Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ny vaskemaskine i stykker...  (Læst 1255 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Ny vaskemaskine i stykker...
« Dato: 21 Januar , 2012, 11:04 »
Vores gamle vaskemaskine stod af i søndags. Igår købte vi så en ny. Med en uges opsparet vasketøj gik jeg så igang. Kørte først - iht. brugsanvisningen - en 90 graders vask uden tøj. Vaskede så en gang kulørt. Uden problemer. I morges ville jeg så vaske en gang uldvask. Maskinen gik i gang og jeg gik i stalden. Så gik lyset...

Jeg gik ind og checkede - hfi relæet var slået fra. Slog det til igen, der kom lys, vaskemaskinen var der også liv i, men så kom der en 'lyd' fra maskinen, som så slog hfi fra igen. Jeg slukkede for strømmen til maskinen og slog hfi til igen, nu ingen problemer med strømmen, men maskinen vil jeg jo ikke tænde igen. Den havde nået at tage vand ind, så nu har jeg en portion drivvådt uldtøj  >:(

Ringede til sælgeren i Punkt 1, som ville tilkalde en tekniker på mandag  :( Jeg mener jo de har et ansvar over for det de sælger, men de vil / kan ikke bytte maskinen idag, siger de -teknikeren skal først se maskinen og hvordan den er tilsluttet m.v. Han ringede dog til en tekniker, der ikke mener det har noget med tilslutningen at gøre, da der ellers ville have været problemer med det samme.

Maskinen er en Blomberg.

Nogen gode forslag / meninger??
Mvh Marianne

Offline Karinath

• Passiv bruger
Sv: Ny vaskemaskine i stykker...
« Svar #1 Dato: 21 Januar , 2012, 11:22 »
Har spurgt manden som er VVS Installatør.

Uden at have set maskinen (forbehold) mener han det er printpladen, som er defekt.
Du kommer til at vente på teknikeren.
Med venligste hilsener
Lykkelig indehaver af 0.0.12 maran, 1.4 dværgwyandotter, 0.1.1 araucana, 1.4 engelsk araucana og 0.1 blanding
0.2 dalmatiner
1.0 marsvin
2.1 børn
1.0 ægtefælle

Offline KEW

• Bruger
« Svar #2 Dato: 21 Januar , 2012, 11:46 »
det er rigtigt nok som Pumkt1 manden gør at han tilkalder en tekniker for nogle har "alternative" tilslutninger hvilket kunne futte en maskine af og det er jo hverken punkt1 eller produktets skyld.
finder teknikeren tilslutningerne iorden og finder fejl på maskinen er det op til punkt1 hvad der så skal ske, om i får leveret en ny eller om i siger pengene retur tak er hvad i finder ud af.
efter som punkt1 tilkalder teknikeren står de med regningen hvis teknikeren finder fejl på produktet.
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 21 Januar , 2012, 11:51 »
Jeg er enig med de andre. Vent på teknikeren. Det er surt at stå med vådt tøj, men Punkt 1 kan vist ikke gøre meget andet :-\. Det kan godt gå godt alligevel. Vi har haft teknikere ude til vores sprit-nye køleskab og sprit-nye emfang. Køleskabet fik skiftet noget elektronisk og kører nu perfekt, mens emfanget havde en defekt printplade og nu også kører som det skal. Fat mod - og tillykke med den nye vaskemaskine. Jeg er stadig glad for min "nye" vaskemaskine selv om den er 2 år gammel ;D!
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

kyllingesalg

• Gæst
« Svar #4 Dato: 21 Januar , 2012, 11:59 »
Hej  ;D

Jeg går ud fra at den er leveret med et ganske almindeligt 220 volts stik  ??? som i ikke har pillet ved  ??? men bare sat i stikkontakten.
Hvis det er tilfældet. Kan det også være jeres sikringer der ikke er "store" nok. De er som regel kun 10 ampære ved almindelige stikkontakter. Vi har lidt samme problem her i huset. Hvis der kører lidt for meget lys/støvsuger sammen med vaskemaskinen. Slår relæet fra.
Så prøv at begrænse strømforbruget når i vasker. Ellers skal i have det kørt ovver nogle større sikringer.

Offline KEW

• Bruger
« Svar #5 Dato: 21 Januar , 2012, 12:27 »
ok jeg koorigere "alternative" tilslutninger og skriver "alternative" instaletioner og det er ikke sikkert man selv har lavet dem det kan være fra tidligere ejere
bytten rundt på ledninger, fejl på farvekoder af ledninger, man har bare brugt den ledning man havde til at ligge.

her i vores hus har jeg prøvet der var strøm på jord?!!?
der kan være krybestrøm men her var det lidt mere forfanden jeg hoppede.
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 21 Januar , 2012, 15:00 »
Tak for svar  :) Ja, der er jo ikke andet at gøre end at vente... var bare en anelse frustreret.. Og som I siger, når Punkt 1 bestiller teknikeren, må det være dem der 'hænger' på den. Det er godt nok et gammelt hus vi bor i, men installationerne er forholdsvis nye (og lavet autoriseret) og der har aldrig været problemer med at køre for mange ting på samme tid.

Mvh Marianne

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #7 Dato: 21 Januar , 2012, 15:15 »
når hfi'n slår fra så glem alt om sikringer, og vent på teknikeren /o

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 24 Januar , 2012, 18:18 »
En lille update: Jep, det var printpladen  ;) Maskinen gav et ordentligt PUFF! med gnister og det hele da teknikeren var her, helt så han hoppede  ;D Konklusion: Motoren skal skiftes ud. Det tager et par dage at fremskaffe den, hvis den ikke er i restordre... Hvis den er det, kan det komme på tale at bytte maskinen.

Jeg har nu vasketøj for mindst 1,5 uge liggende.
Mvh Marianne

Offline strate

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 24 Januar , 2012, 18:28 »
Min mening er at man som en god service bør bytte maskinen.. Da den er sprit ny kan forhandleren sagtens ombytte motoren og sælge den igen . Man har 14 dages returret hos dem jo  ;)

Mener bare at de sælger noget der ikke virker mere end 1 gang, og vil så rep den... hmmm Jeg ville bytte den uden brok da det er en fabriksfejl eller transportskade og ikke kundens skyld.

Bare min mening /o

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 24 Januar , 2012, 18:31 »
Tro mig, jeg HAR prøvet... Men nu får de en chance på et par dage til at reparere den, og så går den ikke længere!
Mvh Marianne