Jeg havde en dværgwyandot hane, der havde en sjov lys forkølet galen, han galede ikke meget, men skulle lige gale med, når nabohanernene galede i løbet af dagen. Det lød faktisk ret sjovt, lidt ligesom når hunde begynder at gø, fordi andre hunde begynder på det. Det gør hundende også her i området.
Jeg bor i en lille landsby, hvor der er en del nytilflyttere, men ingen har endnu klaget over galende haner, men måske er det fordi det er mange af os "gamle" i byen, der holder høns? Vi kom jo først.
Mine høns var lukket inde om natten, men de andre haner i området begynder at gale meget tidligt om morgenen. Men som det blev nævnt tidligere i denne tråd, så er det måske de første 14 dage at man hører hanerne og så høre man den ikke længere.
Du kunne gøre det, at holde dem inde om natten og først slippe dem ud lige før du køre på arbejde om morgenen. I weekenden kunne du vente med at lukke dem ud til lidt op på formiddagen, så ville din hane ikke forstyrre nogle i deres søvn. Den form, ville give lidt flere klatter i hønsehuset og hønsehuset må heller ikke være for småt. Og hvis du placerede hønsehuset modsat naboen, så kan hun vidst ikke have noget at klage over!