Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mød mine vinterpensionærer  (Læst 2958 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Mød mine vinterpensionærer
« Svar #30 Dato: 15 Februar , 2012, 12:30 »
Her er også en del dyr i vejkanten, og når man kører på skov alleen er det med både mit og deres liv i hænderne, så vi sniger os afsted med langt lys på, for at holde øje med dem.
Man kan nu godt mærke at der har været bukkejagt i skovene, jeg gad vide om der overhovedet er flere levende dyr tilbage, for det har været som en skyttegravskrig i perioder  :o og de der kom i baghaven sidste år, har vi ikke set noget til denne vinter.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #31 Dato: 15 Februar , 2012, 12:34 »
Den har vel været fed og blankpelset? Sådan en fætter havde min hankanin som sovedyr da han stod i et stort græsningsbur inde i garagen en vinter. Jeg undrede mig over kaninens appetit indtil jeg en dag så noget bevæge sig inde i hans soverum :o. Jeg satte omgående en smækfælde lige udenfor kaninburet - men hvorfor ulejlige sig ud når der er god mad, god strøelse og godt selskab inde i kaninburet ::)? Det endte også med rottemanden, der grinede fælt ad mig :(
Men hvorfor skal dine småfugle dø af sult af den grund. Kan du ikke rottesikre et foderbræt eller no'et?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 15 Februar , 2012, 12:42 »
Den har vel været fed og blankpelset? Sådan en fætter havde min hankanin som sovedyr da han stod i et stort græsningsbur inde i garagen en vinter. Jeg undrede mig over kaninens appetit indtil jeg en dag så noget bevæge sig inde i hans soverum :o. Jeg satte omgående en smækfælde lige udenfor kaninburet - men hvorfor ulejlige sig ud når der er god mad, god strøelse og godt selskab inde i kaninburet ::)? Det endte også med rottemanden, der grinede fælt ad mig :(
Men hvorfor skal dine småfugle dø af sult af den grund. Kan du ikke rottesikre et foderbræt eller no'et?

Jaja, i god stand og en livlig lille fyr...  God historie med kaninen  :D Da jeg havde kaniner på en overdækket terasse engang, kom der små mus, som kunne hoppe de der 15-20 cm op som buret var hævet - for at de kunne komme ind og hygge sig med varme og foder  :D Nogle gange skulle der flere hop til før det lykkedes - god underholdning  ;D

Foderbrættet er som sådan rottesikkert, men fuglene smider jo med frøene, så de lander på jorden. Også fra mejsekuglerne i træet falder der jo lidt ned på jorden. Skyndte mig at smide noget gift til 'store mus' som de siger der hvor de ikke må sælge rottegift ned i nogle af hullerne. Men det har den vist ikke spist noget af, såvidt jeg kan se med lygten.
Mvh Marianne

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 15 Februar , 2012, 20:19 »
jeg fodrede for rådyr sidste vinter hvor de havde det ekstremt svært - i år har jeg holdt igen da skovfogeden selv fodre i skoven og de har rigeligt at føde - dog er det altid dejligt at se de dyr - ønsker nogen gange at jeg boede i den anden afdeling af det delehus jeg bor i - det sker tit at rådyr gnaver mos af sålebænken i indkørseln - der er jo roligt i skovkanten kl 5-6 om morgenen (der står jeg op) men min nabo sidder oppe allerede og Praler lystigt hver gang det er sket.....

JEG har dog set en kalv allerede (inden for en uge) men om den overlever nu er uvist - synes det er tidligt...
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #34 Dato: 15 Februar , 2012, 23:13 »
Her er den ene af bukkene med flot gevir:

Og de tre andre, den ene er en ung buk:
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #35 Dato: 15 Februar , 2012, 23:20 »
De er sandelig i en rigtig flot stand Marianne. De lever rigtig godt ved jer /o

Og sikken en fin buk. Jeg ved ikke om jeg tør sige at han ville være et flot trofæ, men nu kom jeg vidst til det alligevel, men flot, det er han, og godt at han bor inde i byen ved dig, så bliver han nok ikke skudt lige foreløbig da ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #36 Dato: 15 Februar , 2012, 23:40 »
Tak Mikkel, næ "mine" rådyr må kun skydes med kamera, de er kun til pynt.
Den lille buk har kun to "stubbe", men når de slås, er det faktisk ham der jager 6-enderen væk:
Jeg var desværre lige på telefonen med min veninde, da jeg filmede, så der er uvedkommende lyd på :(
http://youtu.be/Rm0R8Qtu-eE
og slagsmål:
http://youtu.be/Je8rYuT2wWs
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #37 Dato: 15 Februar , 2012, 23:50 »
Flotte optagelser (ja,ja, kvaliteten kunne have været bedre, men man kan ikke få alt). Jeg er ihvertfald imponeret.

Selvom der efterhånden er en meget god rådyrbestand rundt omkring er jeg også mest stemt for at 'skyde' dem med kamera. Så holder de længere.  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #38 Dato: 16 Februar , 2012, 00:01 »
Tak Erik, disse to film er optaget med min Nokia telefon, og vinduerne, kunne godt tåle en pudsning ;D
Dyrene går lige uden for vores vinduer, jeg synes, det er fantastisk, at man kan være så heldig. Vi har også et utal af fugle, to slags spætter, diverse mejser osv. i løbet af året har vi nok omkring 40-45 arter *p
Nå ja, egern, harer og fasaner kommer også fast.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #39 Dato: 16 Februar , 2012, 00:09 »
Du sælger meget godt, MEEN det er lidt vel langt væk fra min arbejdsplads (Kbh Ø).

Men, dejligt ser det sgu ud. De dyr I har fornøjelsen af ser ud til at komme endnu tættere på end vore. Vi har så også den store hund til at skabe utryghed for de vilde dyr. Han skaber så tryghed for os andre. Og man kan jo sjældent få både i pose og i sæk.  :)
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #40 Dato: 20 Februar , 2012, 18:25 »
Sådan en tlf.samtale minder mig om min mors venindes mand. Når hans mor ringede stillede han lige de indledende spørgsmål til hendes tilstand for at sikre sig at alt var vel. Derefter startede hendes talestøm så lagde han røret hentede piben tog røret sagde nå nå og ja på de rette tidspunkter, lagde røret hentede tobakken tog røret nå da da og ja ja, lagde røret stoppede piben, bappede lidt tog røret osv osv.
Manner det var morsomt at iagtage  *g *e

Dejligt syn  /o jeg er dybt betaget og en lille smule misundelig ;)

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #41 Dato: 20 Februar , 2012, 20:46 »
Hvor er du heldig, Marianne  :D
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #42 Dato: 20 Februar , 2012, 21:43 »
Jeg føler mig også meget priviligeret, og jeg nyder de smukke dyr *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #43 Dato: 21 Februar , 2012, 06:39 »
Jeg føler mig også meget priviligeret, og jeg nyder de smukke dyr *p

Kan jeg godt forstå - de er også pæne dyr og i gangke pæn stand.

Så kan du vel også glæde dig over kid når den tid kommer? - Eller holder de sig væk ?
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #44 Dato: 21 Februar , 2012, 06:52 »
Jeg har aldrig set helt små kid. Men rådyrene ser vi hele året. Vi fodrer dog kun i vinterhalvåret.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk