At tænke sig, lige udenfor min hoved dør som går op tusind gange dagen, er i dag forsvundet 2 store gule høner fra grusbadet.
Der er ikke mange m. fra min dør, til hønsenes foretrukne grusbad, me nu ligger der altså en ordentlig bunke fjer.
Da jeg som sædvanlig var ude for at lukke for hønsene og holdt mandtal, opdagede jeg at der manglede 2 og tænkte de nok var gået til ro hos en af hestene, men nej den ene lå og flød bag traileren, og var stendød, og lige ved siden af i grusbadet lå så den store bunke fjer fra den anden....
Det er sgu da ikke i orden, når jeg har tre hunde til at fræse gennem matriklen 10 gange om dagen, og hønsene først bliver lukket ud efter det er lyst, i dag kl. 09 da jeg havde kørt sønnen i skole, og derefter fodret og sludret med dem så altså efter kl. 09.20 hvor hundende så kom på morgenræs, så nu er vi ved 9.45 hvor hønsene går i bad efter morgenmaden

Mibbe går altid omkring der hvor min gode gamle skruk med den hvide fodring lå, tænk hvis det nu havde været hende der var forsvundet

Jeg har ikke tjekket hvilken den anden høne er, det vil jeg gøre i morgen, når alle bliver inde og skal serviceres med guf og anden underholdning end lige at blive jaget.
Jeg tænker at Hubert hønsehund skal opgraderes til at være havehund, i morgen i stedet for at lukke havehønsene ud.