Jeg går og prøver lidt forskellige racer i år. Vil gerne have nogle høns som kan "bruges" til mere end pynt. Jeg har i lang tid været fascineret af bl.a arucanaerne, altså de sjove haleløse med tufter og de smukke grønne æg. I gul og gratis var der så en som sælger rugeæg.. Og jeg tænkte..hvorfor ikke prøve. De er jo ikke nemme at få fat i de arucanaer.. så.. vi tager chancen. Jeg fik en aftale i hus med en meget venlig mand, og han ville sende mig 12 æg. Nej det er ikke meget. Men det er jo også bare en prøve indtil videre. Med 12 æg er jeg jo enormt heldig hvis jeg står med 6 æg som er befrugtet og rent faktisk kan ruges, når man tænker på hvor koldt det er, og at de skulle sendes med posten!! Dårlige odds.
Dagen kom hvor æggene skulle modtags.. Og sørme om de ikke kom præcis som aftalt. fint og sirligt pakket ned. Desværre havde posten været hård.. og der var derfor revet 2 æg. Hmmm.. meget dårlige odds for resten af æggene tænker jeg.
Idag kunne jeg så lyse. Det er tidligt.. vi er kun på 4 dagen.. Meeen.. jeg prøver... har nogle silkeæg med også, som har ligget i køleskabet og egentlig skulle videre til maven.. men vi kunne ligesågodt fylde maskinen. Der er liv i 2.. utroligt syntes jeg..
nå, tilbage til arucanaæggene. 10 postbankede, forfrosne æg.. og 10 små edderkopper. Hvad er chancen for det?
Næææ.. der kommer måske ikke 10 kyllinger.. men syntes alligevel det er utroligt at der indtil videre er 10 små liv?? eller er det bare mig?
Jeg ved godt alle i racefreaks og seriøse hønsevlere sidder derude nu og ryster på hovedet af mig.. Men jeg syntes alligevel det er lidt sjovt. og os useriøse skal der vel også være lidt plads til.. bare engang i mellem