Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: grusomheden topper  (Læst 3594 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: grusomheden topper
« Svar #30 Dato: 22 Februar , 2012, 21:43 »
Det er jo netop det manden bag vil opnå. Sådan forstod jeg det da..

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #31 Dato: 22 Februar , 2012, 21:46 »
Det er også sådan jeg forstod det Lene. Men at være burhøne er stadigvæk et luksus liv i forhold til at være 5 for hundrede kylling i køledisken
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #32 Dato: 22 Februar , 2012, 22:08 »
Det er også sådan jeg forstod det Lene. Men at være burhøne er stadigvæk et luksus liv i forhold til at være 5 for hundrede kylling i køledisken

Hvis jeg forstår det du skriver korrekt Johanne, så ville jeg altså hellere være en af fem, end at sidde i et bur med 5 veninder ovenpå mig.
Der er vist ikke noget af det der er luksus, sådan som vi almindeligvis forstår luksus.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #33 Dato: 22 Februar , 2012, 22:18 »
- og så varer pinen længere for en burhøne /d.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 22 Februar , 2012, 22:33 »
Det har i ret i /o

Min tankegang var at som burhøne har man kun 5 andre at forholde sig til, ikke flere tusind andre. Og pinen varer som i nævner længere for en burhøne.

Offline Lundur

• Passiv bruger
« Svar #35 Dato: 22 Februar , 2012, 22:56 »
Hej Johanne.
Jeg er helt enig i at jeg - tvunget til valget mellem pest og kolera - ville vælge at være en burhøne end at være en af måske 10.000 i en stor hal som ender som 5 for 100kr. i køledisken.
Vi vil ikke bo i jordhytter fordi vi sammenligner med hvordan MAN lever i DK i dag, men mange steder i verden lever folk under noget vi vil kalde kummerlige forhold, men de er lykkelige fordi de er omgivet af nogen de har det godt sammen med, de får nok at spise og de har iøvrigt ikke kendskab til at man kan leve anderledes. Det tillader jeg mig at sammenligne med burhønsene. Høns kan indgå i en gruppe med indbyrdes harmoni/hakkeorden når gruppen er under 25 individer, over 25 individer kan de ikke rigtig holde styr hvem der er over hvem, og så begynder de at hakke til alt og alle.
I de store slagtestalde er de nød til at dæmpe lyset så dyrene ikke rigtig kan se hinanden for at undgå slagsmål og kanibalisme.
5-7-10 burhøns får noget at spise og drikke og de får lys, ellers kommer der ingen æg. Og den største forskel er at de lever i fred og ro med deres omgivelser - de andre indsatte fanger, og de har aldrig oplevet andet.
Jeg er religiøs, så lad mig bare bruge et udtryk som allerede er brugt i denne tråd. Gud forbyde begge dele, men 5.000 eller 10.000 slagte kyllinger i et stort rum er altså meget værre dyrplageri end det at holde burhøns.
mvh Steffen
mvh Steffen Lund
Sekretær i Maranklub DK
10,16 Nøgenhalse sorte i stor
4,7 Grå danske gæs
2,4  Sachsenænder
10,18 Maran i stor, Sort-Kobber og Hvedefarvet.
http://www.maranklub.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #36 Dato: 22 Februar , 2012, 23:02 »
Nu ved jeg ikke om vi skal begynde at gradbøje dyrplageri. Men burhøns LYDER altså ikke som om de hygger sig i deres små, velindrettede hjem! Det gør slagtekyllingerne heller ikke. Men det er trods alt kun "en overgang". Ikke at det er godt - men tænk på at en burhøne starter under "slagtekyllinge-forhold" og derefter bliver stuvet sammen med nogle andre høner i et alt for lille bur. Ikke noget misundelsesværdigt liv /d.
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #37 Dato: 22 Februar , 2012, 23:06 »
jeg er sådan set også klar til at være hjernedød og fodløs, hvis de andre forhold er alternativet
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #38 Dato: 22 Februar , 2012, 23:07 »
Oh at være et ubefrugtet æg! Eller endnu bedre: havehøne!
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #39 Dato: 22 Februar , 2012, 23:42 »
Hej Johanne.
Jeg er helt enig i at jeg - tvunget til valget mellem pest og kolera - ville vælge at være en burhøne end at være en af måske 10.000 i en stor hal som ender som 5 for 100kr. i køledisken.
Vi vil ikke bo i jordhytter fordi vi sammenligner med hvordan MAN lever i DK i dag, men mange steder i verden lever folk under noget vi vil kalde kummerlige forhold, men de er lykkelige fordi de er omgivet af nogen de har det godt sammen med, de får nok at spise og de har iøvrigt ikke kendskab til at man kan leve anderledes. Det tillader jeg mig at sammenligne med burhønsene. Høns kan indgå i en gruppe med indbyrdes harmoni/hakkeorden når gruppen er under 25 individer, over 25 individer kan de ikke rigtig holde styr hvem der er over hvem, og så begynder de at hakke til alt og alle.
I de store slagtestalde er de nød til at dæmpe lyset så dyrene ikke rigtig kan se hinanden for at undgå slagsmål og kanibalisme.
5-7-10 burhøns får noget at spise og drikke og de får lys, ellers kommer der ingen æg. Og den største forskel er at de lever i fred og ro med deres omgivelser - de andre indsatte fanger, og de har aldrig oplevet andet.
Jeg er religiøs, så lad mig bare bruge et udtryk som allerede er brugt i denne tråd. Gud forbyde begge dele, men 5.000 eller 10.000 slagte kyllinger i et stort rum er altså meget værre dyrplageri end det at holde burhøns.
mvh Steffen

Uha.

Jeg vil undlade at 'klippe' i ovenstående, men blot gøre opmærksom på at der i andre tråde herinde, er billeder af 'befriede' burhøns. Og disse billeder taler vist for sig selv om hvor stor harmoni der er i et bur med få individer, som kender hinanden, får rigeligt at spise, lys osv.

Jeg selv ville ikke bryde mig om den 'luksus'. Så hellere den hurtigste vej til køledisken.
Mvh
Erik Andersen

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #40 Dato: 23 Februar , 2012, 00:10 »
Jeg ville helt klart vælge at få hjerne og fødder klippet af, fremfor at blive enten bur eller slagtekylling :'( jeg ved godt jeg brugte ordet luksus og det ved jeg godt overhovedet ikke er det rette ord at bruge. Organiseret dyremishandling /d /d

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #41 Dato: 23 Februar , 2012, 17:22 »
smart johanne

fødderne kan kineserne frityrestge og hjernen(du er kvinde) <A *e *e

karina dj

• Gæst
« Svar #42 Dato: 23 Februar , 2012, 18:14 »
Iiiihhh hvor er du fræk Kristian  :o  :D