Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Forslag ?  (Læst 3126 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Halldor

• Bruger
Sv: Forslag ?
« Svar #30 Dato: 07 Februar , 2012, 16:25 »
For det første: Et kæmpe ros for, hvordan dette forum kører /o
Det er lykkedes brugere og staben i fællesskab at holde en god balance mellem erfarne og mindre erfarne folk, som har en ting til fælles, fjerkræ. Den viden, som strømmer fra den ene bruger til den anden er meget vigtig. Den anden ting er den sociale side af forumet. Jeg har på fornemmelsen at utrulig mange bruger det som et personligt udviklingssted, ved at udtrykke dagligdags bekymringer eller glæde, for at få tilbagemeldinger fra en "udenforstående" person. Medfølelse og skulderklap eller lidt ros har alle brug for. Her kan brugeren ALTID få svar!! Så stort et forum med så mange fuktioner kan blive lidt tungt at overskue. Ikke mindst for nye brugere. Som Finn er inde på, skal der findes en balance, som alle, både brugere og staben, kan leve med.
   Jeg har i gennem tiden deltaget på forum, hvor de erfarne "fik nok af" alle de "dumme" spørgsmål, som kom op på siden. Nogen af dem følte deres tid spildt, ved at "trækkes med amatørene. Forumet blev opdelt. Men hvad skete, når alle de "store navne" blev samlet i et halvlukket forum (måtte læse med men ikke deltage med indlæg), jo, så forsvandt aktiviteten. De erfarne, som vidste "det hele" gad ikke, eller måske havde ikke noget at sige til hinanden. Eventuelle behov for nytænkning og fornyelse døde derved også - før fødslen. Jeg ønsker ikke på nogen måde at Fjerkræ forum lider den samme skæbne.
« Senest Redigeret: 07 Februar , 2012, 16:39 Fra Halldor »
Opdrætter af islandske høns og Danske Landhøns i dværg.

Offline Henrik R.

• Passiv bruger
  • HUSK dagen idag er den første i resten af dit liv.
« Svar #31 Dato: 07 Februar , 2012, 16:38 »

Helt enig......!!

Henrik

karina dj

• Gæst
« Svar #32 Dato: 07 Februar , 2012, 17:13 »
Du har virkelig skrevet det flot Halldor, med mange rigtig vigtige detaljer efter min mening. Tak for det, meget inspirerende og lærerigt  *b

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #33 Dato: 07 Februar , 2012, 17:21 »
Helt enig med Haldor, godt skrevet /o
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #34 Dato: 07 Februar , 2012, 20:23 »
For det første: Et kæmpe ros for, hvordan dette forum kører /o
Det er lykkedes brugere og staben i fællesskab at holde en god balance mellem erfarne og mindre erfarne folk, som har en ting til fælles, fjerkræ. Den viden, som strømmer fra den ene bruger til den anden er meget vigtig. Den anden ting er den sociale side af forumet. Jeg har på fornemmelsen at utrulig mange bruger det som et personligt udviklingssted, ved at udtrykke dagligdags bekymringer eller glæde, for at få tilbagemeldinger fra en "udenforstående" person. Medfølelse og skulderklap eller lidt ros har alle brug for. Her kan brugeren ALTID få svar!! Så stort et forum med så mange fuktioner kan blive lidt tungt at overskue. Ikke mindst for nye brugere. Som Finn er inde på, skal der findes en balance, som alle, både brugere og staben, kan leve med.
   Jeg har i gennem tiden deltaget på forum, hvor de erfarne "fik nok af" alle de "dumme" spørgsmål, som kom op på siden. Nogen af dem følte deres tid spildt, ved at "trækkes med amatørene. Forumet blev opdelt. Men hvad skete, når alle de "store navne" blev samlet i et halvlukket forum (måtte læse med men ikke deltage med indlæg), jo, så forsvandt aktiviteten. De erfarne, som vidste "det hele" gad ikke, eller måske havde ikke noget at sige til hinanden. Eventuelle behov for nytænkning og fornyelse døde derved også - før fødslen. Jeg ønsker ikke på nogen måde at Fjerkræ forum lider den samme skæbne.

/o /o /o /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline todda

• Bruger
« Svar #35 Dato: 07 Februar , 2012, 20:52 »
meget enig med Halldor :)
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.