Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad gør man ikke...  (Læst 3948 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
Sv: Hvad gør man ikke...
« Svar #15 Dato: 16 Februar , 2012, 18:09 »
Jeg får helt lyst til at sætte foto på af min ,bare for at du blir bedre tilpas.
Tillykke med den....Er da EN SMULE misundelig ..Suk :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
« Svar #16 Dato: 16 Februar , 2012, 18:27 »
Karina, din er altså også MEGET større end min, jeg kan ruge 20 æg, man skal jo også have plads til alle kyllingerne! :) Men velkommen i "klubben" - selvom jeg ikke er med i Hemel logen :)
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #17 Dato: 16 Februar , 2012, 18:37 »
 :D Jeg føler mig meget heldig, det er bestemt ikke for lyde utaknemmelig. Har haft den lille blå et år, og været ked af ta' ubefrugtede æg fra, og se maskinen fortsætte ½ fyldt. Det er slut med det... nu kan de få lov at klare den store og meget vigtige opgave... at klække!

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #18 Dato: 16 Februar , 2012, 18:46 »
fantastisk Storm-P agtigt på den fede måde :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #19 Dato: 16 Februar , 2012, 23:57 »
Tillykke med den Karina ?
Orv, 140 æg er skisme mange  :o

Karina, din er altså også MEGET større end min, jeg kan ruge 20 æg, man skal jo også have plads til alle kyllingerne! :) Men velkommen i "klubben" - selvom jeg ikke er med i Hemel logen :)

Hemel logen  *g

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #20 Dato: 17 Februar , 2012, 00:37 »
Ihh tillykke, den bliver du glad for, og heldigvis er det ikke raketvidenskab at ruge kyller ud, heller ikke på tysk.

Fordelen ved 140 æg, er jo at man kan nøjes med at ruge en gang, hvis man kan nære sig for at starte den igen.  ;D
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #21 Dato: 17 Februar , 2012, 06:49 »
En anden fordel, er at man kan lave "rullende" rugninger, så man samler æg en uge, og lægger i, så samler man den næste uge og lægger i, så er alle æggene super friske = endnu bedre klækningsprocent.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #22 Dato: 17 Februar , 2012, 09:48 »
Nemlig Marianne, det er præcis ideen, samt det med de blanke æg der fylder...
Den maskine der er nummeret mindre lå alt for tæt i pris på den jeg har fået her, så der var ingen tvivl  ;)

Og jeg var heldigere end jeg troede, for Tanja (logemedlem) havde advaret mig om det hele foregik på fuldblodstysk...meeeen, jeg fik sørme én på engelsk *p Jubiiiii...forstår alt hvad der står, men forstår ikke lige hvorfor de skriver den ikke må stå på gulvet  ???

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #23 Dato: 17 Februar , 2012, 09:51 »
Det giver jo begrebet "rullevending" en helt ny dimension..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

karina dj

• Gæst
« Svar #24 Dato: 17 Februar , 2012, 10:33 »
 :D nemlig Finn!

Jeg tror ikke jeg har fået klækkebakker med, men 3 store plastik vandbakker ligger der i bunden. Pyt med klækkebakker, skal jo ikke bruge dem...
Og det bli'r da ikke nemt at komme ind på bagerste række, når man ikke kan trække trærammerne ud. Kan man det på den dyre model? Tror det næppe, for der er jo den der gevindstang der sidder fast fra vendemotoren  ??? Det er den eneste ulempe jeg lige kan spotte...

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #25 Dato: 17 Februar , 2012, 11:12 »
Tanja hvorfor kan du ikke trække trærammerne ud  ???

Og hvorfor får du ikke brug for klækkebakke, vil du bruge den blå til at klække i eller ?? får vi snart et billede så vi kan se vidunderet.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

karina dj

• Gæst
« Svar #26 Dato: 17 Februar , 2012, 13:30 »
Jeg kan ikke trække rammerne med pindene ud fordi det system der skal sørge for at rammen/pindene ruller så æggene vendes, er monteret på den bagerste væg i kammeret.
På Mariannes billede kan man se et stykke lodret metal der forbinder de 2 øverstebakker. Det er ikke nemt at forklare, men hvis du forestiller dig at ville trække rammerne ud, så skal hele vendemotoren følge med ud, fordi det lodrette metal man ser er forbundet med systemets motor...  seføli, hvis man skruer metallet af rammerne, så skulle det kunne lade sig gøre, men så har vi for længst lukket al varme ud af maskinen. Det kan godt være det er det som skal til, men så er det ikke en særlig praktisk løsning

Jeg skal lige ha placeret maskinen, så kommer der billeder  ;D

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 17 Februar , 2012, 13:39 »
Du skal lige netop skrue det stykke metal af for at få rammerne ind og ud. Det plejer bare at være en finger-møtrik. Men det er det måske ikke i din maskine?

Det er fuldstændig ligemeget om du lukker varmen ud når du tager bakker ind og ud. Hønen går jo også af reden min. 1 gang om dagen.
Nogen sværger faktisk til at "lufte æg", specielt æg fra svømmefugle. Dette gøres typisk ved at lade døren stå åben i en halv times tid til æggene er "rimelig afkølet".

Jeg tror det er næsten umuligt at få æg ind i det bagerste af rammen og det tager da væsentligt længere tid end at tage hele rammen ud :)

Iøvrigt tror jeg ikke at det tager mere end 30 sekunder at skrue metal stykket af, tage en rullebakke ud og sætte en ny ind.

Danny
« Senest Redigeret: 17 Februar , 2012, 13:42 Fra Danny Westh »
Himlen bør altid være blå!

karina dj

• Gæst
« Svar #28 Dato: 17 Februar , 2012, 13:52 »
Tak Danny! Det var lige det jeg havde brug for at høre  /o og jo, der sidder en vingemøtrik, ville bare ikke pille ved noget, for tænk hvis nu den var indstillet til et eller andet jeg hurtigt kunne få ødelagt  ::)

Brugsforvirringen siger ikke noget om at jeg må  ;) men så er den jo pludselig langt mere dejlig den skønne maskine  ;D

karina dj

• Gæst
« Svar #29 Dato: 17 Februar , 2012, 13:54 »
Og nåja Ina, den blå skal klække, så derfor er jeg ikke så ked af de mangler. Det er sikkert fordi det er den billige model der ikke er nogen med  ;)