Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Spørgsmål :)  (Læst 6797 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Spørgsmål :)
« Svar #15 Dato: 05 Oktober , 2008, 11:41 »
Ej hvor er det altså bare hyggeligt at sidde og læse om jeres hønsegårde og hønsehold :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Ditte

• Passiv bruger
  • Alt Godt Fra Haven.....
« Svar #16 Dato: 05 Oktober , 2008, 20:55 »
Jeg må indrømme jeg ikke har talt dem samlet... :-[
Når jeg lukker om aftenen lukker jeg for ænderne der har et stort udhus at sove i, jeg lukker for mine to dk landgæs (købte dem som gæs, men de er altså et par!), de sover i et lille hus i "skoven", jeg lukker for HØNSENE -dem der lægger æg, de sover i det autoriserede hønsehus, jeg lukker for kyllingerne der sover hytten i kyllingegården, jeg lukker for de små kyllinger der sover i hytten i deres løbegård og jeg lukker for slagtegæssene og deres adoptiv far på græsmarken hvor de har en grisehytte at sove i.....
Det er jo de samme steder jeg åbner om morgenen og da alle låger og led står åbne, bortset fra slagte gæssenes, så er der en Morten Korch lyd kulisse når jeg fodrer om morgenen. De har adgang til hele grunden der er delt op så der kan lukkes af med indelukker/løbegårde til de respektive soverum.
Af racer må jeg hellere henvise til underskriften. Jeg har også haft barnevelder og røde americanere. Jeg får fønix forærende om et par uger....
Jeg udstiller ikke og jeg opdrætter ikke til andet end nydelse, visuelt og gastronomisk.
Norsk Buhund
Katte racerene og racesnavsede
Boergeder
Kaniner
Høns

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 05 Oktober , 2008, 21:56 »
Uhha, det lyder meget fint med alle de rarcer, og sikke mange dyr, hvor hyggeligt :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 05 Oktober , 2008, 22:28 »
*Hvor mange høns har i lige nu?
Der er 4 voksne høner og 4 store hanekyllinger.

*Hvor mange hønsehuse/hønsegårde har i?
Vores høns har et rum i laden. En del af mit tøserum (mit domæne  ;D ) Derudover render de frit, på nær når der har været krav om hønsegård.

*Hvor mange forskellige rarcer har i? Og hvilke er det?
Vi har kun sussex.

*Hvor mange forskellige rarcer har i haft? Og hvilke?
4 må det være! Vi startede med sussex, havde en periode dværgwyandotter som naboen overtog, så var der en periode med orpington og silker har der også været forbi kortvarigt. Men sussex hele tiden.
Hilsen Susanne

Offline Lone Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 05 Oktober , 2008, 22:46 »
Hej Mikkel

jeg har endnu ingen høns, så jeg låner naboens. Deres have er så fin med flere staudebede og køkkenhave og alt muligt, så hønsene må ikke gå frit. Naboen har lavet en løbegang til dem som fører hen til min have, hvor de kan hygge sig med solbadning og insektjagt og de kan skrabe og rode i min kompostbunke og tigge om godbidder når jeg sidder på terrassen. Flokken består af 1 silkehane, 2 lys sussexhøner, 2 sorte høner af ubestemmelig race og en gammel brun førerhøne.

Jeg vil gerne have min egen flok, men så skal jeg jo lige bygge et hus og en gård til dem!
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #20 Dato: 06 Oktober , 2008, 10:40 »
Det kan da også være hyggeligt med høns til låns, hvis man også får lidt æg for det engang imellem ;D
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 06 Oktober , 2008, 13:42 »
Det lyder rigtig hyggeligt :D.. Lone, der er en vejledning herinde til bygning af et lille hus til fem høns, den akn du jo starte med :D? Du kan sagtens når mine høns er helt raske hente en hane og to høner her hos mig :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Indianer

• Gæst
« Svar #22 Dato: 06 Oktober , 2008, 13:54 »
Hej Mikkel.

kan ikke lige finde den vejledning til hønsehus nogen steder..
Kan du sætte et link?  <E

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 06 Oktober , 2008, 13:56 »
Ja skal jeg da lige gøre ser lige om jeg kan finde det :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 06 Oktober , 2008, 14:03 »
Det kan jeg ikke. Hanne havde skrevet det ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 06 Oktober , 2008, 14:39 »
Hilsen Susanne

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 06 Oktober , 2008, 14:52 »
Nej det var hvor Hanne selv havde beskrevet det :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Sille

• Passiv bruger
  • Jeg har 13 høns og 1 hane
« Svar #27 Dato: 06 Oktober , 2008, 14:56 »
Hejsa

Jeg er nybagt hønse-ejer fra her i sommer. Har 3 stk. Lohmanner (som jeg har erfaret er hybrid - men søde og nemme er de altså - i daglig tale de tre fede damer). Så har jeg 3 høns og 1 stk. hane, som jeg ikke ved hvad er. De ligner danske landhøns, men jeg er ikke sikker. Har fået dem af en kollega - se evt. mit galleri.

Jeg har 1 stk. hønsehus som er et kombineret hus + gård. Men gården var jo ALT for lille, så vi (læs: min mand) har bygget en hønsegård i tilknytning til den lille gård. Huset har vi købt som samlesæt hos Maxsø. Vi synes det er et fint hus, meeeen..... har forbedret det en hel del. Og set i bagklogskabens ulidelig klare lys, var det nok bedre at have bygget et selv fra bunden - men det må blive, når det her ikke kan længere. Så er vi jo også blevet klogere.
Hilsen Sille

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 06 Oktober , 2008, 14:59 »
Uhhadada, hvor hyggeligt :D.. Flot gård og hus til hønsene må jeg sige. Slet ikke som mit betonklods til hønsehus :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline jesper

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 06 Oktober , 2008, 15:07 »
hej sille
det er ikke danske landhøns du har
danske landhøns har skiffer grå ben  men det kan godt være DL krydsninger mhv jesper
jesper
en hønsehunds kryds