Hej
@ Pylle Pylle Har du set hvor mange gange du har haft dine æg i hånden og haft lyst ind i dem, det kunne måske være derfor der ikke komme så mange ud af det.
Det har jeg set før, en ny silkehønseavler købte rugemaskine og en rigtig godt æggelyser, der kom rigtig mange æg i den maskine, men der kom ikke mange kyllinger ud af det, selv om de var befrugtet, jeg var så på besøg og vi skulle da også se maskinen og alle hendes æg, nå jo så skulle hun da lige tjekke om de nu også var befrugtet som dagen i forvejen, jeg fik spurt ind til hvor mange gang hun gjorde det, Hvert dag var svaret, det er jo sjov at følge med i hvad der sker.
Nu tog hun så æggelyseren og viste den stolt frem, den kunne virkelig lyse, næsten igennem hvad som helst, jeg forslog hende at hun skulle holde den op til sin hånd og holde den lige så længe som hun holdt den til ægget når hun lyste, det tog kun nogle få sekunder så næsten brænde hun sig på den varme som pære lavede, hun havde haft den kraftige varme på æggene 19-20 gange, har hun kogt ægge i steder for på den måde.
Næste rugning lyste hun kun to gange og kun meget kort for at se om de var befrugtet, vupti, masser af kyllinger, jeg fik 20 æg med hjem for at kontrol ruge og der kom 16 kyllinger af 19 befrugtet, så det med bare at lige lyse æg og se om der nu er liv er ikke altid til det bedste.
Tjek lampen der lyses med og hold hånde hen over for at se hvor meget varme den egenligt giver, eller lys kun 14 dagen, der kommer ikke flere af at lyse dem.
Tommy