLE ikke-økologiske produktionsfjerkræ har det.

tusind tak, Marianne Vedel!
ja - lad os bruge dette positivt.
hos os spiser vi også kun vores egne æg. men hvor er det svært med alle de halvfabrikata, der er produceret af industriæg. *sukikon*.
jeg læste en artikel, der listede alle de produkter op, der indeholder æg, som vi måske ikke lige tænker over, og kan i skrivende stund simpelthen ikke finde den. er der en anden, der kan hjælpe?
en liste er altid rar at have..
værtinde for 1,5,7 silkefarvelader og en isa brown der kom ud af det blå.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #25 Dato: 19 Februar , 2012, 22:54 »
men hvor er det svært med alle de halvfabrikata, der er produceret af industriæg. *sukikon*.
jeg læste en artikel, der listede alle de produkter op, der indeholder æg, som vi måske ikke lige tænker over,

Lad os glædes over egne æg, og forsøge ikke at blive for ekstremistiske omkring hvad der ellers foregår omkring os. Det er svært at undgå produkter hvor burhønseæg indgår. Man kan forsøge at begrænse brugen af disse produkter, men næppe helt udelukke dem.
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #26 Dato: 20 Februar , 2012, 07:07 »
hej Tanja denne artikkel skal måske på din FB om salg af æg fra racehøns ...bare for at... jo provokere
Så er den lagt ud. Jeg prøvede at dele linket i går, men det kunne jeg ikke finde ud af, så nu har jeg kopieret linket til "Ægge-FB-Siden" i stedet for :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Mico

• Passiv bruger
  • Øvelse gør Mester
    • DeviantART profil
« Svar #27 Dato: 22 Februar , 2012, 20:39 »
Det er da bare forfærdeligt! Mennesket er det eneste skadedyr der eksisterer  >:( >:( >:(
Ahem. Det er Mico, ikke Micro. Tak :)

Hilsen Mico.

Hønsetegninger og meget mere på --> http://miconutziri.deviantart.com/

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 22 Februar , 2012, 21:35 »
Jeg sidder med en mærkelig udefinerbar dobbelt følelse. På den ene side er tanken lige til at kaste op over og på den anden side; hvis folk mener at burhøns holdes under så kummerlige forhold at det er rimeligt at de får "det hvide snit" for at sikre at de ikke oplever deres modbydelige tilværelse. Ja, så har vi vidst i samme åndedrag også erkendt at burhøns holdes under dybt kritisable forhold og at der burde gribes ind et andet sted end i hønsenes hoveder!

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #29 Dato: 22 Februar , 2012, 21:42 »
Hvis jeg skulle være en burhøne resten af mit liv, ville jeg klart vælge at tage imod tilbuddet om at få fjernet hjerne og fødder :'(

Nu tilbage som Johanne Schiødt