Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad skal racehøns koste? Må gerne slettes....  (Læst 4157 gange)

0 Medlemmer og 4 Gæster læser dette emne.

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #60 Dato: 04 Februar , 2012, 23:34 »
hvis alle bare puttede de dårlige dyr i fryseren , ville prisen jo komme op på de gode, og standarden ville blive højere

Kristiank, hvad koster det og lave et stk. voksen racehøns af stor race.?

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #61 Dato: 05 Februar , 2012, 15:07 »
kan jo kun tale for mig selv, og jeg mener ca 150 til fodder, og hvis det så er hver tiende der opnår det ønskede er prisen jo ca 1500, så simpelt er det vel og så lidt til moderdyr + 300 vinterfodder, og noget fra for kød hvis det ikke skal foræres væk til en hund så trækker du 900 fra. så lander du på ca 900, hvis du så skal udsetille bare lidttil 100 pr dyr incl vacline af 3 pr dyr, og 1000 til div klubber og ca 10 gode avlsdyr så giver det ca 1300 kr total pr dyr,

så hvis nogen ikk vil gi 200 for en høne, jeg har i overskud.får de ingen, og er det til avlere vil jeg hellere bytte have lidt tilgode

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #62 Dato: 05 Februar , 2012, 15:20 »
kan jo kun tale for mig selv, og jeg mener ca 150 til fodder, og hvis det så er hver tiende der opnår det ønskede er prisen jo ca 1500, så simpelt er det vel og så lidt til moderdyr + 300 vinterfodder, og noget fra for kød hvis det ikke skal foræres væk til en hund så trækker du 900 fra. så lander du på ca 900, hvis du så skal udsetille bare lidttil 100 pr dyr incl vacline af 3 pr dyr, og 1000 til div klubber og ca 10 gode avlsdyr så giver det ca 1300 kr total pr dyr,

så hvis nogen ikk vil gi 200 for en høne, jeg har i overskud.får de ingen, og er det til avlere vil jeg hellere bytte have lidt tilgode

Okay, Sikke priser det er jeg lidt overrasket over. Nu ved jeg absolut intet om at opdrætte racefjerkræ til fx. udstillinger mv. Men så forstår jeg godt sælger "piver" over at afhænde racefjerkræ
for en flad 50´er.

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #63 Dato: 05 Februar , 2012, 15:34 »
jeg har først fået høns for et år siden, så tallene er lidt gæt, men holder nogenlunde,

så det er ikk så meget prisen, men om man kan få lov til at købe, vi vil jo oss ha vorres øko kyllinger i fryseren.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #64 Dato: 05 Februar , 2012, 15:42 »
Jeg har lige handlet i Irma, hvor (et af) ugens tilbud var hele økologiske kyllinger. Kastede et blik på en af de større: 1530 g. for 133 kr. !a

Så jeg synes faktisk slet ikke der er nogen god grund til at sælge sine racehøns for mindre end 150 kr. og hvis de er rigtig fine (udstillingsbrug) så skal de da koste mere /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline voldsgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 156
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #65 Dato: 05 Februar , 2012, 16:02 »
Jeg kender ikke det store til priserne på racefjerkræ men jeg har lige købt nogle Brune landhøns til 100kr pr stk og det syntes jeg er virkelig billigt.

mvh jens
fynbo på 29 med hang til det simple liv
1.5 Wyandotter i guld/sortrandet
1.3 Dværg Wyandotter i sølv/sortbåndet
1.4.blandnings får
0.2 Hereford

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #66 Dato: 05 Februar , 2012, 16:47 »
Jeg har lige handlet i Irma, hvor (et af) ugens tilbud var hele økologiske kyllinger. Kastede et blik på en af de større: 1530 g. for 133 kr. !a

Så jeg synes faktisk slet ikke der er nogen god grund til at sælge sine racehøns for mindre end 150 kr. og hvis de er rigtig fine (udstillingsbrug) så skal de da koste mere /o

Jeg skal ha´ søndagsmiddag idag med grydestegt kylling og brun sovs.

Lidl har idag supertilbud på 11oo gram kyllinger til 22,95kr. Lige noget for "fattig-røve" som mig.




Offline Henrik R.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 41
  • HUSK dagen idag er den første i resten af dit liv.
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #67 Dato: 05 Februar , 2012, 16:58 »
Velbekommen...!

Jeg ville aldrig sætte mine tænder i et sådan dyr.
Til den pris kan den ikke have haft et ordent liv - både hvad angår foder og opvækst.
For 22.95 incl. moms, transport, fortjeneste til butik, slagteri, så kan der ikke være noget tilbage til opdrætteren.
Kyllingerne må været pumpet med alt muligt underligt i deres foder for få dem ud af stalden så hurtigt som muligt.

Henrik - men menuen står på lammeryg (hjemmeavlet) idag

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #68 Dato: 05 Februar , 2012, 17:18 »
Velbekommen...!

Jeg ville aldrig sætte mine tænder i et sådan dyr.
Til den pris kan den ikke have haft et ordent liv - både hvad angår foder og opvækst.
For 22.95 incl. moms, transport, fortjeneste til butik, slagteri, så kan der ikke være noget tilbage til opdrætteren.
Kyllingerne må været pumpet med alt muligt underligt i deres foder for få dem ud af stalden så hurtigt som muligt.

Henrik - men menuen står på lammeryg (hjemmeavlet) idag

Det var også ment som en provokation, jeg blev ikke fristet...

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #69 Dato: 05 Februar , 2012, 17:34 »
Vi skal have andesteg, dansk landand opvokset i gode kår og hjemmeslagtet. MUMS!
PS. den kostede ikke 22,95 ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #70 Dato: 05 Februar , 2012, 17:45 »
Vi skal have andesteg, dansk landand opvokset i gode kår og hjemmeslagtet. MUMS!
PS. den kostede ikke 22,95 ;D

Det lyder altså lækkert kan jeg nå at invitere mig selv med..

Nej, jeg skal til og i gang med Bornholmer-hane i varm tomatsovs med ærter og ris til.

PS. Vi kunne måske udveksle opskrifter he he...


Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #71 Dato: 05 Februar , 2012, 17:50 »
Og her står den på resten af en Le-Bresse hanekylling, vi startede på i aftes, oven i købet med et par gæster.
Og sådan en hanekylling vil jeg ikke engang sælge for 200 kr.
Hilsen
Peter

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #72 Dato: 05 Februar , 2012, 17:58 »
sådan skal det lyde peter /o /o

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #73 Dato: 05 Februar , 2012, 20:54 »
Ja, racehøns bliver dyre hvis også udgifter til udstillinger(transport, stadepenge), vaccinationer, ringe og diverse kontingenter skal medregnes. Og det oveni i foder, støelse, vand, el og indkøb af "nyt blod" samt de dyr som er frasorterede og de extra haner.

Samt timeløn for pasningen  ;) ;)

Så holder faktisk hverken 150-200 kr. pr. stk. nogen steder.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #74 Dato: 05 Februar , 2012, 20:58 »
Peter- hvordan var bressen? Var den legendarisk god? :)
Nu tilbage som Johanne Schiødt