Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Omkring foderpriser til æglæggende høner.  (Læst 19345 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kristiank

• Bruger
Sv: Omkring foderpriser til æglæggende høner.
« Svar #15 Dato: 30 Januar , 2012, 20:40 »
andre der oplever en del urenheder og andre frø i økofodder

Offline Danner8

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 03 Februar , 2012, 19:46 »
Jeg blander selv mit æglægnings-foder , via en bonde jeg køber foder-stofferne af og jeg kan lave 100 kilo for ca 180 kr plus lidt tid ved kværnen selvfølgelig , og de lægge godt med æg...:)
1.8 røde amerikanere
0.3 dværg wyandotter
1.4 boergeder
15.6 kaniner

Offline Danner8

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 03 Februar , 2012, 19:50 »
jeg gir 1.30 kr for korn
2,50kr for soyaskrå
5 kr for vitamin/mineral-blanding

1.8 røde amerikanere
0.3 dværg wyandotter
1.4 boergeder
15.6 kaniner

Offline oto

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 03 Februar , 2012, 21:42 »
Det er en udmærket Win-Win-situation for begge parter. Et hobbyhønsehold er næppe en momsregistreret og regnskabspligtig virksomhed. Uden at jeg kan vide det, kan man forestille sig, at det samme ikke gælder for sælger (mellemhandler af sojaskrå).

Handelspartere kan naturligvis frit aftale priserne indbyrdes, som virksomhedsdrivende skal bare huske told og skat. Ønsker nogen at sælge med tab, er det helt legalt. ;)

Offline claus74

• Bruger
« Svar #19 Dato: 03 Februar , 2012, 22:15 »
Har lige købt 500 kg for 500 kr hos en bonde
Incl. levering

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #20 Dato: 03 Februar , 2012, 22:44 »
Erik, hvor køber du dit "Fuld a Pep"? Jeg giver næsten 6 kr pr. kg (15 kg for 89 eller 92 kr).

Hvede = 4,3 kr pr.  kg. 65 kr. i Land & Fritid.
Byg = 4,2 kr pr. kg. 35 kr. i Land & Fritid.

Jeg køber 'fuld af pep', og en del andre foderstoffer, på Stengården (ligger lige nord for Næstved ved det der hedder Ganges Bro, begyndelsen af Sorø landevejen fra Næstved). Men med mindre du skal handle stort ind kan det næppe svare sig for dig at skifte pusher. Det koster dig hurtigt 2-3 L benzin at køre efter det, ift din Land og Fritid. Og benzin er heller ikke billigt længere.

Korn (og grisefoder til grisene) har jeg tidligere købt hos min nabolandmand til 1 kr/kg. Jeg skriver 'tidligere' fordi han af bankerne er blevet tvunget til at sælge hele bedriften lige inden jul. Så det er en ny nabolandmand, som jeg endnu ikke har mødt, og derfor ikke ved om jeg kan få (lignende) aftaler med.  :(
Mvh
Erik Andersen

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
« Svar #21 Dato: 03 Februar , 2012, 23:12 »
Afsted imorgen til land og fritid, på med masken fra deres reklame og så er der 10 % at spare ;D
@Martin i sneslev er der en der har et "HAVRE SÆLGES" skilt ved vejen, han har også hvede
« Senest Redigeret: 03 Februar , 2012, 23:14 Fra Hiltunen »
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 04 Februar , 2012, 08:58 »
Afsted imorgen til land og fritid, på med masken fra deres reklame og så er der 10 % at spare ;D
@Martin i sneslev er der en der har et "HAVRE SÆLGES" skilt ved vejen, han har også hvede

Det er sgu sjældent, jeg kommer til Sneslev...

Erik - Ja, så kan det ikke rigtig svare sig - når jeg kun har 4 dværg høns hehe
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 04 Februar , 2012, 09:16 »

;D Haha, jeg tænkte nøjagtig det samme.. <H, men jeg kan ikke få mig selv til at gøre det, jeg ville bare føle mig SÅÅÅ dum  <G
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

FC-Søvind

• Gæst
« Svar #24 Dato: 04 Februar , 2012, 18:22 »
Ang. fuldfodder produkter til høns og kyllinger, forekommer det mig at holdbarheden generelt er forringet, synes det har med at blive harsk efter nogle måneder, specielt fodder produkter med et højt proteinindhold selv om opbevarings forholdene er ok.
Mon det er fordi der anvendes mere fisk i produkterne end tidliger? Daggl. til 4-ugers kyllinger
synes jeg er temlig følsomme over for startfodder, om det ikke er tiptop.
Da KFK var på banen, havde de noget glimrende fodder: Rød Karat, Solo Fuldfodder, div. vildtfuglefodder mv. Efter at DLG overtog forretningen blev disse produkter desvære udfasset og erstattet med, synes jeg, meget ringere produkter.
Findes der gode alternativer idag til KFK´s gode produkter? Så man ikke skal være så pokkers obs på fx. sarte kyllingemaver vs. startfodder.
Nogle vil sikkert mene man så kan købe mindre mængder hjem af gangen, men så bliver priserne også derefter ifølge lommeregneren.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #25 Dato: 05 Februar , 2012, 22:46 »
Det er sgu sjældent, jeg kommer til Sneslev...

Erik - Ja, så kan det ikke rigtig svare sig - når jeg kun har 4 dværg høns hehe

Der er en i Vetterslev der sælger valset havre (skilt ved vejen på højre hånd lige inden du kommer til Smeden i Sandby). Det kunne være han også solgte andre kornsorter (jeg husker ikke om der står andet end 'valset havre' på skiltet, da det jo ikke tidligere har været interessant for mig).
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #26 Dato: 05 Februar , 2012, 22:51 »
Jeg synes at foder fra Mølleren er rigtigt godt : http://www.hk-hornsyld.dk/p67.asp
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #27 Dato: 05 Februar , 2012, 23:15 »
Jeg har bestemt heller ikke noget at udsætte på foder fra Mølleren (undtaget måske prisen  :D).
Kvaliteten er i top.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #28 Dato: 06 Februar , 2012, 22:29 »
Der er en i Vetterslev der sælger valset havre (skilt ved vejen på højre hånd lige inden du kommer til Smeden i Sandby). Det kunne være han også solgte andre kornsorter (jeg husker ikke om der står andet end 'valset havre' på skiltet, da det jo ikke tidligere har været interessant for mig).

Martin - skiltet i Vetterslev siger 'Valset havre & byg'. Så måske et besøg værd.
Mvh
Erik Andersen

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 07 Februar , 2012, 08:25 »
Martin - skiltet i Vetterslev siger 'Valset havre & byg'. Så måske et besøg værd.

Jeg har godt set det skilt før!
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.