Vores gamle vaskemaskine stod af i søndags. Igår købte vi så en ny. Med en uges opsparet vasketøj gik jeg så igang. Kørte først - iht. brugsanvisningen - en 90 graders vask uden tøj. Vaskede så en gang kulørt. Uden problemer. I morges ville jeg så vaske en gang uldvask. Maskinen gik i gang og jeg gik i stalden. Så gik lyset...
Jeg gik ind og checkede - hfi relæet var slået fra. Slog det til igen, der kom lys, vaskemaskinen var der også liv i, men så kom der en 'lyd' fra maskinen, som så slog hfi fra igen. Jeg slukkede for strømmen til maskinen og slog hfi til igen, nu ingen problemer med strømmen, men maskinen vil jeg jo ikke tænde igen. Den havde nået at tage vand ind, så nu har jeg en portion drivvådt uldtøj

Ringede til sælgeren i Punkt 1, som ville tilkalde en tekniker på mandag

Jeg mener jo de har et ansvar over for det de sælger, men de vil / kan ikke bytte maskinen idag, siger de -teknikeren skal først se maskinen og hvordan den er tilsluttet m.v. Han ringede dog til en tekniker, der ikke mener det har noget med tilslutningen at gøre, da der ellers ville have været problemer med det samme.
Maskinen er en Blomberg.
Nogen gode forslag / meninger??