Hvor har jeg, sagt det kunne det? Du kan da selv finde et billede på Google af en fisk, sværere er det heller ikke.
Til Martin
Faktisk voldte det mig lidt problemer og google Skalaren. Dels kendte jeg ikke arten af navn, dels synes jeg ikke det var muligt og finde helt velligende fotos. I øvrigt er jeg nybegynder med pc´er og skal lige lære funktionerne, men det bliver bedre for hver dag.
Det er da rigtig du blot bad om et foto, men underforstået ville du vel helst ha´ haft foto af Skalarene i søen, Ikke...! Sådan læste jeg dit indlæg, men det må jeg jo ha´ misforstået.
Til andre
Det er korrekt antaget jeg over ca en uge akklimatisere mine Skalare ned til ca 15 grader, så svare det nogenlunde til temperaturen i havesøer omkring april måned.
Søen er ikke større end ca. 12-15 m2, med variabel vanddybder fra 0,2 - 1.0 meter.
Jeg ser ofte at mine Skalara går til overfladen og napper en mundfuld luft, men også en myg o.lign. Om natten søger de ned mod bunden, muligvis i skjul for fjender. Dette gør de ikke i akvariet.
Det hele startede en sommer for 4 år siden, hvor jeg kom hjem fra job. Akvariet var sprunget itu, omkring en halv time forinden vil jeg mene. Alle fisk undtagen mine Skalare var døde. Nok var de sølle, men der var liv i alle 6 Skalare.
Og i mangel af bedre smed jeg dem ud i havesøen. der var de til oktober samme år. Sådan hænger sagen sammen og længere er den ikke. Siden har jeg hver år haft Skalare i havesøen.
Ps. Og jeg skal nok huske billeder til alle tvivlerne.
PPS. Erik fandt det helt korrekte billede af mine Skalare. En Black Marble Hybrid Skalare. Så det var ikke som først antaget Guld Koi Skalare.