Hej.
Jeg har et par bekymringer.
jeg har nu haft en skruk liggende på æg 8 dage i hendes redekasse(kattebakke med låg)
Jeg forsøgte om jeg kunne isolere hende fra de andre ved at flytte kassen med høne og æg ind i vores garage som er frostfri- men det gik ikke. Hun blev helt forvirret og ville ikke ligge på reden.
Så besluttede jeg efter nogle timer at stille reden ind i hønsehuset igen og vupti så lå hun ligeså tilfreds på sine æg igen:

Nu er det bare sådan, at jeg ikke fik gennemtænkt det ordentligt tror jeg - derfor ligger hun og æggene på et tykt lag easystrø i kassen.(isolerer og varmer tænkte jeg)
Jeg er så efterfølgende kommet til at tænke på om det er et problem, da easystrø jo suger rigtig meget fugt og det er jo også derfor, jeg bruger det som strøelse i hønsehuset.
Bliver det svært at opretholde en ordentlig fugtighed omkring æggene og er der i så fald noget jeg kan gøre for at afhjælpe dette???
Jeg skal have lyst æg i dag eller i morgen, så er også lidt spændt på om der overhovedet er liv.
Samtidig er det jo viiiildt koldt udenfor - så bare det i sig selv kan vel også godt give lidt problemer undervejs eller hvad mener I??
Det er 7 silkeæg og 1 orpingtonæg, der ligger under hende. Skrukken er en gul orpington.
Håber at blive lidt klogere endnu en gang, for synes virkelig at jeg lærer meget om høns m.v. ved at være her på dette skønne forum

Vh Pernille