Den har vel været fed og blankpelset? Sådan en fætter havde min hankanin som sovedyr da han stod i et stort græsningsbur inde i garagen en vinter. Jeg undrede mig over kaninens appetit indtil jeg en dag så noget bevæge sig inde i hans soverum
. Jeg satte omgående en smækfælde lige udenfor kaninburet - men hvorfor ulejlige sig ud når der er god mad, god strøelse og godt selskab inde i kaninburet
? Det endte også med rottemanden, der grinede fælt ad mig 
Men hvorfor skal dine småfugle dø af sult af den grund. Kan du ikke rottesikre et foderbræt eller no'et?
Jaja, i god stand og en livlig lille fyr... God historie med kaninen

Da jeg havde kaniner på en overdækket terasse engang, kom der små mus, som kunne hoppe de der 15-20 cm op som buret var hævet - for at de kunne komme ind og hygge sig med varme og foder

Nogle gange skulle der flere hop til før det lykkedes - god underholdning

Foderbrættet er som sådan rottesikkert, men fuglene smider jo med frøene, så de lander på jorden. Også fra mejsekuglerne i træet falder der jo lidt ned på jorden. Skyndte mig at smide noget gift til 'store mus' som de siger der hvor de ikke må sælge rottegift ned i nogle af hullerne. Men det har den vist ikke spist noget af, såvidt jeg kan se med lygten.