Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad skal racehøns koste? Må gerne slettes....  (Læst 4156 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #90 Dato: 05 Februar , 2012, 22:55 »
Lisbeth- kan man så ikke købe en høne og en hane og så selv lave kyllinger?

Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #91 Dato: 05 Februar , 2012, 22:57 »
Hvis det er så vigtigt at fjerkræet er i topkvalitet, så må man altså betale..... De mindre udstillingsegnede kan man sandsynligvis altid købe noget billigere, ca. til fremstillingsprisen eller fordi opdrætter ikke orker flere kyllingestege ;). De vil jo stadig have de karakteristiske kvaliteter måske lige bortset fra udstillingsmæssigt. Men det har man jo så heller ikke råd til........ ::)
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #92 Dato: 05 Februar , 2012, 22:58 »
Lisbeth- kan man så ikke købe en høne og en hane og så selv lave kyllinger?



Jo og det er også lige præcis det vi så gør  ;)

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #93 Dato: 06 Februar , 2012, 14:26 »

Nej, jeg skal til og i gang med Bornholmer-hane i varm tomatsovs med ærter og ris til.


Bornholmer-hane, som i ..."Bornholmerhane"!? Det blev det vidst ikke vildt meget bedre af i forhold til  kr. 22,95'eren...  :-\
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #94 Dato: 06 Februar , 2012, 14:31 »
..fordi alt skal gøres op i penge.

Altså, jeg må sige, at jeg virkelig ikke kan se logikken i det her.. Det er jo netop dét.. Fjerkræfolk på hobbyplan går jo netop IKKE op i penge, de er villige til at sælge dig høns og æg til meeeget billige penge, så billigt, at de næsten sætter til på det eller ihvertfald at nogle kun lige får det til at løbe rundt, hvis man ikke regner deres timeløn med. Men jeg synes da, at prisen skal op...op op op.. Og så må fattigrøve eller de sparsommelige eller dem, som hellere vil på årlig sommerferie bruge penge på noget andet fx hybrider eller blandingshøns eller whatever, de er også ganske fine :) Alternativt kan man betale, hvad 1,2 koster og så selv holde sig forsynet, det er jo endnu billigere  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #95 Dato: 06 Februar , 2012, 14:33 »
Du arbejder Lene, vent til den dag du skal leve af en pension, så kan det være din tone bliver en anden....

Det kan være, at Lene er flittig til at spare op til pensionen, så hun stadig har råd til at beholde hønsavlen i pensionist tilværelsen  ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #96 Dato: 06 Februar , 2012, 14:43 »
Det kan være, at Lene er flittig til at spare op til pensionen, så hun stadig har råd til at beholde hønsavlen i pensionist tilværelsen  ;)

 /o /o så sandt, så sandt ;D  Jeg klarer mig osse med hjælp fra mig selv... /o

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #97 Dato: 06 Februar , 2012, 15:37 »
Det kan være, at Lene er flittig til at spare op til pensionen, så hun stadig har råd til at beholde hønsavlen i pensionist tilværelsen  ;)

Du er såååå klog  /d

Hvis jeg ikke var røget på førtidspension, men havde kunne arbejde til jeg kunne blive folkepensionist, så havde jeg måske også haft en chance for at spare op, men det er desværre ikke alle forundt at være raske hele livet...
Trækker mig fra denne tråd, den er vist kun for de højr..... og rige.

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #98 Dato: 06 Februar , 2012, 15:43 »
Du er såååå klog  /d

Hvis jeg ikke var røget på førtidspension, men havde kunne arbejde til jeg kunne blive folkepensionist, så havde jeg måske også haft en chance for at spare op, men det er desværre ikke alle forundt at være raske hele livet...
Trækker mig fra denne tråd, den er vist kun for de højr..... og rige.

Er der ikke noget med at førtidspensionen idag svare til højeste dagpengesats?

Nu ved jeg ikke hvornår du blev førtidspensionist, men vis det er efter den gamle sats, forstår jeg godt, det er bestemt ikke mange basseøre at gøre godt med.

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #99 Dato: 06 Februar , 2012, 15:53 »
Er der ikke noget med at førtidspensionen idag svare til højeste dagpengesats?

Nu ved jeg ikke hvornår du blev førtidspensionist, men vis det er efter den gamle sats, forstår jeg godt, det er bestemt ikke mange basseøre at gøre godt med.
'
Jeg ved ikke helt hvad der er bedst, den gamle eller den nye. Hvis man har den gamle, som min mand har, er man berettiget til tilskud til medicinske udgifter, hjælp til briller og lign. Er man på den nye som jeg er, så er det rigtigt at den er højere, men til gengæld kan jeg ikke få hjælp til noget som helst. Det siger de er iregnet den nye førtidspension. Jeg har lige i dag kigget. Jeg får ca. 14000 før skat og alt det andet, det giver mig ca. 8500 udbetalt. Ved ikke om i synes det er meget, men jeg føler bestemt ikke jeg har meget at gøre med når udgifterne er betalt.

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #100 Dato: 06 Februar , 2012, 16:05 »
'
Jeg ved ikke helt hvad der er bedst, den gamle eller den nye. Hvis man har den gamle, som min mand har, er man berettiget til tilskud til medicinske udgifter, hjælp til briller og lign. Er man på den nye som jeg er, så er det rigtigt at den er højere, men til gengæld kan jeg ikke få hjælp til noget som helst. Det siger de er iregnet den nye førtidspension. Jeg har lige i dag kigget. Jeg får ca. 14000 før skat og alt det andet, det giver mig ca. 8500 udbetalt. Ved ikke om i synes det er meget, men jeg føler bestemt ikke jeg har meget at gøre med når udgifterne er betalt.

Ret mig om jeg tager fejl, men er den nye sats ikke på godt 17.000kr før skat.?

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #101 Dato: 06 Februar , 2012, 16:09 »
Ret mig om jeg tager fejl, men er den nye sats ikke på godt 17.000kr før skat.?

Der står 14000 på min og jeg er på den nye...

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #102 Dato: 06 Februar , 2012, 16:12 »
Har lige dobbelt-tjekket. Jeg får 14.000 kr rent ud før skat og jeg er på den nye førtidspension.

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #103 Dato: 06 Februar , 2012, 16:15 »
Har lige dobbelt-tjekket. Jeg får 14.000 kr rent ud før skat og jeg er på den nye førtidspension.

Så er der noget galt, jeg har netop også lige tjekket med med en god bekendt.

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #104 Dato: 06 Februar , 2012, 16:21 »
Så er der noget galt, jeg har netop også lige tjekket med med en god bekendt.

Ved ikke hvor, jeg kan kun sige hvad der står på min pensionsseddel....